Més motor

Sorpresa espectacular

El privat Timo Scheider confirma el seu potencial i acaba segon en el Barcelona RX, rere el campió Mattias Ekström

Els dos dominadors de l'arrencada del mundial venen del món dels circuits, en concret, del DTM

El Barcelona RX va oferir una bonica història de David contra Goliat. Un pilot privat, Timo Scheider, va plantar cara a la munió de corredors amb suport de fàbrica en l'arrencada del mundial de ral·licròs, fins a cloure la finalíssima en el segon lloc, rere el vigent campió, Mattias Ekström (Audi), i davant d'un dels grans favorits, Andreas Bakkerud (Ford), que va saber refer-se de l'accident de dissabte per enlairar-se fins al podi. Al volant del Ford Fiesta del Team Austria, Scheider va ser primer en la classificació intermèdia –la que determina els dotze pilots que passen a les semifinals, després de quatre mànegues de qualificació–, va ser segon en la seva semifinal i, des de la segona fila de la graella, va aprofitar l'errada de Johan Kristoffersson (VW) –va quedar clavat en la sortida, com ja li havia passat en la Q3– per col·locar-se segon i empaitar Ekström de punta a punta.

Curiosament, tots dos són bicampions del DTM, el campionat alemany de turismes. La diferència és que el pilot suec seguirà combinant les dues modalitats, mentre que l'alemany ha deixat el DTM –hi va debutar el 2000– per dedicar-se a temps complet al ral·licròs. “Jo li vaig recomanar que ho provés. El convidaré a una cervesa, però ja no li donaré més consells!”, va etzibar Ekström, bon amic de Scheider perquè han estat companys de marca en el DTM els últims deu anys. “Estic impressionat amb Timo. És un equip privat, han fet poques proves i la seva velocitat està a l'altura dels millors”, va afegir.

Loeb, víctima il·lustre

El resultat del Barcelona RX va palesar que el mundial ha trobat un bon equilibri, que permet que els equips oficials i els millors privats competeixin de tu a tu. La igualtat a la pista va ser màxima, la qual cosa va oferir al públic mànegues –més de 70– prou aferrissades i, de retruc, va deixar fora de les semis algun nom de categoria, com ara Sébastien Loeb (Peugeot), víctima d'un zero en la Q3. Un dissabte força rúfol va fer que el espectadors (25.000) fossin menys que l'any passat, en números absoluts, però ahir, un dia esplèndid fins a mitja tarda –quan el pàdoc ja es buidava–, l'assistència va ser superior.

El Barcelona RX està pendent de ratificar la seva continuïtat en el mundial, i els promotors de la cita catalana segueixen fent mans i mànigues per lligar el concurs d'un pilot de casa, si fos possible, al volant d'un cotxe dels grossos. Scheider ha demostrat que, amb un bon auto i bones mans, no hi ha barreres.

PROTAGONISTES

Dissabte va ser el dia més complicat de la meva carrera en l'RX, però ho he sabut capgirar
Mattias Ekström
audi sport eks

LA DADA

70
curses
i escaig va oferir el Barcelona RX, en les tres categories, d'entre 4 i 6 voltes a un traçat d'1,1 km.
World RX Supercar. Final
1r Mattias Ekström (Audi S1)
29
2n Timo Scheider (Ford Fiesta)
26
3r Andreas Bakkerud (Ford Focus)
22
4t Petter Solberg (VW Polo)
19
5è Timmy Hansen (Peugeot 208)
17
6è Johan Kristoffersson (VW Polo)
21
World RX. Semifinal 1
1r Johan Kristoffersson (VW Polo)
6
2n Timo Scheider (Ford Fiesta)
5
3r Petter Solberg (VW Polo)
4
4t Ken Block (Ford Focus)
3
5è Kevin Hansen (Peugeot 208)
2
6è Topi Heikkinen (Audi S1)
1
World RX. Semifinal 2
1r Mattias Ekström (Audi S1)
6
2n Andreas Bakkerud (Ford Focus)
5
3r Timmy Hansen (Peugeot 208)
4
4t Guy Wilks (VW Polo)
3
5è J.-B. Dubourg (Peugeot 208)
2
Euro RX Supercar. Final
1r Anton Marklund (VW Polo)
30
2n Tamás-Pál Kiss (Peugeot 208)
22
3r Oliver O'Donovan (Ford Fiesta)
18
Touring Car. Final
1r Philip Gehrman (Ford Fiesta)
25
2n Peter Brauten (Opel Corsa)
24
3r Per-M. Royraas (Mazda RX8)
17
Hem mantingut el ritme amb la pista seca. Estava empaitant Mattias i me'n feia creus
Timo Scheider
team austria
L'accident de la Q2 va ser el més fort de la meva carrera, de manera que aquest podi és un regal
Andreas Bakkerud
ford hoonigan racing
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)