Handbol

Aleix Gómez hi posa llum

Handbol. Un gol al límit de l’extrem blaugrana permet a Espanya esquivar Dinamarca i jugar els quarts contra Egipte

Espanya 32 Croàcia 31

ESPANYA:Pérez de Vargas, Tarrafeta (4), Dani Dujshebaev (3), Álex Dujshebaev (2), Serdio (2), Odriozola (4) i Dani Fernández (2) –equip inicial–, Sánchez-Magallón (1), Maqueda (1), Corrales, Garciandia (1), Casado (1), Aleix Gómez (5) i Javi Rodríguez (6).CROÀCIA:Kuzmanovic, Duvnjak, Martinovic (6), Lucin, Nacinovic (3), Sostaric (4) i Mihic (2) –equip inicial–, Klarica (7), Srna (6), Cindric (1), Sipic (2), Sarac i Grahovac.PARCIALS CADA 5 MINUTS:3-3, 8-4, 9-8, 12-9, 17-12, i 20-15 (descans); 20-18, 23-20, 25-22, 28-25, 29-27 i 32-31.ÀRBITRES:Horacek i Novotny (txecs). Van excloure dos minuts Sánchez-Magallón, Maqueda, Mihic (2), Nacinovic, Sipic, Sostaric (2).

Ale­ma­nya-França, Noru­ega-Eslovènia, Dina­marca-Suècia i Espa­nya-Egipte. Són els quarts de final (dime­cres) de l’hand­bol mas­culí dels Jocs, i que­den així gràcies a l’apa­rició d’Aleix Gómez, que va mar­car el gol del tri­omf espa­nyol con­tra Croàcia quan fal­ta­ven qua­tre segons (32-31). L’empat també hau­ria clas­si­fi­cat l’equip de Jordi Ribera –Croàcia els havia de gua­nyar per eli­mi­nar-los–, però amb el peatge de jugar con­tra Dina­marca, que ha gua­nyat tots els par­tits. La pro­duc­ti­vi­tat d’Aleix en tota la segona mei­tat –i la seva apa­rició al final– va ser una de les claus, com també les 14 atu­ra­des de Gon­zalo Pérez de Var­gas.

L’equip diri­git pel sar­ri­a­nenc Jordi Ribera, amb els cata­lans Ian Tar­ra­feta, Aleix Gómez i Dani Fernández, va haver de patir fins al final. Va aga­far un marge de qua­tre gols (8-4), però els cro­ats, després d’un temps mort, van reac­ci­o­nar amb qua­tre gols seguits (8-8). Amb Gon­zalo Pérez de Var­gas ins­pi­rat i tra­ient pro­fit del con­tra­a­tac, l’equip espa­nyol va tor­nar el par­cial de 4-0 (12-8), va man­te­nir el marge i el va ampliar fins als 5 (17-12) en ple reci­tal de Gon­zalo (9/21 atu­ra­des en el minut 25). Al des­cans, s’hi va arri­bar amb la mateixa diferència (20-15), amb un gol al límit d’Álex Dujs­he­baev.

Croàcia va començar molt bé la segona part (20-18) i els espa­nyols van tar­dar set minuts a mar­car, mit­jançant Aleix des dels 7 metres. L’extrem blau­grana en va trans­for­mar dos més per aga­far aire (26-23). Però els balcànics s’ana­ven engan­xant (28-27, a 7 minuts del final). Ian Tar­ra­feta va fer dos gols de molt valor (31-29, a un minut i mig del final), i Gon­zalo va rebre un impacte a la cara que donava supe­ri­o­ri­tat als espa­nyols fins al final. Però Croàcia no es va ren­dir i va mar­car l’empat (31-31) quan fal­ta­ven 17 segons. Va ser el torn, en l’últim sos­pir, d’Aleix Gómez.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)