Més motor

El ral·licròs té més sortida

Motor. El curs del mundial d’RX arrenca demà al Circuit de Barcelona-Catalunya sobre un traçat mixt renovat, que inclou una nova graella a la recta d’entrada a la zona de l’estadi

El mun­dial de ral·licròs comença aquest cap de set­mana al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, amb una feso­mia reno­vada que pro­met mànegues encara més espec­ta­cu­lars. El traçat d’asfalt i terra es manté, però la gra­e­lla de sor­tida s’ha tras­lla­dat a la recta d’entrada a la zona de l’estadi, més ampla, en lleu­ger des­cens i amb un pri­mer revolt a tot o res. De retruc, la línia d’arri­bada s’ha reu­bi­cat després de la segona zona de terra, un punt calent on es podrien deci­dir mol­tes mànegues –dis­sabte i diu­menge se’n faran més de vui­tanta.

Per aca­bar-ho d’ado­bar, el car­tell és d’autèntic luxe, amb Sébas­tien Loeb encapçalant l’equip ofi­cial Peu­geot al cos­tat dels ger­mans Timmy i Kevin Han­sen –pre­sents ahir en la pre­sen­tació del Cata­lu­nya RX a la seu bar­ce­lo­nina del RACC– i els nous equips de Renault (amb els Mégane fets per Pro­drive) i Hyun­dai, diri­git per l’excampió del WRC Mar­cus Grönholm. A banda, és clar, d’Audi (Ekström i Bakke­rud) i VW (el vigent campió Kris­tof­fers­son i Sol­berg). El pro­grama el com­ple­ten l’euro­peu de Super­car i S1600, i els Car Cross. En aquesta cate­go­ria com­pe­ti­ran els cata­lans Nani Roma, Gerard Farrés –en la seva pri­mera incursió en les qua­tre rodes– i Dani Clos. Tot ple­gat es com­ple­men­tarà els dos dies a la tarda amb l’Open Sla­lom Drift (con­curs de llis­ca­des a la zona de la More­neta) i amb l’ano­me­nat Horse Power Fes­ti­val al pàdoc, que ofe­rirà un munt d’acti­vi­tats al vol­tant d’un esport basat en l’entre­te­ni­ment.

ELS PROTAGONISTES

El nou primer revolt serà fantàstic, amb molt espai per fora. Però la meva part preferida és la «joker lap»
Timmy Hansen
És el meu primer pas en les quatre rodes. Quan m’ho van proposar vaig dir que sí sense rumiar-ho gaire
Gerard Farrés
Soc pilot de circuits i d’asfalt, molt fi i sempre pel lloc, però també m’agrada lliscar. I encara més al circuit de casa
Dani Clos

El RACC treballa perquè el WRC torni a Montjuïc

El 7 de juny, quan el RACC presenti a Tarragona l’itinerari del ral·li Catalunya-Costa Daurada del 2018, se sabrà del cert si la prova catalana del WRC recuperarà aquest any el tram urbà de Montjuïc, a Barcelona, després d’un any “de descans”. Ho va haver d’aclarir ahir el director de l’àrea esportiva del RACC, Aman Barfull, quan un dels polítics presents va aixecar la llebre durant la presentació del Catalunya RX. “L’acord polític [amb l’Ajuntament] ja hi és, però encara falta concretar el suport econòmic”, va explicar. El muntatge del tram de Montjuïc costa uns 200.000 euros, que el RACC i l’Ajuntament s’haurien de repartir al 50%.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.