Handbol

Projecte de baix cost

El Barça no compta amb Cindric per la seva discontinuïtat en el joc i una fitxa elevada, i admet que Gonzalo tindrà la porta oberta si arriba amb una oferta inassumible del Kiel

El pressupost es reduirà un 10%

Tocava fer balanç de la tem­po­rada del Barça i sobre­tot acla­rir alguns punts del futur imme­diat de la secció d’hand­bol, con­di­ci­o­nada per les reta­lla­des econòmiques. A Colònia, el tècnic Car­los Ortega ja va qua­li­fi­car de “nota­ble alt” un curs en què han sege­llat 61 victòries, un empat i única­ment dues der­ro­tes, les dues con­tra el Mag­de­burg. “Hem gua­nyat cinc dels set títols pos­si­bles, però és cert que hem per­dut dos par­tits, fora del temps regla­men­tari i que ens han sepa­rat de dos títols més. Això no ha d’ente­lar que hem fet una gran feina”, va remar­car el tècnic andalús. El coor­di­na­dor espor­tiu de la secció, Joan Marín, va coin­ci­dir amb l’anàlisi de l’entre­na­dor.

Els punts més can­dents de l’ordre del dia, però, eren la situ­ació de Luka Cin­dric i el futur del capità, Gon­zalo Pérez de Var­gas davant els cants de sirena del Kiel. En aquest sen­tit, va que­dar clar que el club blau­grana no compta amb el cen­tral croat, tot i que té dos anys més de con­tracte. Pel que fa al por­ter for­mat al plan­ter, que també té sig­nat fins al 2025, hi ha interès per allar­gar-li el con­tracte, però el Barça és cons­ci­ents que li haurà d’obrir la porta si arriba amb una oferta inas­su­mi­ble per les actu­als cir­cumstàncies econòmiques del club. Ortega també va expli­car per quina raó s’ha apos­tat per dos joves pivots de pro­jecció –Javi Rodríguez i Jaime Gallego–, una vegada es va frus­trar la pri­mera opció, el fit­xatge d’Art­sem Kara­lek, del Kielce, per cobrir la marxa ja cone­guda de Ludo­vic Fàbre­gas al Veszprém.

Un 10% menys

Marín va acla­rir que els 7,5 mili­ons d’euros de pres­su­post de la secció que­da­rien reduïts en un 10% amb vista al curs vinent. La pri­mera víctima d’aquesta reta­llada és Luka Cin­dric. “Hem pen­sat que per la seva dis­con­tinuïtat en par­tits i entre­na­ments, i per la seva ele­vada fitxa era la per­sona ade­quada”, va sen­ten­ciar el coor­di­na­dor espor­tiu, que va adme­tre que estan ges­ti­o­nant la seva sor­tida amb el seu repre­sen­tant. L’afer de Gon­zalo és dife­rent. “Li hem ofert l’ampli­ació. Com no hem de voler que es quedi un por­ter de la casa excep­ci­o­nal! Peró si té una oferta inas­su­mi­ble, tenint en compte que hi ha un altre gran por­ter, com Emil Niel­sen, no podem tenir gran part dels calés a la por­te­ria. Entendríem que volgués mar­xar. La decisió és a les seves mans”, hi va afe­gir.

Els futurs pivots

Joan Marín també va expli­car les cir­cumstàncies del fit­xatge fallit de Kara­lek: “Havíem arri­bat a un acord amb el juga­dor i el Kielce, però a última hora el club polonès es va des­ta­par amb una xifra molt més ele­vada i vam haver de reti­rar l’oferta.” Davant d’aques­tes cir­cumstàncies, el club va optar per una altra via per cobrir la baixa de Ludo­vic Fàbre­gas. “No era rea­lista fit­xar un juga­dor top i vam seguir el millor camí que podíem pren­dre. Hau­rem de tenir paciència, però a mitjà ter­mini tindrà els seus fruits. Luis Frade haurà de fer un pas enda­vant i des del cos tècnic farem tot el pos­si­ble perquè els dos joves valors entrin ràpid a la dinàmica de l’equip i s’adap­tin a la nos­tra manera de jugar”, va remar­car Ortega, en referència als dos joves pivots espa­nyols –Javi Rodríguez i Jaime Gallego– que s’anun­ci­a­ran ofi­ci­al­ment al mes de juliol.

