Voleibol

El revulsiu de Sabadell

Voleibol. Rocamora va arribar a l'Unicaja Almeria a misses dites i ja és un referent. L'equip estalviador va conquerir diumenge la copa contra l'Eivissa trencant l'hegemonia del CAI Terol

Va arri­bar a mis­ses dites pro­vi­nent de la Serie A-1 ita­li­ana amb expec­ta­ti­ves i gla­mur, i ha estat un dels fac­tors clau de la meta­mor­fosi de l'Uni­caja Alme­ria, un històric del volei­bol esta­tal que diu­menge va recon­que­rir la copa con­tra l'Ushu­aia Eivissa en una final ines­pe­rada (0-3) per l'absència del CAI Terol. El gran favo­rit bus­cava el quart títol seguit, però els anda­lu­sos li van bar­rar el pas en la semi­fi­nal (1-3).

L'inter­na­ci­o­nal Dani Roca­mora (Saba­dell, 1988) ha estat capaç de cana­lit­zar la seva des­me­su­rada potència natu­ral, és un armari de 2m03, i con­ver­tir-se en un dels millors opo­sats de la super­lliga. Es va ini­ciar al CN Saba­dell, va jugar també al CV Roca, va for­mar part del pro­grama ARC de la fede­ració cata­lana i, més tard, va estar con­cen­trat a Palència amb l'equip esta­tal júnior. En aquesta etapa, va reca­lar al Sant Pere i Sant Pau de Tar­ra­gona i va gua­nyar el títol esta­tal juve­nil el 2005, pre­ci­sa­ment a Gua­da­la­jara, el seu esce­nari talismà, on diu­menge va alçar la copa. Des­pun­tava i de seguida el van clis­sar a l'Uni­caja, el gran domi­na­dor de la dècada dels noranta. El van incloure en la llista de joves que es fogue­ja­ven al segon equip en la divisió de plata. El CAI Terol, però, en va esprémer els fruits tot seguit. Va gua­nyar la super­copa del 2009 i la lliga 2009/10. A Sòria, la seva següent estació d'un camí ver­ti­ginós es va aca­bar de fer com a juga­dor assu­mint un rol pri­mer com­par­tit amb Iban Pérez –el millor juga­dor català de la història en la seva posició– i, més tard, més pre­pon­de­rant. Va ser desig­nat MVP de la lliga regu­lar 2011/12 i va jugar la final de copa. L'efer­vescència li va obrir les por­tes del volei­bol euro­peu. L'aven­tura ita­li­ana va ser prou fructífera. Amb el Tonno Callipo va jugar el play-off pel títol l'any pas­sat, amb 29 par­tits jugats. Va ence­tar aquest curs sense equip després de nego­ciar amb un club ale­many que es va reti­rar, i per això va retor­nar a l'Uni­caja en la cin­quena jor­nada quan l'equip era novè. Ara és segon i campió de copa.

Només una derrota des que va aterrar

Rocamora ha jugat aquest curs 12 partits en la superlliga –11 victòries i una derrota clara precisament a la pista del CAI Terol per 3-0 que enalteix encara més el triomf en la copa– amb una mitjana molt elevada de 4,02 punts per set disputats, una de les millors de la competició. També ha estat un baluard en la copa, malgrat que el seu company Pablo Bugallo fos designat amb mereixement l'MVP de la competició. El català va anotar 15 punts en els quarts de final contra el Cajasol Juvasa, 16 en la semifinal contra el temible CAI Terol, i 10 en la final contra els illencs, que avalen el seu rendiment ofensiu. Amb la mà molt pesada, Rocamora és un jugador que intimida en la rematada i que també fa mal amb el seu servei.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)