Fórmula 1

Fórmula 1

GP d'Espanya-entrenamentas

De cap i de nou

Mercedes restableix la seva superioritat en relació amb Ferrari, amb uns entrenaments immaculats al Circuit de Barcelona-Catalunya

Alonso tanca la llista de temps després d'una nova trencadissa al motor Honda

Per pri­mer cop d'ençà de la pri­mera cita del curs, Mer­ce­des va domi­nar ahir la jor­nada ini­cial d'entre­na­ments lliu­res d'un gran premi de F-1. Al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, davant un públic força nombrós, Lewis Hamil­ton va encapçalar les dues ses­si­ons, igual que a Mel­bourne. I, per si no n'hi hagués prou, sem­pre amb el seu com­pany, Valt­teri Bot­tas, cobrint-li les espat­lles. Els Fer­rari de Kimi Räikkönen i Sebas­tian Vet­tel van que­dar rele­gats a la segona línia vir­tual, i els Red Bull de Max Vers­tap­pen i Daniel Ric­ci­ardo, a la ter­cera.

El resul­tat té més trans­cendència del que cor­res­pon­dria a uns entre­na­ments lliu­res, perquè a Mont­meló diver­sos cot­xes mun­ta­ven la pri­mera gran evo­lució. En con­cret, el W08 sor­pre­nia –per no dir que espan­tava–, amb unes deri­ves arro­do­ni­des sota el morro, uns nous deflec­tors late­rals múlti­ples i un munt de petits detalls més; un con­junt que el cap de l'estre­lla, Toto Wolff, va defi­nir com a “sofis­ti­cat”. En com­pa­ració, en el Fer­rari la nova ala trans­ver­sal de dos pisos al capó motor (de l'estil del McLa­ren) pas­sava des­a­per­ce­buda. Tan­ma­teix, l'equip italià ha pre­fe­rit anar por­tant peces noves a cada cursa per asse­gu­rar, sobre­tot, que enri­quis­sin una base que ja és prou bona.

Red Bull també en va dir bé, de la gran feina que mos­trava la zona dels deflec­tors late­rals de l'RB13, i a Mont­meló és més a prop dels dos tenors.

Pneumàtics massa durs

Val a dir, però, que el vere­dicte de la pista cata­lana es va veure con­di­ci­o­nat pel ren­di­ment dels pneumàtics. Al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, Pire­lli hi ha dut el dur, el mitjà i el tou –la com­bi­nació més dura pos­si­ble–, i els pilots se'n veien de tots colors per posar a to el dur i el mitjà, mal­grat la calor que feia. Així doncs, d'ara enda­vant el tou serà el com­post favo­rit, tant per a l'entre­na­ment cro­no­me­trat com per a la cursa. El vent tam­poc hi aju­dava, i va pro­vo­car diver­ses sor­ti­des de pista en la segona sessió, com ara la de Vet­tel en el quart revolt. Per aca­bar-ho d'ado­bar, l'ale­many va per­dre mitja hora al matí, quan va que­dar a l'esta­cada per un pro­blema que l'equip va situar en la roda poste­rior esquerra.

L'entre­banc de Fer­rari va ser només una anècdota, si ho com­pa­rem amb la tren­ca­dissa de Fer­nando Alonso. L'asturià amb prou fei­nes havia fet dos revolts després de sor­tir del box, al matí, quan el motor Honda va dir prou, es va cla­var i va esco­pir el McLa­ren número 14 fora de la pista, en l'entrada del cur­vone. La imatge de l'oli ves­sant a raig pel forat obert en el bloc japonès il·lus­trava la impotència de l'equip i el pilot.

Hem fet un pas endavant, però Ferrari també. Els dos equips hem guanyat el mateix, si fa no fa
Lewis Hamilton
mercedes
Encara som el tercer equip, però anem pel bon camí i ara tenim més adherència
Max Verstappen
red bull-tag heuer
Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes)
1:21.521
2n V. Bottas (Mercedes)
1:21.550
3r K. Räikkönen (Ferrari)
1:22.456
4t S. Vettel (Ferrari)
1:22.600
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:22.706
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:23.084
7è K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:23.670
8è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:23.758
9è N. Hülkenberg (Renault)
1:23.993
10è C. Sainz (STR-Ren.)
1:24.004
11è S. Pérez (Force India-Merc.)
1:24.188
12è E. Ocon (Force India-Merc.)
1:24.324
13è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:24.400
14è F. Massa (Williams-Merc.)
1:24.618
15è D. Kviat (STR-Ren.)
1:24.642
16è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:24.966
17è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.)
1:25.182
18è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:25.919
19è S. Sirotkin (Renault)
1:26.293
20è F. Alonso (McLaren-Honda)
s/temps
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes)
1:20.802
2n V. Bottas (Mercedes)
1:20.892
3r K. Räikkönen (Ferrari)
1:21.112
4t S. Vettel (Ferrari)
1:21.220
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:21.438
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:21.585
7è N. Hülkenberg (Renault)
1:21.687
8è J. Palmer (Renault)
1:21.992
9è F. Massa (Williams-Merc.)
1:22.015
10è C. Sainz (STR-Ren.)
1:22.265
11è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:22.371
12è E. Ocon (Force India-Merc.)
1:22.520
13è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:22.693
14è S. Pérez (Force India-Merc.)
1:22.722
15è K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:23.007
16è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:23.082
17è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:23.221
18è D. Kviat (STR-Ren.)
1:23.236
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.)
1:23.599
20è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:24.077
4
anys
va fer ahir de l'última victòria d'Alonso en la fórmula 1, al Circuit de Catalunya, amb Ferrari.
M'ha costat trobar el ritme en aquestes condicions; és més cosa meva que del cotxe, que es notava que era ràpid
Sebastian Vettel
ferrari
El cotxe és millor que el que teníem a Rússia, però segur que tot tornarà a estar molt igualat
Valtteri Bottas
mercedes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)