Ral·lis

Segueix sent el rei

Motor. Ogier guanya el ral·li de Montecarlo i allarga el seu regnat en el WRC fins més enllà dels mil dies. Latvala és segon i Tänak s'hi llueix

Sébas­tien Ogier somi­ava a asso­lir una victòria amb el seu nou equip, M-Sport Ford, més d'hora que tard, però fer-ho en l'arren­cada del curs –quan feia tot just un mes que havia posat els peus a Cúmbria com a pilot ofi­cial– va ser “increïble”. De fet, amb el tri­omf en la 85a edició del ral·li de Mon­te­carlo, el francès encara va millo­rar el resul­tat del seu debut amb Volkswa­gen, fa qua­tre anys, quan només va ser segon en el ral·li més antic del món. De retruc, el tetra­campió va allar­gar el seu reg­nat en el cam­pi­o­nat fins més enllà dels mil dies: des del ral·li de Mèxic del 2014, Ogier n'acu­mula 1.062 com a líder de la gene­ral del mun­dial. Una fita memo­ra­ble, atès que M-Sport no ven­cia un ral·li del WRC d'ençà del 2012.

Tänak, l'heroi

Val a dir que, per gua­nyar, Ogier va neces­si­tar la dosi justa d'aquell ingre­di­ent eteri ano­me­nat sort dels cam­pi­ons. Diven­dres, va per­dre 40 segons engan­xat en una cuneta glaçada, però, dis­sabte, va sor­tir de la car­re­tera a gran velo­ci­tat i hi va tor­nar amb el cotxe intacte. En canvi, en l'últim tram de dis­sabte, Thi­erry Neu­vi­lle va per­dre la victòria –avan­tat­java Ogier de prop d'un minut– per culpa d'una lleu impre­cisió de con­ducció que va fer malbé la sus­pensió poste­rior del Hyun­dai. El belga es va haver de con­for­mar amb l'escratx en el segon pas pel coll de Turini –el power stage, pre­miat amb cinc punts–, apro­fi­tant que obria la cursa i rere seu començava a nevar.

El con­tra­temps de Neu­vi­lle havia enlai­rat Jari-Matti Lat­vala fins al ter­cer lloc en el seu debut amb Toyota. Gens mala­ment, si es té en compte que el millor Citroën només va ser cinquè i, damunt, era el vell DS3 de Craig Breen, que no suma punts de mar­ques. Tan­ma­teix, ahir, Lat­vala encara en va gua­nyar un altre, a costa d'Ott Tänak, i va aca­bar segon. L'estonià de Ford va fer els tres trams de l'últim dia –un es va can­cel·lar per la mala ubi­cació del públic– amb el motor ran­que­jant, i Dani Sordo també l'hau­ria des­ban­cat si no hagués estat per la nevada de l'últim tram. En la pujada cap al coll de Turini, força seca, Tänak va cedir 41 segons al cànta­bre de Hyun­dai. El podi pen­java d'un fil, però, en la bai­xada, tota enfa­ri­nada, Ott va anar a totes i va recu­pe­rar més de mig minut. Va sal­var el podi cre­uant la meta amb el Fiesta de cos­tat, al caire del des­as­tre, i, de pas­sada, va cer­ti­fi­car que el rei del WRC té un bon escu­der.

EL GUANYADOR

El curs no serà fàcil, però, si més no, comencem amb un bon grapat de punts. El cotxe té un bon potencial
Sébastien Ogier
Ral·li de Montecarlo
1r Ogier-Ingrassia (Ford)
4h00:03.6
2n Latvala-Anttila (Toyota)
a 2:15.0
3r Tänak-Järveoja (Ford)
a 2:57.8
4t Sordo-Martí (Hyundai)
a 3:35.8
5è Breen-Martin (Citroën)
a 3:47.8
6è Evans-Barritt (Ford)
a 6:45.0
7è Mikkelsen-Jaeger (Skoda R5)
a 9:32.7
8è Kopecky-Dresler (Skoda R5)
a 12:58.1
9è Lefebvre-Moreau (Citroën)
a 14:43.8
10è Bouffier-Giraudet (Ford R5
a 16:09.4
15è Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 30:52.5
Mundial de pilots
1r Sébastien Ogier (Ford Fiesta)
25
2n Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris)
18
3r Ott Tänak (Ford Fiesta)
15
4t Dani Sordo (Hyundai i20)
13
5è Craig Breen (Citroën DS3)
10
6è Elfyn Evans (Ford Fiesta)
10
Mundial de constructors
1r M-Sport (Ford) WRT
40
2n Toyota Gazoo Racing
24
3r Hyundai Shell Mobis WRT
20
4t Citroën Total Abu Dhabi WRT
10
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)