Natació

La fiabilitat de Pons

Natació. El nedador solleric del CN Sant Andreu segella la cinquena posició en els 400 m estils del campionat europeu de Roma, en la seva tercera final continental consecutiva

El solle­ric del CN Sant Andreu Joan­llu Pons va tor­nar a exhi­bir la seva ves­sant més com­pe­ti­tiva i va sege­llar un cinquè lloc en els 400 m estils de l’euro­peu de Roma, en la seva ter­cera final con­ti­nen­tal con­se­cu­tiva. En un curs com­pli­cat, en què ha hagut de fer equi­li­bris per com­pa­gi­nar la natació amb els estu­dis de micro­bi­o­lo­gia, Pons va evi­den­ciar la seva fia­bi­li­tat en l’alta com­pe­tició i es va que­dar a les por­tes de la meda­lla amb un bon regis­tre de 4:14.31. El neda­dor illenc, un ferm defen­sor del mètode de Jordi Jou al cap­da­vant dels tècnics del CN Sant Andreu, havia renun­ciat al mun­dial de Buda­pest per pri­o­rit­zar els estu­dis i foca­lit­zar els entre­na­ments amb vista a l’euro­peu de Roma. L’aposta va ser reei­xida.

Pons va flir­te­jar amb la ter­cera plaça del podi fins al par­cial de braça, però en el crol no va poder man­te­nir el ritme. L’italià Alberto Raz­zetti (4:10.60) i l’hon­garès David Ver­raszto (4:12.58) van mar­car la pauta des de l’inici, men­tre que el també neda­dor transalpí Pier Andrea Mat­te­azzi va com­ple­tar les pla­ces d’honor (4:13.29). El jove hon­garès de 19 anys Hubert Kos (4:13.77) va pis­par la quarta plaça a Pons després d’un gran par­cial de crol. “Estic con­tent tant pel resul­tat del matí [va fer el segon millor regis­tre amb 4:16.17] com del cap­ves­pre. M’hi he dei­xat la vida, i això és el que compta. Si han estat més ràpids tam­poc pots fer-hi més. En l’esquena i la braça era allà, però el crol se m’ha fet llarg i se m’han esca­pat, però tam­poc podia plan­te­jar la prova d’una altra manera. El balanç és posi­tiu, tal com estava enfo­cada la tem­po­rada”, va sen­ten­ciar el neda­dor solle­ric, que havia estat ter­cer en l’euro­peu de Glas­gow 2018 i setè en el de Buda­pest 2021. A Roma també com­pe­tirà en els 200 m papa­llona, pro­gra­mats per la jor­nada de dilluns.

A més de Pons, en la jor­nada inau­gu­ral al Fòrum Itàlic també va des­ta­car l’actu­ació de la seva com­pa­nya d’entre­na­ments Àfrica Zamo­rano, que es va gua­nyar el bit­llet per a la final dels 200 m esquena (avui a les 18 h), amb el vuitè regis­tre (2:11.07). “Serà la meva quarta final con­se­cu­tiva en un euro­peu abso­lut, així que el balanç és satis­fac­tori. Veníem amb aquest objec­tiu i ara ens hem foca­lit­zat a nedar bé la prova i gau­dir de la final. Les dues pri­me­res pla­ces que­den lluny, però penso que encara puc gua­nyar temps i inten­ta­rem llui­tar amb la resta”, va comen­tar Zamo­rano.

En les semi­fi­nals de 50 m papa­llona, el bar­ce­loní Mario Mollà (CN Ter­rassa) va ocu­par el desè lloc (23.61) i es va que­dar a les por­tes d’acce­dir a la final. La marca de tall va que­dar fixada en 23.39 i el millor regis­tre va ser per al neer­landès Nyls Kors­tanje (22.88). Mollà havia sege­llat la seva millor marca per­so­nal en les sèries mati­nals (23.54). El neda­dor madri­leny del CE Medi­ter­rani Alberto Lozano va ocu­par el dotzè lloc (23.66). En les semi­fi­nals de 100 m lliure, la cas­te­llo­nenca Lidón Muñoz (CN Sant Andreu) va ser set­zena (55.81) en una prova que se li va fer exces­si­va­ment llarga. La seva com­pa­nya de club Ain­hoa Cam­pa­ba­dal, debu­tant en el cam­pi­o­nat, havia estat 24a (56.43) en les eli­mi­natòries mati­nals.

ELS PROTAGONISTES

El balanç és positiu, tal com estava enfocada la temporada. M’hi he deixat la vida i no puc demanar més
Joanllu Pons
L’objectiu principal ja està complert. Les dues primeres queden lluny, però vull lluitar i gaudir de la final
Àfrica Zamorano
HOMES. 400 m estils
1r A. Razzetti (Itàlia) 4:10.60
2n D. Verraszto (Hongria) 4:12.58
3r P.A. Matteazzi (Itàlia) 4:13.29
4t H. Kos (Hongria) 4:13.77
5è J.L. Pons (Espanya) 4:14.31
6è T. Jansen (Països Baixos) 4:18.42
4x200 m
1r Hongria 7:05.38
2n Itàlia 7:06.25
3r França 7:06.97
4t Suïssa 7:08.26
5è Israel 7:11.98
DONES. 4x200 m
1r Països Baixos 7:54.07
2n Gran Bretanya 7:54.73
3r Hongria 7:55.73
4t Itàlia 7:58.83
5è Alemanya 7:59.89

Títol ucraïnès i solo d’homes

La selecció ucraïnesa va conquerir el títol en la final d’equips tècnica que va obrir el campionat europeu de natació artística. Amb 92,5106 punts, va precedir Itàlia (90,3772) i França (88,0093), que van completar les places del podi. La direcció tècnica de la federació espanyola va renunciar a competir en les proves per equips perquè les nedadores “es recuperin del desgast físic i mental” dels Jocs de Tòquio i el mundial de Budapest. En la jornada d’avui s’obrirà una nova era en aquest esport, ja que per primer cop s’inclourà en el programa de competició el solo masculí. Amb només tres participants en la rutina tècnica, els pioners són l’italià Giorgio Minisini, el serbi Ivan Martinovic i el jove canari Fernando Díaz del Río. En la final lliure (diumenge) hi haurà un quart participant, el francès Quentin Rakotomalala.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)