Matei­xes expec­ta­ti­ves

A pesar de les reta­lla­des, Marín con­si­dera que no s’han de rebai­xar les expec­ta­ti­ves de l’equip. “Estic segur que llui­ta­rem per ser nova­ment a Colònia. No can­vio aquesta plan­ti­lla per cap altra d’Europa”, va etzi­bar. El coor­di­na­dor de la secció també va tren­car una llança pel seu tècnic: “Volem que con­tinuï i hi estem tre­ba­llant [el seu con­tracte expira el 2024]. És el líder que volem per a aquest equip.” Al seu torn, Ortega també es va refe­rir a la nova rea­li­tat blau­grana: “El Barça té i sem­pre tindrà equip per com­pe­tir i empor­tar-se els títols. Pot ser que en un futur imme­diat haguem de tre­ba­llar molt més i tenir una plan­ti­lla més curta, però això també té coses posi­ti­ves, com la gestió de la plan­ti­lla i la moti­vació dels juga­dors perquè dis­po­sa­ran de més minuts a la pista.” A par­tir d’ara, el Barça ha d’apos­tar per “inten­tar avançar-se per fit­xar juga­dors que puguin interes­sar, gua­nyar cele­ri­tat, bus­car juga­dors amb temps sufi­ci­ent per intro­duir-los al pro­jecte dos anys abans de la seva explosió”. “Farem una tem­po­rada per com­plir amb els objec­tius mar­cats, no sense esforç i pos­si­ble­ment no sense der­ro­tes. Però arri­bar a Colònia no serà un somni impos­si­ble”, va con­cloure.

LES FRASES

A Gonzalo li hem ofert una ampliació, però no podem tenir gran part dels calés a la porteria.
Joan Marín
Coordinador de l’handbol
El pla de viabilitat ens obliga a reduir la massa salarial i ell [Cindric] té una de les fitxes més altes
Joan Marín
coordinador del barça d’handbol
Si no podíem fitxar un jugador ‘top’ [Karalek] el millor era apostar per dos joves que donaran fruits
Carlos Ortega
entrenador del barça

Dimarts, sorteig de Champions

El dimarts 27 de juny es farà el sorteig dels dos grups de la Champions, un cop aquesta setmana ja s’han anunciat els setze equips que jugaran la màxima competició europea. Als deu equips amb plaça fixa, el GOG Gudme, el Barça, el PSG, el Magdeburg, el Kiel, el Veszprém, l’Eurofarm Pelister, el Kielce, el Porto i el Celje, s’hi han afegit el Zagreb, l’Aalborg, el Montpeller, el Pick-Szeged, el Wisla Plock i el Kolstad noruec, aquest últim premiat per una invitació extra. Sorprenentment ha quedat fora dels escollits el Dinamo Bucarest de Xavi Pascual, que s’haurà de conformar a jugar la lliga europea, com l’Sporting, el Kadetten Schaffhaussen i el Kristianstad.

Martí Soler marxarà cedit a un equip d’Asobal per continuar creixent

El Barça té una base important de jugadors vinculats al projecte per a les pròximes temporades, però en època de vaques magres el planter també pot tenir un paper important. “En dos anys a la banqueta, en Carlos Ortega ha fet debutar fins a sis jugadors del planter i alguns han disposat de força minuts. Alguns continuaran al Barça Atlètic i altres marxaran cedits per continuar creixent”, va comentar el coordinador esportiu, Joan Marín. Martí Soler, que des del desembre és en dinàmica del primer equip a conseqüència de la lesió d’Aitor Ariño, és un dels que marxaran cedits a un equip de la lliga Asobal, segons va confirmar el mateix Marín. Tampoc s’ha d’oblidar que el Barça té cedit al Granollers el central Bruno Reguart, inclòs en l’operació pel fitxatge de Pol Valera. En aquest sentit, Carlos Ortega continuarà amb un ull posat al Barça Atlètic: “Sens dubte la plantilla es pot complementar amb jugadors del planter. Tenim dos extrems esquerres que ja hem vist que estan preparats [Martí Soler i Ian Barrufet], i els germans Cikusa [Djorde i Petar], a la primera línia, també són jugadors de gran talent i s’han d’anar adaptant. Haurem de treballar moltes hores i fer entrenaments individuals, però la base és sòlida per seguir sent competitius.” En aquest sentit, Marín també va recordar que els equips júnior i cadet havien assolit el títol de campions d’Espanya, i l’infantil s’havia classificat en quart lloc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)