Ciclisme

Vernon venç a Figueres i Brennan continua líder

Ciclisme.Volta a Catalunya. L’anglès progressa des del darrere en l’esprint i s’adjudica la segona etapa per davant del vencedor de dilluns en una jornada plàcida abans de la batalla a La Molina

L’anglès Ethan Ver­non (Israel-Pre­mier Tech) va gua­nyar ahir a l’esprint la segona etapa de la 104a Volta a Cata­lu­nya entre Banyo­les i Figue­res amb un recor­re­gut de 177,3 quilòmetres. Pro­gres­sant des del dar­rere en una recta final que feia pujada, va superar –amb un temps de 4h16:16– el jove britànic de 19 anys Matt­hew Bren­nan (Team Visma / Lease a Bike), que manté el lide­ratge i el mallot blanc amb fran­ges ver­des que va con­que­rir dilluns a Sant Feliu de Guíxols en la pri­mera etapa. El podi el va com­ple­tar l’aus­tralià Kaden Gro­ves (Alpe­cin Deceu­nink), men­tre que el català Pau Miquel (Kern Pharma) va entrar tretzè amb el mateix temps que el ven­ce­dor. L’eslovè Pri­moz Roglic (Red Bull-BORA), el màxim favo­rit, és sisè en la gene­ral a 15 segons del líder. L’etapa va ser prou lenta i amb vent i el pilot s’ho va pren­dre amb calma abans d’afron­tar avui el pri­mer gran test de mun­ta­nya amb final a La Molina. Ver­non (Bed­fort 2000) es va tren­car la clavícula i rep una injecció moral amb la seva segona victòria d’etapa en la Volta Cata­lu­nya, en la qual es va estre­nar el 2022 cele­brant el seu pri­mer tri­omf a nivell World­Tour.

El pri­mer intent de la jor­nada, molt mati­ner, el van pro­ta­go­nit­zar tres aven­tu­rers: Calum Johns­ton (Caja Rural), Diego Uri­arte (Kern Pharma) i Danny van der Tuuk (Euskal­tel), el lider de la mun­ta­nya. Els van dei­xar aga­far d’entrada més d’un minut men­tre el pilot no s’hi esforçava gaire, fins que el Team Visma / Lease a Bike, l’equip del lider Matt­hew Bren­nan, va posar fil a l’agu­lla. Els esca­pats supera­ven els 3:30 de marge. El trio va anar per­dent pis­to­nada per la reacció del gran grup. Els equips amb homes ràpids bus­ca­ven una arri­bada a l’esprint. A 120 quilòmetres de la meta, la diferència es va reduir a dos minuts. Jhons­ton va caure de l’ali­ne­ació i Mario Apa­ri­cio (Bur­gos) va con­tac­tar amb els fugits. De fet, Apa­ri­cio va coro­nar pri­mer el coll de Rodes (1a cate­go­ria en el quilòmetre 97,6) per davant de Van der Tuuk, que havia estat pri­mer al coll de Puig del Pení (3a cate­go­ria en el km 78). Uri­arte, el dar­rer bastió de l’esca­pada, va ser atra­pat en el des­cens amb un pilot lide­rat per la I’UAE Emi­ra­tes que ja fri­sava per una arri­bada mas­siva.

Amb el grup inte­grat, l’etapa va transcórrer amb calma rela­tiva i bons ali­ments. El pilot, força espe­cu­la­tiu durant molts quilòmetres, va anar acce­le­rant fins que va arri­bar als 55 quilòmetres per hora a poc més de cinc quilòmetres de la meta de Figue­res. En l’esprint final, Ver­non va saber situar-se i va apro­fi­tar la seva velo­ci­tat per evi­tar la segona victòria de Bren­nan.

ELS PROTAGONISTES

Encara som al març, però ja feia temps que buscava la victòria. Em vaig trencar la clavícula al desembre i això m’havia llastat
2a etapa (177,3 km)
1r E. Vernon (Iarael) 4h16:16
2n M. Brennan (Visma) 4h25:17
3n K. Groves (Alpecin) m.t.
4t A. Laurance (INEOS) m.t.
5è P. Bitttner (Team Picnic) m.t.
6è D. Godon (Decathlon AG2R) m.t.
7è M. Van der Berg (EF Educat.) m.t.
8è S. Aniolkowski (Cofidis) m.t.
9è D.A. Smith (Intermarché) m.t.
10è A. Foldaguer (Team Jayco) m.t.
13è P. Miquel (Kern Pharma) m.t.
73è M. Soler (UAE) m.t.
99è A. Balderstone (C. Rural) m.t.
120è A. Pedrero (Movistar) a 47
156è J. Castellón (Caja Rural) a 9:13
General
1r M. Brennan (Visma) 8h41:17
2n K. Groves (Alpecin) a 6
3r T. del Grosso (Alpecin) a 12
4t E. Mas (Movitar) a 13
5è J. Ayuso (UAE) a 13
6è P. Roglic (Red Bul-BORA) a 15
7è D. Godon (Decathlon AG2R) a 16
8è A. Vendrame (Decathlon AG2R) a 16
9è J. Lecerf (Soudal-Quick Step) a 16
10è P. Bitttner (Team Picnic) a 16
33è M. Soler (UAE) a 31
43è P. Miquel (Kern Pharma) a 1:20
115è A. Pedrero (Movistar) a 9:39
129è A. Balderstone (C. Rural) a 11:06
150è J. Castellón (Caja Rural) a 20:13
Punts
1r M. Brennan (Visma) 16 pts.
2n E. Vernon (Israel) 10 pts.
4t J. Castellón (Caja Rural) 6 pts.
Muntanya
1r D. van der Tuuk (Euskaltel) 16 pts.
2n M. Aparicio (Burgos) 10 pts.
3r D. Uriarte (Kern Pharma) 8 pts.
Joves
1r M. Brennan (Visma) 8h41:17
2n T. del Grosso (Alpecin) a 12
Equips
1r Alpecin-Deceuninck 26h04:39
2n Bahrain Victorious m.t.
El final semblava un esprint de ciclisme en pista. Sense l’equip no hauria estat possible guanyar
Ethan Vernon
En els darrers metres m’he situat molt bé, però ha estat un esprint caòtic i m’he vist una mica tancat
Matthew Brennan

Primera etapa de muntanya

Amb sortida a Viladecans i arribada a La Molina –port de 1a–, avui es disputa la primera etapa (218,6 km) de muntanya i la més llarga. El gran escull anterior serà el coll de la Creueta –en el quilòmetre 185–, de categoria especial. Abans,el pilot haurà ascendit al coll d’Estenalles (2a) i al coll de la Batallola (3a).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)