Waterpolo

L’Atlètic Barceloneta vol aixecar un mur a Belgrad

Waterpolo. L’equip mariner s’estrena en la final a 8 contra el Jug Dubrovnik amb la convicció que per conquerir la Champions ha de mantenir la solidesa defensiva amb què ha liderat la fase de grups

En el qua­dre d’honor euro­peu del Zodiac CN Atlètic Bar­ce­lo­neta bri­lla amb llum pròpia el títol de la Cham­pi­ons del 2014 i les tres ter­ce­res pla­ces del 2013, el 2015 i el 2018. L’equip mari­ner afronta a par­tir d’avui a Bel­grad la seva novena presència en les deu últi­mes edi­ci­ons de la fase final de la màxima com­pe­tició euro­pea amb el repte d’engros­sir un pal­marès que domina el tot­po­derós Pro Recco, amb deu coro­nes, les dues últi­mes asso­li­des de manera con­se­cu­tiva. Tot i la con­sistència del con­junt català en l’última dècada, mai havia arri­bat a final de curs com a líder de la fase de grups, una dada que els juga­dors van posar en evidència abans de volar cap a la capi­tal sèrbia. “L’any 2014, quan vam gua­nyar la Cham­pi­ons, va ser una mica sor­presa, però aquest any hem que­dat per pri­mer cop líders de la lliga regu­lar gua­nyant el Pro Recco a Itàlia i dues vega­des l’Olym­piacòs, ens hem gua­nyat el res­pecte de tot Europa”, remarca el capità Felipe Per­rone, un dels tres super­vi­vents –els altres són Fran Fernández i Alberto Munárriz–de la jor­nada glo­ri­osa del 31 de maig del 2014 a la pis­cina Ber­nat Picor­nell. Avui fa nou anys.

Par­tit trampa

El fet d’haver aca­bat pri­mer de grup ha pro­pi­ciat que el Bar­ce­lo­neta tin­gui un enfron­ta­ment de quarts de final teòrica­ment més asse­qui­ble con­tra el Jug Dubrov­nik (15.30 h, per TdP). Ben al con­trari que el curs pas­sat –ales­ho­res van ser quarts en la lli­gueta pre­li­mi­nar–, quan d’entrada ja els va tocar el Pro Recco, el gran favo­rit. De totes mane­res, el tècnic mari­ner Elvis Fato­vic (Dubrov­nik, 1971) adver­teix que a un sol par­tit el Jug és capaç de gua­nyar qual­se­vol. “A Bel­grad tots comen­cem de zero. Pot ser un par­tit trampa i ens equi­vo­caríem si pen­sem que ja ho tenim fet perquè nosal­tres vam aca­bar pri­mers de grup i ells els quarts de l’altra.”

La millor defensa

Amb Loren Fato­vic –el fill del tècnic mari­ner– lesi­o­nat, en el rejo­ve­nit con­junt croat des­taca la presència del veterà Maro Joko­vic, el por­ter Toni Popa­dic i el grec Kons­tan­ti­nos Kaka­ris. En tot cas, l’entre­na­dor de l’Atlètic Bar­ce­lo­neta té clar que per arri­bar lluny en la final a 8 han d’estar forts en la rere­guarda: “Tenim la millor defensa de la lliga de cam­pi­ons, i això serà clau per a nosal­tres.” En catorze jor­na­des de la fase de grups, el campió català ha encai­xat 100 gols jus­tos, a una mit­jana de set per par­tit. El següent en aquest rànquing és el Pro Recco, que n’ha encai­xat 102. Fran Fernández, un dels vete­rans de l’equip, des­taca la vàlua d’aquests números. “El Bar­ce­lo­neta quan ha com­pe­tit és perquè la defensa ha estat sòlida. A més, l’Unai Aguirre està a un nivell espec­ta­cu­lar i això ens per­met defen­sar en zona i ens dona con­fiança per ata­car millor. Arri­bem millor que mai i si som capaços de man­te­nir el nivell dels últims mesos tenim pos­si­bi­li­tats de donar molta guerra”, sen­ten­cia.

El qua­dre

Per la mateixa part del qua­dre, l’Atlètic Bar­ce­lo­neta s’enfron­ta­ria en unes hipotètiques semi­fi­nals al ven­ce­dor de l’Olym­piacòs i el Novi Beo­grad, l’amfi­trió, que té a les seves files l’exca­no­ner mari­ner Álvaro Gra­na­dos. Per l’altra part de la com­pe­tició, tran­si­ta­ran el Bres­cia-Vou­li­ag­meni (18.30 h) i el Pro Recco-Ferencvàros (20 h).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.