Més motor

DANI JUNCADELLA

“Córrer a Macau ofereix unes sensacions brutals”

L'any passat em vaig quedar amb ganes; crec que Macau me'n deu una. És una cursa molt bonica i hi torno amb la il·lusió de lluitar per un gran resultat

Ja fa quatre cursos que Dani Juncadella (Barcelona, 1991) va encarrilar la seva carrera cap al DTM. Tanmateix, l'any passat va tornar a disputar el GP de Macau de F-3 i aquest cap de setmana hi torna. El record de la seva victòria en el mundialet de la categoria el fa somiar amb un segon triomf.

Com va sortir l'oportunitat de tornar-hi?
Fa cosa d'un mes em va trucar l'equip Hitech per si volia córrer-hi. Els vaig dir que no tenia cap patrocinador, però que si depenia de mi, endavant! Em van dir que s'encarregaven de tot i no feia falta res.
Quin resultat creu que pot assolir?
A Macau sempre és molt difícil de dir. Depèn de diversos factors, no és com una cursa en un circuit permanent. Allà pot passar de tot. Segurament, per experiència, tindré una bona oportunitat de lluitar per la victòria, però també la tenia l'any passat i no vaig fer ni un revolt [va tenir una topada en la sortida de la cursa de qualificació]. Hi torno amb la il·lusió de lluitar per un gran resultat.
La falta de pràctica amb un monoplaça no el posa en situació de desavantatge respecte dels pilots habituals de F-3?
Sí, totalment. Això sempre és un factor limitador. He fet dos dies de test, i els meus companys anaven una mica més ràpid que jo, perquè eren circuits on ells ja havien rodat aquest any i tenien més pràctica. Però a Macau és més important conèixer el circuit [un traçat urbà de 6 quilòmetres] que no pas el cotxe.
Com valora que el vigent campió europeu de F-3, Lance Stroll [el 2017 debutarà en la F-1, amb Williams], no hi corri?
El conec bastant bé i sé que no ha estat decisió seva. El seu entorn ha preferit que es concentri en la F-1. He parlat amb ell i es moria de ganes de tornar a córrer a Macau, però coincideix amb un test privat amb Williams i no era possible. Si la decisió hagués estat seva, ell hi hauria corregut.
Dani Juncadella no és l'únic guanyador de la cursa que hi torna, aquest any. Què té Macau que els hi fa tornar quan ja han progressat i deixat enrere la F-3?
És una cursa molt bonica. Córrer a Macau ofereix unes sensacions brutals, i guanyar encara més. Quan veus la cursa des de casa, ho trobes a faltar. L'any passat em vaig quedar amb ganes; crec que Macau me'n deu una. No estaré fent això fins als 40 anys, però segueixo tenint molta il·lusió per córrer-hi.
Després de quatre anys en el DTM, encara busca el primer podi, perquè a Hongria va ser tercer però el van excloure. Pensava que seria tan feixuc?
No. Esperava tenir resultats molt abans. En les últimes curses he demostrat que amb les eines adequades ho puc fer bé, però tinc la sensació que abans d'aquests últims resultats he perdut tres anys i mig de la meva carrera.
L'any que ve les tres marques [Mercedes, Audi i BMW] només faran córrer sis cotxes cadascuna, en comptes de vuit. Té garantida la continuïtat?
No, encara no. Ni jo ni la majoria dels meus companys. A més, Mercedes ha fitxat un pilot d'Audi, [Edoardo] Mortara. He d'esperar tres setmanes més. Sóc conscient que serà difícil, però encara està tot obert. Ara el que vull és acabar la temporada passant-m'ho bé a Macau; no em vull tornar boig amb el futur.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)