Natació

Volant per sobre d’Itàlia

Natació artística. L’equip espanyol, amb la coreografia dels ocells de les illes Galápagos, acaba quart en la rutina lliure del mundial i supera el conjunt transalpí per primer cop des dels Jocs de Rio

La natació artística és un esport en què la jerar­quia té molt de pes i cada punt i cada posició gua­nyada té la seva importància en l’esca­lafó inter­na­ci­o­nal. És en aquest con­text que el quart lloc sig­nat per l’equip espa­nyol en la final de rutina lliure del mun­dial de Buda­pest, per davant de l’esqua­dra ita­li­ana, es va cele­brar com una petita gesta. Des dels Jocs Olímpics de Rio 2016 que el con­junt espa­nyol no que­dava per davant de les transal­pi­nes. A Tòquio, Itàlia va ocu­par el cinquè lloc i Espa­nya, el setè. Amb l’ori­gi­nal core­o­gra­fia basada en els ocells de les illes Galápagos, el con­junt lide­rat per Mayuku Fukiki va rebre una nota de 92,000 punts, només una dècima més (91,9000) que les seves grans rivals. Les pla­ces del podi se les van repar­tir Xina (96,700), Ucraïna (95,000) i Japó (93,1333).

La capi­tana de l’equip, la valle­sana Txell Mas (CN Les Fran­que­ses), va valo­rar el pas enda­vant asso­lit a Buda­pest: “Estem super­con­ten­tes. Encara no ens ho aca­bem de creure i ho hem d’assi­mi­lar. Hem superat Itàlia per molt poc, però per a nosal­tres és moltíssim perquè feia anys que ho intentàvem i ens dona molta ener­gia per con­ti­nuar tre­ba­llant. El fet de com­pe­tir les últi­mes ens ha afa­vo­rit i ho hem llui­tat al màxim.” La selec­ci­o­na­dora Mayu Fujiki també des­ta­cava la fita asso­lida en aquest cam­pi­o­nat: “Hem gua­nyat els punts i hem acon­se­guit la foto que teníem pre­pa­rada des de la fase pre­li­mi­nar. En aquest mun­dial, la nos­tra estratègia era superar Itàlia. És un pri­mer pas neces­sari perquè volem con­ti­nuar esca­lant més amunt.” L’equip espa­nyol el for­ma­ven les cata­la­nes Iris Tió, Paula Ramírez i Berta Fer­re­ras (Kallípolis), Abril Conesa (CN Gra­no­llers) i Merit­xell Mas (CN Les Fran­que­ses), a més de Blanca Tole­dano i Cris­tina Aram­bula (Canoe) i Alisa Ozho­gina (Sin­cro Sevi­lla).

La com­pe­tició de natació artística es tanca avui a Buda­pest amb la pos­si­bi­li­tat més clara de meda­lla per a l’equip espa­nyol en la final de High­lights (15 h), després d’haver ocu­pat el ter­cer lloc en la fase pre­li­mi­nar.

LA PROTAGONISTA

Hem superat Itàlia per molt poc, però per a nosaltres és moltíssim, feia anys que ho intentàvem
Meritxell Mas
capitana de l’equp espanyol

Nova oportunitat per a Garcia i Ribes

Els catalans Emma García (CN Sabadell) i Pau Ribes (Les Franqueses) van signar el quart lloc en la fase preliminar del duet mixt lliure amb una puntuació de 86,1667. Abans d’afrontar la final d’avui (13.30 h), la parella catalana té davant seu els duets de Xina (87,8333), el Japó (88,9000) i d’Itàlia, que amb Giorgio Minisini i Lucrezia Ruggiero van segellar la millor nota, per sobre dels 90 punts (90,500).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)