Ral·lis

‘Lucky' i Gutiérrez, els herois

Ral·lis. L'italià revalida la victòria del 2016 en el Costa Brava després d'una gran lluita amb Delecour, però el quart lloc absolut del gironí, primer dels campionats d'Espanya i Catalunya, és espectacular

Luigi Bat­tis­toli i Fabri­zia Pons (Lan­cia Delta HF Inte­grale) van gua­nyar el ral·li Costa Brava, el pri­mer del cam­pi­o­nat d'Europa d'històrics, en l'apar­tat de velo­ci­tat. Dele­cour-Savig­noni, amb un Delta idèntic, havien domi­nat la pri­mera etapa però en la segona, Lucky els va avançar en el sisè tram –posant rodes noves sem­pre que podia, això sí– i final­ment el francès es va haver de reti­rar amb el canvi ava­riat, quan era segon. El podi el van com­ple­tar l'expi­lot de F-1 Erik Comas (Lan­cia Stra­tos), a 1:37.2 i Lucio Da Zanche (Porsche 911), a 3:13.2, però la sor­presa del ral·li va ser el gironí Fran­cesc Gutiérrez.

Amb un BMW M3 E36 de préstec i sense pre­pa­ració, Gutiérrez i el seu copi­lot Àlex Gar­cia van fer un reci­tal d'anar al límit, van gua­nyar les clas­si­fi­ca­ci­ons del cam­pi­o­nat d'Espan­nya i de Cata­lu­nya i van enfi­lar-se fins al quart lloc abso­lut d'un ral·li on, a pri­ori, difícil­ment podien pen­sar en un lloc entre els deu pri­mers (de fet, va ser 12è en el pri­mer tram). El seu escratx diven­dres a Els Àngels, i enmig d'una boira espessíssima que ja havia afec­tat el tram de Cla­dells, va ser memo­ra­ble. Tant és així que el seu temps va ser revi­sat exhaus­ti­va­ment, un cop rere l'altre, bus­cant un error de cro­no­me­tratge que no va exis­tir. I és que el segon, Dele­cour, va cedir 23 segons en 15 km. Un sisè lloc en el deli­cat Coll­sa­plana 2 i un cinquè a Osor 3 van rubri­car un ral·li de valen­tia.

La cursa va fer honor a la seva fama de dura (boira diven­dres i una petita nevada dis­sabte a Coll­sa­plana) i hi va haver 19 aban­do­na­ments en velo­ci­tat. A més de Gutiérrez, els cata­lans Martínez-Lar­rosa (BMW M3) van aca­bar novens i els giro­nins Nieva-Grau (Peu­geot 106 GTI) van ser els millors amb diferència entre els vehi­cles de poca cilin­drada.

En regu­la­ri­tat Gorroño-Ole­aga (Ford Escort) i Perucca-Jiménez (Seat Ronda 2.0) van gua­nyar les dues cate­go­ries del cam­pi­o­nat d'Espa­nya i Domingo-Vilagrà (Porsche 911 Car­rera) i Miró-Mata­va­cas (Porsche 911 SC), les del de Cata­lu­nya.

Dis­sabte els trams es van omplir de públic delerós per gau­dir de l'espec­ta­cle, amb el premi afe­git dels equips de la cate­go­ria Legend, que no tenen clas­si­fi­cació i que sur­ten fer que els afi­ci­o­nats es diver­tei­xin. Tant pel nivell de pilots com de màqui­nes, el 65è Costa Brava ha estat, de molt, el més bri­llant de l'etapa com a ral·li d'històrics. Abans de la sor­tida, diven­dres, uns quants dels seus gua­nya­dors es van fer una foto com­me­mo­ra­tiva a davant del podi de sor­tida.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)