Atletisme

L’atleta bielorussa que va desertar a Tòquio 2020 ja té la nacionalitat polonesa

Krystsina Tsimanouskaya ho ha fet públic a les xarxes socials

L’atleta bie­lo­russa Kryst­sina Tsi­ma­nouskaya, que va dema­nar asil a Polònia durant la seva par­ti­ci­pació als Jocs Olímpics de Tòquio 2020, ja ha acon­se­guit la ciu­ta­da­nia polo­nesa. La mateixa espor­tista ho ha difós a través de les xar­xes soci­als. En el comu­ni­cat afirma que està dis­po­sada a donar el cent per cent del seu poten­cial i recorda: “Encara que pugi al podi com a polo­nesa, que tots sàpiguen que les meda­lles seran per a tots els bie­lo­rus­sos i per la nos­tra lli­ber­tat”. En la foto que acom­pa­nya el comu­ni­cat la velo­cista exhi­beix el docu­ment que cer­ti­fica la seva nova naci­o­na­li­tat amb datat el 28 de juny i con­clou el seu text amb: “Visca Bie­lorússia! Gràcies, Polònia!”.

L’espe­ci­a­lista de 400 m, de 25 anys, fa gai­rebé un any es va con­ver­tir en un símbol de la dis­sidència democràtica del seu país en des­a­fiar les auto­ri­tats de la seva Bie­lorússia natal amb la seva deserció en plens Jocs Olímpics. Va expli­car que tenia por per la seva vida després de rebre pres­si­ons polítiques i ame­na­ces per negar-se a par­ti­ci­par en pro­ves per a les quals no estava entre­nada. Es va negar a pujar a un avió per tor­nar a Bie­lorússia i va dema­nar asil a Polònia.

L’atleta es va ins­tal·lar amb Arseny Zda­ne­vich, el seu entre­na­dor i també marit, a Polònia, on va obte­nir el patro­cini d’un impor­tant club espor­tiu i pla­neja obrir un gimnàs on entre­nar com­pa­tri­o­tes que, com ella, hagin optat per l’exili.

Tsi­ma­nouskaya encara no pot repre­sen­tar Polònia en com­pe­ti­ci­ons inter­na­ci­o­nals ja que encara no ha obtin­gut la necessària apro­vació de la fede­ració inter­na­ci­o­nal. La seva intenció és par­ti­ci­par en els Jocs de París el 2024 amb la selecció polo­nesa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.