Més motor

GERARD FARRÉS

PILOT DE RAIDS

“Vull fer el Dakar amb un bugui”

Farrés enceta una nova carrera en les quatre rodes en el Catalunya RX

“La primera oportunitat és per gaudir-ne”

Un dels pilots de casa del Cata­lu­nya RX és el man­resà Gerard Farrés (1979), resi­dent a Man­lleu. Avui dis­pu­tarà les semi­fi­nals i la final de la cate­go­ria telo­nera de Car Cross, la seva pri­mera com­pe­tició després d’anun­ciar que dei­xava la moto abans de l’últim Dakar, en què va aca­bar cinquè abso­lut.

Com­pe­tir en el Cata­lu­nya RX és diversió o el pri­mer pas d’una cosa més seri­osa?
És un pri­mer pas, però cons­ci­ent que és la pri­mera cursa i no tinc gens d’experiència. Ara, també recordo el que em va dir Marc Coma en el meu pri­mer Dakar: “Dis­fru­taràs el pri­mer o no en dis­fru­taràs cap més.” La pri­mera opor­tu­ni­tat és per gau­dir-ne, sense pressió.
Com va sor­gir l’opor­tu­ni­tat?
Pas­sar de les motos als cot­xes és com­pli­cat. Me n’adono ara, quan vull anar al Dakar amb un bugui. Aquí va ser l’orga­nit­zació, en Jordi Roquer, que em va dir si hi volia córrer. Vaig dir que sí abans que acabés la frase.
Ja que treu el tema, com està aquest pos­si­ble retorn al Dakar, però amb qua­tre rodes?
Molt bé, de veri­tat. Aquests dies el meu mànager, l’Òscar Lanza, és al Mar­roc nego­ci­ant amb l’equip South Racing, el que va gua­nyar l’última edició, amb un Can Am. Ja hi ha els pri­mers acords per córrer la Baja Aragón i altres cur­ses naci­o­nals. Falta sig­nar-ho tot però la volun­tat hi és. En qüestió d’un mes sabrem si hi podem anar.
Creu que aquest tipus de vehi­cle [SxS o ‘side-by-side’] és adi­ent per fer un Dakar? Hi ha qui diu que són poc fia­bles per a una cursa tan llarga i dura.
Estic total­ment d’acord, són vehi­cles més per a cur­ses de qua­tre o cinc eta­pes. Però aquesta marca, Can Am, ha demos­trat que està ben pre­pa­rada, i ha gua­nyat sense neces­si­tar cap mena d’assistència. La cate­go­ria dels buguis està evo­lu­ci­o­nant bé. Fins i tot el meu antic equip, Himoinsa, n’està fent un, el Cor­vus, i en tres anys volen estar al Dakar. El meu objec­tiu és fer amb un bugui el que he fet amb la moto i que això ens doni l’opor­tu­ni­tat de pas­sar als cot­xes. Aquí el pres­su­post és d’uns 150.000 euros, i el d’un cotxe se’n va al milió d’euros.
Va anun­ciar que dei­xava el Dakar en moto abans d’aquesta última edició. Però des de quan rumi­ava el pas als cot­xes?
Des que em vaig tren­car el genoll [mit­jan 2017]. Venia de fer ter­cer en el Dakar, estava en un núvol, però m’estava cos­tant molt recu­pe­rar-me de la lesió i vaig pen­sar que era el moment.
No hi hau­ria res que el pogués fer can­viar d’opinió?
Home, ara el genoll el tinc millor. Si em truqués el millor equip del món, lla­vors ajor­na­ria un any el pas als cot­xes.
Aquests dies hem sabut que el seu com­pany Ivan Cer­van­tes es retira de la moto. No li reco­ma­na­ria que fes com vostè?
A ell el Dakar li ha cos­tat més, però mai he vist ningú fent el que fa ell amb una moto. És un talent pur. Jo tinc acti­tud, però no un talent com el seu. Li agrada molt ense­nyar i a l’enduro li feia falta un entre­na­dor. Ara es dedi­carà a aga­far joves i que puguin arri­bar a ser cam­pi­ons. Per tant, gai­rebé pre­fe­reixo que no vagi a les qua­tre rodes i que es dedi­qui a fer que l’enduro pugi.
Tor­nant al Cata­lu­nya RX, què li sem­bla, tot aquest mun­tatge del ral·licròs?
M’ha impres­si­o­nat. L’any pas­sat vaig venir com a espec­ta­dor i és una pas­sada. Asse­gut a la grada, veus cur­ses cada cinc minuts, i molt emo­ci­o­nants. I pots bai­xar al pàdoc i veure tots els cot­xes. Jo ho reco­mano a tot­hom. Segur que cada any vindrà més gent, i la meva cate­go­ria, la de Car Cross, també donarà molt de joc i molt espec­ta­cle.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.