Més motor

automobilisme

24 hores

Cinc-cents pilots en un radi de cinc quilòmetres

Motor. Les 24 Hores de Barcelona d'automobilisme, a Montmeló, i les 24 Hores de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes, a Lliçà d'Amunt, coincideixen aquest cap de setmana

Dues pro­ves inter­na­ci­o­nals de resistència –sobre dues i qua­tre rodes– aco­lo­ri­ran la comarca del Vallès Ori­en­tal aquest cap de set­mana. Dis­sabte al mig­dia, al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, a Mont­meló, arren­carà la 18a edició de les 24 Hores de Bar­ce­lona Tro­feu Fermí Vélez d'auto­mo­bi­lisme, amb 65 equips de fins a cinc pilots per vehi­cle. A les set del ves­pre –quan els cot­xes ja hau­ran cobert el pri­mer quart de la cursa–, al cir­cuit no per­ma­nent de terra del Pinar de la Riera, a la veïna Lliçà d'Amunt, es donarà el tret de sor­tida a la 37a edició de les 24 Hores de Resistència en Ciclo­mo­tors de la Vall del Tenes Gran Premi Ter­ra­nova CNC, amb 40 equips de qua­tre pilots, als quals cal afe­gir els nanos que a les 15 h dis­pu­ta­ran els 90 minuts de resistència Joves Pro­me­ses. En total, prop de cinc-cents pilots en dos cir­cuits ben dife­rents sepa­rats per tot just 5 quilòmetres, i amb hora­ris que es com­ple­men­ten. La temp­tació de “fer doblet”, doncs, serà ine­vi­ta­ble entre els afi­ci­o­nats al motor.

Totes dues pro­ves com­par­tei­xen la màgia de la resistència, per bé que, tal com va asse­nya­lar l'analítica ment d'engi­nyer de Vicenç Agui­lera, “tota la gra­e­lla dels ciclo­mo­tors deu sumar tants cavalls com un sol dels GT”. El pre­si­dent del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya va par­ti­ci­par ahir en la pre­sen­tació con­junta de les dues cur­ses de resistència al Museu Mel­cior Colet de Bar­ce­lona, pre­si­dida pel secre­tari gene­ral de l'Esport, Gerard Figue­ras, i amb la presència dels alcal­des de Mont­meló i Lliçà d'Amunt, Antoni Guil i Ignasi Simón, res­pec­ti­va­ment, i els pre­si­dents dels res­pec­tius clubs orga­nit­za­dors, el RACC i el Grup 24 Hores.

Patri­moni local

Les dues pro­ves ofe­ri­ran un atrac­tiu pro­grama de com­ple­ment al vol­tant de la cursa i, encara millor, amb la pos­si­bi­li­tat de com­bi­nar l'assistència als dos cir­cuits, atès que els hora­ris ho fan pos­si­ble. El Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya per­metrà visi­tar la línia de boxs una hora i mitja abans de l'inici de la cursa, i obrirà la zona Tapes GP, en l'últim revolt, amb música en directe a la nit. Al cir­cuit de Lliçà d'Amunt hi haurà una zona lúdica i una fira. Cal des­ta­car que el car­tell de la cursa de ciclo­mo­tors l'ha dis­se­nyat Andrea Martín, una alumna lliçanenca de sisè de primària, que va gua­nyar el con­curs con­vo­cat per l'orga­nit­zació. Un fet que fa veure com la vete­rana cursa de motos de 50 cc és, en parau­les de l'alcalde, “un patri­moni local”.

LA DADA

3
victòries
seguides en les 24 hores de Lliçà acumula Oriol Mena, excampió del món d'enduro júnior.

Francesc i Laia hi tornen, i Mena pensa en el Dakar

L'únic equip català de les 24 Hores de Barcelona l'encapçala Francesc Gutiérrez, l'únic pilot que ha disputat totes les edicions. El gironí ha competit els últims dos anys amb la pluricampiona d'enduro i trial femení Laia Sanz, i ara hi tornen, però amb el suport del pilot de Cerdanyola Jaume Font. “Ja hem patit prou corrent dos anys amb només dos pilots.” També van assistir a l'acte d'ahir les dues grans estrelles de les 24 Hores de Lliçà: Javi García Vico –el millor pilot català de motocròs de la història– i el pilot d'enduro Oriol Mena. El maresmenc va revelar que ha decidit “agafar el tren” dels raids, amb els ulls posats en el Dakar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)