Més motor

PETTER SOLBERG

PILOT DE RAL·LICRÒS

“Com a privat seguiria guanyant”

Ha espe­rat molt de temps el moment de poder com­pe­tir amb un equip ofi­cial, oi?
Sí. Hem tre­ba­llat molt fort durant molt de temps. Estic entu­si­as­mat. Vam estar mirant altres pos­si­bi­li­tats, però mai no arribàvem a tan­car un acord. A més, volia tro­bar un equip que volgués gua­nyar amb mi, i és el que tinc ara.
Ara que és pilot ofi­cial de Volkswa­gen, l'objec­tiu de la tem­po­rada és clar.
Sóc un pilot ofi­cial, però, en el fons, la meva estruc­tura és la que diri­geix tot l'equip. Encara és el meu equip; els tècnics de Volkswa­gen s'encar­re­guen del cotxe, al cos­tat dels meus mecànics, i també fan el desen­vo­lu­pa­ment amb nosal­tres. L'objec­tiu de la tem­po­rada és llui­tar per gua­nyar, però tot ple­gat va començar força tard.
El Polo GTI RX està basat en l'antic cotxe del WRC?
Sí, està basat en el cotxe de ral·lis de fa dos anys, i l'han modi­fi­cat per fer-lo més adi­ent per al ral·licròs. Això demana el seu temps, però han fet una bona feina. De fet, el cotxe no té res a veure amb el Polo que pilo­tava l'any pas­sat el meu com­pany, Johan [Kris­tof­fers­son].
Li sap greu haver-se hagut de ren­dir a l'evidència que amb un equip tot pri­vat ja no podria gua­nyar?
No, i tant que podria seguir gua­nyant. Si hagués seguit amb el meu equip pri­vat, hau­ria millo­rat el meu cotxe [Citroën DS3] i seria allà. En el ral·licròs és pos­si­ble tenir un equip pri­vat a dalt de tot.
Encara guarda aquells Citroën amb els quals cor­ria fins ara?
Sí. Un és en venda, refet de dalt a baix. El segon el pilo­tarà el meu fill Oli­ver [15 anys] en el cam­pi­o­nat noruec de ral·licròs. Ho com­bi­narà amb els ral·lis, que són el que li agrada de veri­tat.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)