Més motor

DANI JUNCADELLA

“Córrer a Macau ofereix unes sensacions brutals”

L'any passat em vaig quedar amb ganes; crec que Macau me'n deu una. És una cursa molt bonica i hi torno amb la il·lusió de lluitar per un gran resultat

Ja fa qua­tre cur­sos que Dani Jun­ca­de­lla (Bar­ce­lona, 1991) va encar­ri­lar la seva car­rera cap al DTM. Tan­ma­teix, l'any pas­sat va tor­nar a dis­pu­tar el GP de Macau de F-3 i aquest cap de set­mana hi torna. El record de la seva victòria en el mun­di­a­let de la cate­go­ria el fa somiar amb un segon tri­omf.

Com va sor­tir l'opor­tu­ni­tat de tor­nar-hi?
Fa cosa d'un mes em va tru­car l'equip Hitech per si volia córrer-hi. Els vaig dir que no tenia cap patro­ci­na­dor, però que si depe­nia de mi, enda­vant! Em van dir que s'encar­re­ga­ven de tot i no feia falta res.
Quin resul­tat creu que pot asso­lir?
A Macau sem­pre és molt difícil de dir. Depèn de diver­sos fac­tors, no és com una cursa en un cir­cuit per­ma­nent. Allà pot pas­sar de tot. Segu­ra­ment, per experiència, tindré una bona opor­tu­ni­tat de llui­tar per la victòria, però també la tenia l'any pas­sat i no vaig fer ni un revolt [va tenir una topada en la sor­tida de la cursa de qua­li­fi­cació]. Hi torno amb la il·lusió de llui­tar per un gran resul­tat.
La falta de pràctica amb un mono­plaça no el posa en situ­ació de des­a­van­tatge res­pecte dels pilots habi­tu­als de F-3?
Sí, total­ment. Això sem­pre és un fac­tor limi­ta­dor. He fet dos dies de test, i els meus com­panys ana­ven una mica més ràpid que jo, perquè eren cir­cuits on ells ja havien rodat aquest any i tenien més pràctica. Però a Macau és més impor­tant conèixer el cir­cuit [un traçat urbà de 6 quilòmetres] que no pas el cotxe.
Com valora que el vigent campió euro­peu de F-3, Lance Stroll [el 2017 debu­tarà en la F-1, amb Willi­ams], no hi corri?
El conec bas­tant bé i sé que no ha estat decisió seva. El seu entorn ha pre­fe­rit que es con­cen­tri en la F-1. He par­lat amb ell i es moria de ganes de tor­nar a córrer a Macau, però coin­ci­deix amb un test pri­vat amb Willi­ams i no era pos­si­ble. Si la decisió hagués estat seva, ell hi hau­ria cor­re­gut.
Dani Jun­ca­de­lla no és l'únic gua­nya­dor de la cursa que hi torna, aquest any. Què té Macau que els hi fa tor­nar quan ja han pro­gres­sat i dei­xat enrere la F-3?
És una cursa molt bonica. Córrer a Macau ofe­reix unes sen­sa­ci­ons bru­tals, i gua­nyar encara més. Quan veus la cursa des de casa, ho tro­bes a fal­tar. L'any pas­sat em vaig que­dar amb ganes; crec que Macau me'n deu una. No estaré fent això fins als 40 anys, però segueixo tenint molta il·lusió per córrer-hi.
Després de qua­tre anys en el DTM, encara busca el pri­mer podi, perquè a Hon­gria va ser ter­cer però el van excloure. Pen­sava que seria tan fei­xuc?
No. Espe­rava tenir resul­tats molt abans. En les últi­mes cur­ses he demos­trat que amb les eines ade­qua­des ho puc fer bé, però tinc la sen­sació que abans d'aquests últims resul­tats he per­dut tres anys i mig de la meva car­rera.
L'any que ve les tres mar­ques [Mer­ce­des, Audi i BMW] només faran córrer sis cot­xes cadas­cuna, en comp­tes de vuit. Té garan­tida la con­tinuïtat?
No, encara no. Ni jo ni la majo­ria dels meus com­panys. A més, Mer­ce­des ha fit­xat un pilot d'Audi, [Edo­ardo] Mor­tara. He d'espe­rar tres set­ma­nes més. Sóc cons­ci­ent que serà difícil, però encara està tot obert. Ara el que vull és aca­bar la tem­po­rada pas­sant-m'ho bé a Macau; no em vull tor­nar boig amb el futur.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)