Esport i política

Rússia retira l'amenaça d'un boicot a Rio

Olimpisme. Un portaveu del Kremlin ho descarta i manté que s'ha de perseguir els esportistes, i no pas un país sencer

El Krem­lin va des­car­tar ahir un hipotètic boi­cot de Rússia als Jocs Olímpics de Rio, tot i l'amenaça d'exclusió que hi ha sobre el país per les acu­sa­ci­ons de dopatge d'estat que es fan en l'informe McLa­ren. “Aquesta pos­si­bi­li­tat no és a la nos­tra agenda”, va dir ahir el por­ta­veu del govern rus, Dmi­tri Peskov, a alguns mit­jans locals.

Peskov també va recor­dar que el pre­si­dent rus, Vladímir Putin, ha asse­nya­lat diver­ses vega­des que els boi­cots són errors històrics, en referència als que hi va haver en els Jocs de Mos­cou del 1980 i de Los Ange­les el 1984. “La gene­ra­lit­zació és inad­mis­si­ble i injusta. L'esport rus és net i com­pe­ti­tiu. Si algú s'ha dopat, totes les acu­sa­ci­ons han d'anar diri­gi­des con­tra ell, però de manera per­so­ni­fi­cada.”

Putin havia afir­mat, després que es donés a
conèixer el polèmic informe McLa­ren, amb acu­sa­ci­ons duríssi­mes, que s'estava tor­nant a l'era en
què l'esport era un ins­tru­ment de “pressió geo­política per for­mar una imatge nega­tiva d'alguns
països”.

387 esportistes convocats

El Comitè Olímpic Rus va aprovar ahir mateix l'equip olímpic per als Jocs de Rio, tot i l'amenaça d'expulsió. Oficialment hi ha convocats 387 esportistes de 30 disciplines olímpiques diferents. Entre els escollits hi ha 68 membres de l'equip d'atletisme, la presència dels quals depèn de la decisió que prengui avui el Tribunal d'Arbitratge Esportiu sobre el seu recurs contra el vet de la IAAF. Entre els convocats hi ha Ielena Isinbaieva, que afronta els seus cinquens Jocs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)