Ciclisme

L’embranzida, sense fre

Ciclisme. La sisena edició de la Sea Otter Europe, del 23 al 25 de setembre a Girona, disposarà d’una zona d’exposició amb més de 220 estands i 350 marques, un 35% més que fa un any

La Sea Otter Europe cele­bra la seva sisena edició del dia 23 al 25, amb un nou fes­ti­val de mobi­li­tat urbana i una zona d’expo­sició més extensa, per una banda, i tretze pro­ves espor­ti­ves, entre les quals des­taca el cam­pi­o­nat esta­tal de XCC. Hi haurà més de 220 estands i 350 mar­ques –un 35% més que el 2021–, a banda del pro­grama. L’accés al fes­ti­val serà gratuït però cal una entrada, dis­po­ni­ble mit­jançant el lloc web ofi­cial de la cita.

La fira, que l’any pas­sat va superar els 45.000 visi­tants en la seva ter­cera edició al setem­bre –les ante­ri­ors s’havien fet al juny, fins a l’esclat de la pandèmia–, es va pre­sen­tar ahir a l’ajun­ta­ment de Girona en un acte en què l’alcal­dessa, Marta Madre­nas, des­ta­cava: “Girona és una ciu­tat excep­ci­o­nal per al ciclisme. No ho diem només nosal­tres, sinó que ens ho reco­nei­xen. Des del con­sis­tori tre­ba­llem perquè tots els veïns i veïnes puguin gau­dir del ren­di­ment econòmic i els avan­tat­ges que la Sea Otter té per a la ciu­tat.” “La Dipu­tació de Girona va néixer fa 200 anys amb un objec­tiu únic: la pros­pe­ri­tat de la demar­cació. És pal­pa­ble que el Sea Otter aporta pros­pe­ri­tat a la demar­cació, i molta. Per això hi hem de ser, i hi som des del pri­mer dia”, remar­cava Miquel Noguer, pre­si­dent de la Dipu­tació de Girona.

Aposta sos­te­ni­ble

La gran nove­tat d’aquest 2022 és el nou fes­ti­val euro­peu de la mobi­li­tat urbana, que veu la llum en el marc de la Sea Otter Europe i que reu­nirà els prin­ci­pals actors del sec­tor. Es tracta de l’Urban Mobi­lity Fes­ti­val, amb un espai des­ta­cat dins del recinte, on hi haurà empre­ses, fabri­cants, dis­se­nya­dors, agències, hotels i admi­nis­tra­ci­ons en un for­mat de fes­ti­val a l’aire lliure. Ofe­reix zona d’expo­sició de bici­cle­tes urba­nes, sis­te­mes de nave­gació, com­po­nents i diver­sos cir­cuits perquè els assis­tents hi pro­vin bici­cle­tes i altres sis­te­mes de mobi­li­tat elèctrica. Aquesta aposta estratègica vol ser el fil con­duc­tor de la trans­for­mació que estan vivint ciu­tats com ara Girona; amb nous models de trans­port més efi­ci­ents. De fet, per faci­li­tar l’arri­bada de visi­tants en bici­cleta, la Sea Otter Europe té un gran apar­ca­ment vigi­lat i gratuït.

L’estre­lla

La Demo­bike és la gran atracció del fes­ti­val: 35 mar­ques hi ofe­ri­ran més de mig miler de bici­cle­tes per pro­var, de dife­rents models i talles. Per als fabri­cants, arri­bats de tot el món, és la major acció de ven­des enfo­cada als usu­a­ris. Els ofe­rei­xen pro­var de manera gratuïta les seves bici­cle­tes. Per això les empre­ses por­ten el major nom­bre de vehi­cles de totes les moda­li­tats: car­re­tera, gra­vel, BTT, enduro, elèctri­ques o urba­nes.

Impacte

La fira de Girona i la Costa Brava ja s’han con­so­li­dat com l’esde­ve­ni­ment de referència al sud d’Europa, tant pel que fa a la indústria ciclista com a espor­tis­tes i visi­tants. L’orga­nit­zació espera 4.000 ciclis­tes, que par­ti­ci­pa­ran en les 13 pro­ves espor­ti­ves i, al llarg dels tres dies, més de 50.000 per­so­nes. Un estudi de la Dipu­tació de Girona estima que el retorn econòmic per a la ciu­tat i el ter­ri­tori es va enfi­lar fins als 2,8 mili­ons d’euros el 2018. Les reser­ves hote­le­res estan en uns nivells molt alts i s’espera que comerços, res­tau­rants i esta­bli­ments de ser­veis es bene­ficiïn de l’alt volum de visi­tants. La cita es du a terme a l’entorn del pavelló de Fon­ta­jau i l’espla­nada de les ribes del Ter. Les mar­ques arri­ben amb les últi­mes nove­tats d’un sec­tor que la pandèmia i el seu con­següent canvi d’hàbits en la població, en un àmbit mun­dial, va fer que agafés més embran­zida.

LES DADES

50.000
persones
espera l’organització a la fira, al voltant de Fontajau i al parc de les Ribes del Ter.

FACILITATS

Els visitants de la fira tenen un gran aparcament de bicicletes, vigilat i gratuït
2,8
milions
d’euros: el retorn econòmic per a la ciutat i el territori el 2018, segons la Diputació de Girona.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.