Ral·lis

Collsaplana corona Cazaux

Ral·lis. Lucky abandona en el tram més exigent del 66è ral·li Costa Brava quan era líder, i el francès s’imposa a Berenguer, Ferreiro i Gutiérrez. Carles Miró suma el sisè triomf en regularitat a la prova gironina

La reti­rada de Lucky-Pons (Lan­cia Delta Inte­grale) en el fatídic Coll­sa­plana 1 (set aban­do­na­ments en velo­ci­tat) quan era líder amb gai­rebé un minut d’avan­tatge va dei­xar la victòria final del 66è ral·li Costa Brava en mans del duel entre Cazaux-Vil­mot (Ford Sierra Cosworth 4x4) i Beren­guer-Beren­guer (BMW M3). Amb el Ford al davant, Beren­guer el va des­ban­car en el pri­mer pas per Cla­dells i el segon per Osor però, com sem­pre, Coll­sa­plana –que ja deci­dia els ral·lis de l’euro­peu i el mun­dial anys enrere– va tor­nar a dic­tar sentència i en el segon pas, Cazaux va superar de 8.6 segons el seu com­pa­tri­ota francès i n’hi va haver prou per sen­ten­ciar el ral·li per 6.5 segons.

El podi el van com­ple­tar Fer­reiro-Anido (Ford Escort RS), a 1:32.5 dels ven­ce­dors. El gallec va superar de 19 segons Gutiérrez-Gar­cia (BMW 325i), que van ser quarts per temps però no figu­ren en les clas­si­fi­ca­ci­ons perquè el seu vehi­cle –dotat d’un motor de BMW M3– no és admès en cate­go­ries de la FIA ni de fede­ració espa­nyola, però sí de fede­ració cata­lana. El gironí, aquest cop sense la boira d’ali­ada, havia arri­bat a ser segon per uns moments, amb un segon abso­lut als Àngels. Rere seu van aca­bar Aikon-Lar­rosa (BMW M3), Toi­vo­nen-Wrede (Ford Sierra Cosworth 4x4) i els excam­pi­ons d’Europa d’històrics Jen­sen-Peder­sen (BMW M3). Amb mecànica molt més modesta, Roquer-Tras­sera i Ribot-Ros (R-5 GT Turbo) van ser 12ns i 13ns abso­luts, sepa­rats de només sis segons. Aikon, Ribot i Domènech-San­juan (Ford Sierra C. 4x4) van ser ter­cers, cin­quens i sisens en el cam­pi­o­nat d’Espa­nya i van ocu­par el podi del cam­pi­o­nat català.

Miró-Mata­va­cas, de 10

En regu­la­ri­tat sport (màxim 70 km/h), Gorroño-Ole­aga (Ford Escort) van impo­sar-se en el cam­pi­o­nat d’Espa­nya amb 79.6 punts, només 8 dècimes menys que els cata­lans Pujol-Fernández (VW Golf 16S), gua­nya­dors en el cam­pi­o­nat català de regu­la­ri­tat super-sport. Però els grans tri­om­fa­dors van ser Car­les Miró i Ivan Mata­va­cas (Porsche 911 SC), gua­nya­dors en regu­la­ri­tat (mit­jana màxima 60 km/h) dels cam­pi­o­nats d’Espa­nya i Cata­lu­nya amb una pun­tu­ació excep­ci­o­nal­ment baixa (26,2 punts) a la qual només es van acos­tar Renú-Molist (BMW 325i, 30,3). En l’esta­tal Auret-Esquius (R-5 GT Turbo) van aca­bar segons (43,3) i en el català de super-sport, rere Pujol es van clas­si­fi­car Sánchez-Font (BMW 325iX, 99,9).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)