Dakar

“Abans anava a participar, ara vaig a competir”

Motor. Isidre Esteve presenta el Repsol Rally Team, el seu projecte esportiu en cotxe més ambiciós, que s’estrena aquest cap de setmana en la Baja Aragón, amb vista al pròxim Dakar

Un Isi­dre Esteve feliç com un nen la vigília de Reis va pre­sen­tar ahir, a Bar­ce­lona, el seu pro­grama espor­tiu d’enguany, que arrenca aquest cap de set­mana en la Baja Aragón i cul­mi­narà en el Dakar del 2018, el mes de gener, amb una escala prèvia en el ral·li del Mar­roc, a l’octu­bre. El pilot d’Oli­ana ha bas­tit el Rep­sol Rally Team, el seu pro­jecte més ambiciós d’ençà que va fer el salt als cot­xes, el 2009, arran de la lesió medul·lar que va tenir dos anys abans, en un acci­dent de moto en un ral·li tot ter­reny, a Anda­lu­sia. “Crec que podem ser com­pe­ti­tius de veri­tat. Abans anava a par­ti­ci­par, ara vaig a com­pe­tir.”

Un cotxe més com­pe­ti­tiu

Esteve no amaga la moti­vació que l’empeny en aquest nou repte. “La meva gran il·lusió és fer en cotxe el que vaig fer en moto, i aquest és el pri­mer pas”, sen­ten­cia. En dues rodes, el cor­re­dor llei­datà va ser quart en el Dakar africà els anys 2001 i 2005, a més de vèncer en sis edi­ci­ons de la Baja Aragón durant aquell període. “Crec que podem fer bons resul­tats; si no, no ho diria”, insis­teix. I hi afe­geix: “Hem de ser ambi­ci­o­sos. El camí que enceto avui em per­metrà ser com­pe­ti­tiu un altre cop.”

En el pro­jecte, el pilot del RACC manté el seu nucli dur: el copi­lot, el calongí Txema Villa­lo­bos, i el cap de mecànics, el llam­bi­llenc David Pigem, a més dels patro­ci­na­dors: Rep­sol, el prin­ci­pal; Onyx asse­gu­ran­ces –la matriu, MGS, és al seu cos­tat des del 2008–, i KH-7, que va desen­vo­lu­par el coixí intel·ligent que va fer pos­si­ble el seu retorn al Dakar, el gener pas­sat. L’estruc­tura s’ha inte­grat dins de l’equip francès Sodi­cars, que fabrica un pro­to­tip deri­vat del BMW X6, amb mecànica 3.0 biturbo dièsel de 320 CV, 1.800 kg de pes (el mínim esti­pu­lat) i un canvi seqüencial Sadev de sis mar­xes.

La set­mana pas­sada Esteve va fer uns 200 quilòmetres de pro­ves, a França. “És un altre món; es pot córrer molt més. És un cotxe per estar en el grup dels que poden gua­nyar espe­ci­als en el Dakar, rere els cot­xes ofi­ci­als de fàbrica”, augura. La Baja serà la pri­mera presa de con­tacte amb el cotxe en una com­pe­tició. “El pri­mer objec­tiu és fer quilòmetres, apren­dre, diver­tir-nos, no come­tre erra­des i créixer. Aca­bar la cursa serà un bon resul­tat; i si aca­bem sense ensurts, segur que serà en una bona posició.”

El tret de sortida del Dakar 2018

No és casualitat que l’estrena d’Isidre Esteve amb el nou equip s’esdevingui aquest cap de setmana en la Baja Aragón. La cursa de Terol, de 800 km, és el ral·li tot terreny més veterà –celebra la 34a edició– i important d’Europa i, d’un temps ençà, s’ha convertit en el tret de sortida oficiós cap al Dakar, per les dates en què es disputa i pel recorregut, tècnic i dur. N’és una prova la inscripció d’aquest any, amb 147 cotxes i buguis, 70 motos i quads i 13 camions. Entre els favorits del Dakar només hi falten els equips oficials Peugeot (cotxes) i KTM (motos). La resta hi són gairebé tots, incloent-hi un bon grapat de catalans. En cotxes, Nani Roma (Toyota Hilux) i Xevi Pons (Ford Ranger) seran els grans rivals de l’últim vencedor, Nasser al-Attiyah (Toyota Hilux), amb el permís de Mikko Hirvonen (Mini). El de Folgueroles té el rècord de victòries en la Baja, nou (quatre en moto i cinc en cotxe). En moto, l’equip oficial Honda fa córrer Joan Barreda, l’últim guanyador a Terol, i Michael Metge. S’enfrontaran, entre altres, a Joan Pedrero (Sherco) i l’equip murcià Himoinsa (KTM), que té quatre catalans: l’excampió del món d’enduro Ivan Cervantes, amb una moto tipus baja, Dani Oliveras i Marc Solà, amb motos de ral·li (més pesants), i Rosa Romero. No hi serà, però, Gerard Farrés, cinc cops vencedor i segon l’any passat, que es recupera d’una lesió al genoll.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.