Esports de muntanya

Consells per a l'ús de les raquetes de neu

Nou decàleg edi­tat per la FEEC per al bon com­par­ta­ment a la mun­ta­nya dels prac­ti­cants de Raque­tes de Neu

La Fede­ració d’Enti­tats Excur­si­o­nis­tes de Cata­lu­nya (FEEC) ha edi­tat una breu guia de com­por­ta­ment i con­ducta per a prac­ti­cants de Raque­tes de Neu. Amb aquesta info­gra­fia la FEEC recorda la importància de res­pec­tar la natura sem­pre que fem una sor­tida a la mun­ta­nya i, en con­cret, si ho fem amb Raque­tes de Neu.

Alguns dels con­sells que podem tro­bar a la guia que porta per títol “A la mun­ta­nya, un bon raque­tista…” són; no moles­tar la fauna, seguir la traça, empor­tar-se les dei­xa­lles, apar­car cor­rec­ta­ment el vehi­cle, com­par­tir vehi­cle, fer un bon ús de les ins­tal·laci­ons de refugi …

Aquesta nova info­gra­fia se suma a les guies de con­ducta per a prac­ti­cants de l’excur­si­o­nisme, l’esquí de mun­ta­nya, l’esca­lada i el des­cens de bar­rancs rea­lit­za­des els dar­rers anys per la FEEC i, en espe­cial, gràcies als esforços de l’Àrea de Natura de la Fede­ració. De la mateixa manera que els ante­ri­ors dis­senys, aquest pretèn ser una eina útil per a prac­ti­cants dels esports de mun­ta­nya i un recor­da­tori de bones pràcti­ques a la mun­ta­nya. El decàleg no vol ser una guia de segu­re­tat i només vol insis­tir en la nos­tra con­ducta quan rea­lit­zem acti­vi­tats al medi natu­ral.

A la mun­ta­nya sigues cívic

L’Àrea de Natura de la FEEC manté el seu com­promís cons­tant i tre­ba­lla de forma trans­ver­sal amb les dife­rents àrees de la FEEC amb acci­ons com la repre­sen­tació als Parcs Natu­ral de Cata­lu­nya, con­ve­nis amb agents rurals pel segui­ment d’espècies, la difusió de bones pràcti­ques als espais natu­rals i la pro­moció de l’estima de la natura, entre d’altres.

En aquesta ocasió i amb un intent de fer-ne la màxima difusió pos­si­ble la FEEC edita una nova eina per a cons­ci­en­ciar a tohom que surt a fer mun­ta­nya. Una eina gràfica que vol donar unes pau­tes de con­ducta quan fem Raque­tes de Neu a la mun­ta­nya.

Con­sells bàsics i de sen­tit comú que són més que neces­sa­ris per acon­se­guir que entre tots i totes man­tin­guem l’entorn que ens envolta.

Per a rea­li­zar aquesta info­gra­fia s’ha comp­tat també amb la col·labo­ració de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya, la Xarxa de Parcs Natu­rals de la Dipu­tació de Bar­ce­lona i els Agents Rurals.

La FEEC també tre­ba­lla des de l’Àrea de Segu­re­tat per a que els prac­ti­cants de Raque­tes de Neu puguin rea­lit­zar la seva sor­tida segura. Així, con­jun­ta­ment amb els Bom­bers i el Ser­vei Mete­o­rològic de Cata­lu­nya es van rea­lit­zar dife­rents càpsu­les específiques dels esports de mun­ta­nya. Una d’aques­tes va anar diri­gida als prac­ti­cants de Raque­tes de Neu.

La notícia com­pleta a aquí
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)