Més motor

Ekström no té butlla

Motor. El pilot suec s’imposa en el Catalunya RX després d’arraconar Solberg en l’arrencada i els comissaris esportius el desqualifiquen de la final

El duel entre Audi i Volkswa­gen pel mun­dial de ral·licròs es va ence­tar ahir amb polèmica al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. El cap de files de la marca dels anells, Mat­tias Ekström, va cre­uar la meta pri­mer en la final del Cata­lu­nya RX, però dues hores després de cele­brar-ho dalt del podi va ser des­qua­li­fi­cat. Era el càstig dels comis­sa­ris espor­tius per l’inci­dent de l’arren­cada, en què va arra­co­nar Pet­ter Sol­berg con­tra les tan­ques de pneumàtics. El noruec va que­dar entre­gi­rat i va entrar l’últim. “No m’ha sem­blat una mani­o­bra tan dura”, va jus­ti­fi­car el d’Audi quan els comis­sa­ris encara deli­be­ra­ven. “Pot­ser és ell qui neces­sita ulle­res i no jo”, va repli­car el de Volkswa­gen un cop con­fir­mada la sanció.

Fins lla­vors, Ekström assa­bo­ria el ter­cer tri­omf seguit en qua­tre edi­ci­ons de ral·licròs al Cir­cuit, però la des­qua­li­fi­cació va enlai­rar el vigent campió Johan Kris­tof­fers­son fins al pri­mer lloc. El com­pany de Sol­berg va encalçar l’Audi cap­da­van­ter durant tota la final, dis­pu­tada sota un sol radi­ant davant 21.000 espec­ta­dors.

El segon va aca­bar sent Sébas­tien Loeb, que havia acce­dit a les semi­fi­nals per la decisió tàctica de Peu­geot. L’alsacià era tretzè en la clas­si­fi­cació intermèdia i només els dotze pri­mers tenien plaça a les semi­fi­nals. Però la marca del lleó va sacri­fi­car el jove de 19 anys Kevin Han­sen, dotzè, per dei­xar el pre­uat lloc al seu llo­re­jat com­pany. Tot seguit, Loeb es va colar a la final quan l’altre 208, de Timmy Han­sen, va que­dar a l’esta­cada per un pro­blema electrònic en el penúltim gir.

El plu­ri­campió de ral·lis va rebre el podi amb incre­du­li­tat, després del reguit­zell d’entre­bancs que havia patit en les qua­li­fi­ca­ti­ves. “Quants alts i bai­xos d’emo­ci­ons pots tenir en un cap de set­mana del mun­dial d’RX?”, es va pre­gun­tar retòrica­ment.

Val a dir que Ekström també va haver de suar la can­sa­lada per entrar en la final. Va caure al cinquè lloc en els pri­mers revolts de la semi­fi­nal –“em van bom­bar­de­jar per totes ban­des!”– però va ser el gran bene­fi­ci­ari de la dis­sort del germà gran de Kevin. El ter­cer lloc defi­ni­tiu va anar a parar al seu com­pany, Andreas Bakke­rud. Llàstima que la legió de segui­dors que va arros­se­gar a Mont­meló ja feia estona que havien mar­xat quan el noruec va rebre el tro­feu cor­res­po­nent un cop endreçada la clas­si­fi­cació.

PROTAGONISTES

He notat un cop i quan he mirat pel retrovisor he vist que tenia Kristoffersson al darrere en comptes de Petter
Mattias Ekström
No m’esperava que [Ekström] fes una cosa així. Sempre ha estat un pilot net. Els comissaris han fet el que tocava
Petter Solberg
World RX Supercar. Final
1r Johan Kristoffersson (VW) 8
2n Sébastien Loeb (Peugeot) 5
3r Andreas Bakkerud (Audi) 4
4t Niclas Grönholm (Hyundai) 3
5è Petter Solberg (VW) 2
DQ Mattias Ekström (Audi) 0
World RX. General
1r Johan Kristoffersson (VW) 27
2n Petter Solberg (VW) 24
3r Andreas Bakkerud (Audi) 20
4t Mattias Ekström (Audi) 19
5è Niclas Grönholm (Hyundai) 18
6è Timmy Hansen (Peugeot) 16
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.