Dakar

isidre esteve

pilot de cotxes al dakar

Isidre Esteve, pel camí del retorn a l’elit del Dakar

Motor. El pilot lleidatà presenta la seva participació en la cursa sud-americana del 2018, que afronta amb la il·lusió i l’esperança de lluitar pels vint primers llocs de la general de cotxes

Anar fent amb cotxe els matei­xos pas­sos que havia fet en el Dakar africà amb moto. Aquest és l’objec­tiu vital i espor­tiu del nou pro­jecte d’Isi­dre Esteve en la prova més dura del motor, que d’uns anys ençà es dis­puta a l’Amèrica del Sud.

Deu anys després de la lesió medul·lar que va posar fi a la seva car­rera en moto, el pilot d’Oli­ana, de 45 anys, per fi dis­posa d’un cotxe per tor­nar a ser i sen­tir-se com­pe­ti­tiu. “Estem segurs que anem pel bon camí, que la direcció és la cor­recta. Som cabuts perquè hem cre­gut que podíem fer-ho. Ser aquí és un gran èxit”, va asse­gu­rar en la pre­sen­tació de la seva tret­zena par­ti­ci­pació en el Dakar (ter­cera amb cotxe), al Cam­pus Rep­sol, el seu patro­ci­na­dor prin­ci­pal.

Els repre­sen­tants de la petro­li­era –que fan ser­vir el Dakar com a banc de pro­ves dels seus lubri­cants– no dub­ten a asse­nya­lar Esteve com un dels seus ambai­xa­dors de marca, a l’altura de Marc Márquez i Dani Pedrosa en Moto GP, i Toni Bou en el trial. “És un pilot com­pe­ti­tiu i amb experiència, però també amb valors, com ara l’esforç, la dedi­cació i la inno­vació”, va des­ta­car el direc­tiu Lucas Ange­lini, que va fer esment de la con­tri­bució social que tindrà el coixí intel·ligent, desen­vo­lu­pat per Esteve i KH-7 en la com­pe­tició, i que és l’ele­ment que li per­met córrer amb garan­ties.

L’aposta del Rep­sol Rally Team ha fet pos­si­ble un gran salt qua­li­ta­tiu res­pecte de la par­ti­ci­pació del pilot de Lleida en l’ante­rior edició del Dakar. “Ara tenim un autèntic cotxe de cur­ses, amb xassís tubu­lar i car­ros­se­ria de fibra. És el mateix con­cepte de cotxe que els ofi­ci­als de Peu­geot, Mini i Toyota. La diferència és que els ofi­ci­als poden fer el cotxe nou cada dia; nosal­tres, si el pri­mer dia volem gua­nyar no arri­ba­rem al final”, va valo­rar el pilot.

Amb ADN calongí

El cotxe, amb un motor BMW turbo dièsel de 340 CV, l’ha fet el fabri­cant espe­ci­a­lit­zat francès Sodi­cars, però els últims dos mesos ha estat sotmès a una intensa posada al punt a les ins­tal·laci­ons de Meca­tech, al Parc d’Acti­vi­tats Econòmiques de Calonge (PAEC). El taller és pro­pi­e­tat de Txema Villa­lo­bos, un dels pinyons cab­dals de l’engra­natge de l’equip. A més de conèixer i cui­dar la mecànica com ningú, és el copi­lot d’Esteve. El calongí té clar que en els raids Esteve és un pilot més, sense que la seva dis­ca­pa­ci­tat –con­du­eix amb els coman­da­ments adap­tats al volant– suposi cap entre­banc. “L’única diferència és que si pun­xem o ens engan­xem en una duna baixo jo sol. Però no passa res; l’Isi­dre sem­pre m’espera!”, va dei­xar anar Villa­lo­bos, pro­vo­cant la ria­llada del seu com­pany.

La pare­lla del Rep­sol Rally Team ha dis­pu­tat dues cur­ses amb el Sodi­cars BV6, la Baja Aragó i el ral·li del Mar­roc, a més de diver­sos tests, també al Mar­roc. En total, uns 4.000 quilòmetres. “Per molts que en facis, sem­pre són insu­fi­ci­ents, però han sigut els neces­sa­ris per adap­tar-nos al cotxe.” Un cotxe que els ha de per­me­tre bus­car les pes­si­go­lles als pilots pri­o­ri­ta­ris. “Hi ha 30 cot­xes cap­da­van­ters. L’objec­tiu és empai­tar-los i aca­ro­nar el vintè lloc. I la segona set­mana, si som més a prop del quinzè que del vintè, millor.”

PROTAGONISTA

Hem tornat al Dakar per millorar, amb un altre plantejament i un altre cotxe. Estem preparats per competir
Isidre Esteve
No renunciem als somnis. Creiem que no hi res impossible. Creiem en el treball, no en la sort
Isidre Esteve
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.