Ral·lis

Ral·li de Montecarlo Històric

La gesta reviscuda

Quaranta anys després d'aconseguir el trofeu al millor equip oficial en el ral·li de Montecarlo, Seat hi torna amb una recreació d'aquell 124-1800

L'ambaixador de la marca Salvador Cañellas es retroba amb el copilot Daniel Ferrater per celebrar l'efemèride

Cap a dos quarts de vuit del matí del diven­dres 28 de gener del 1977 –demà farà 40 anys jus­tos–, els pilots de Seat Com­pe­tició, Anto­nio Zanini i Sal­va­dor Cañellas, van arri­bar al con­trol final del ral·li de Mon­te­carlo. El de Vila­drau havia clos l'última etapa, la cèlebre nit del Turini, en el ter­cer lloc abso­lut; el Nen, en el quart. I, per postres, el Seat pri­vat de Sal­va­dor Servià va ser setè. La marca de Bar­ce­lona va bai­xar a l'arena per plan­tar cara en el ral·li més famós i fei­xuc del món als equips euro­peus més potents –Lan­cia, Fiat, Opel i Alpine, a més de diver­sos Porsche– i en va sor­tir amb el tro­feu al millor equip ofi­cial par­ti­ci­pant. Va ser l'èxit espor­tiu inter­na­ci­o­nal més gran de Seat fins a l'asso­li­ment del títol mun­dial de mar­ques de 2 litres en el WRC, vint anys després, amb l'Ibiza Kit Car.

Una nova nit del Turini

Han pas­sat 40 anys, i Zanini i Cañellas es man­te­nen en forma. L'un va par­ti­ci­par en el ral·li de Mon­te­carlo Històric de l'any pas­sat, amb el Porsche que Joan Fernández havia pilo­tat 50 anys abans. L'altre –amb 72 anys, segueix fent honor al sobre­nom afectuós de l'època– prendrà avui la sor­tida de l'edició d'enguany, amb el seu copi­lot d'ales­ho­res, Daniel Fer­ra­ter, de 68 anys. Ho faran al volant d'una recre­ació del Seat 124-1800 de grup 4 que va pro­ta­go­nit­zar la gesta de fa 40 anys, atès que els ori­gi­nals van aca­bar fent-se fone­dis­sos.

El des­llo­ri­ga­dor d'un pro­jecte que ha reque­rit més de tres mil hores de feina va ser el rol de Cañellas com a ambai­xa­dor de Seat i pilot habi­tual dels seus cot­xes històrics. “Si Sal­va­dor i Daniel no hagues­sin estat bé de salut i en forma, pot­ser no ho hauríem fet”, reco­neix Isi­dre López, cap del depar­ta­ment que vet­lla per pre­ser­var i difon­dre el patri­moni històric de la marca. “Ens fa molta il·lusió donar-los l'opor­tu­ni­tat de reviure la vivència de fa 40 anys; és un plus de moti­vació per a tot l'equip”, hi afe­geix.

Un equip petit, val a dir-ho –tot just sis per­so­nes esta­bles–, ins­tal·lat en una nau del recinte fabril de Seat a Zona Franca. El mateix indret on, 40 anys enrere, el ser­vei de cot­xes espor­tius pre­pa­rava els 124 de cur­ses, sota la direcció de l'engi­nyer Vicenç Agui­lera (avui dia pre­si­dent del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya). La gesta revis­cuda de Seat aca­barà dime­cres vinent, de mati­nada, després de cloure una nova nit del Turini. Aquest cop, l'èxit no serà el podi sinó, sim­ple­ment, ser-hi.

105 cotxes al port Olímpic
Els participants del Montecarlo Històric que surten de Barcelona es concentraran avui al moll de la Marina, a partir de les 13 h, i el primer sortirà a les 16.30 h.
18
és el dorsal
que va dur Cañellas el 1977 i el mateix que li ha concedit l'organització aquest any.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)