Red Bull treu capicua
Fórmula 1. Daniel Ricciardo fa una posició de rècord en el GP de Mònaco, però el seu company Max Verstappen tanca la graella arran d’un accident en l’entrenament lliure previ
Setanta segons. Sembla el títol d’un pel·lícula, però en números rodons és el que va trigar Daniel Ricciardo a completar una volta al traçat urbà de Montecarlo, la més ràpida en els gairebé noranta anys d’història de la cursa. Sebastian Vettel, segon, no va baixar dels setanta-un. “De quant som els més ràpids?” La pregunta del pilot australià al seu enginyer –després del primer intent de la Q3 del GP de Mònaco– palesava la seva confiança en el tro blau.
El Red Bull volava arran de terra en un traçat en què l’agilitat del xassís i la càrrega aerodinàmica pesen més en l’equació del rendiment que no pas la potència bruta. Dit d’una altra manera, Ricciardo va demostrar ahir com de bo és l’RB14. Un fet que agreuja encara més l’error colossal del seu company, Max Verstappen. L’holandès va estimbar el cotxe en l’entrenament lliure del matí, tot just dues hores abans de la Q1. Els mecànics de Milton Keynes no van tenir prou temps per enllestir la reparació, la qual cosa va condemnar Max a llepar-se les ferides veient com l’altre pilot de la marca de begudes posava un peu i mig dalt del podi amb una posició preferent de rècord. “Hem fet la meitat de la feina”, va dir al final de la Q3 Ricciardo, que feia una estimació força prudent del valor de la pole a Mònaco.
Jugada frustrada
Per deixar-ne constància, el marge inicial de Ricciardo després de fer l’1:10.810 que al capdavall li donaria la pole era de gairebé mig segon sobre Hamilton, Vettel i Räikkönen, separats per tot just sis mil·lèsimes. El segon intent de Ricciardo va ser 1:10.846, pràcticament clavat al primer, mentre que el cap de files de Ferrari va saber trobar dues dècimes que el van enlairar a la primera línia, però encara sense trencar la barrera dels setanta-un segons. Hamilton va quedar relegat al tercer lloc, davant de Kimi i l’altre W09, de Bottas. Mercedes havia mirat de passar el tall de la Q2 amb el pneumàtic ultratou per tenir un avantatge tàctic en la cursa, però el plus de prestacions de l’hipertou va frustrar la jugada i van haver de muntar les rodes de color rosa per entrar a la Q3, com la resta de pilots.
Entre els inquilins de l’última mànega, Ocon va ser el millor dels altres, sisè, davant d’Alonso, Sainz, Pérez i Gasly, que va colar un Toro Rosso a la Q3 per segon cop. Per a tots ells, la barrera dels setanta-dos segons va ser infranquejable.
LA DADA
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:10.810 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:11.039 |
3r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:11.232 |
4t | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:11.266 |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:11.441 |
6è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:12.061 |
7è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 1:12.110 |
8è | Carlos Sainz (Renault) | 1:12.130 |
9è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:12.154 |
10è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 1:12.221 |
11è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:12.411 |
12è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | 1:12.440 |
13è | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | 1:12.521 |
14è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | 1:12.714 |
15è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | 1:13.179 |
16è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:13.265 |
17è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:13.323 |
18è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:12.728* |
19è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:13.393 |
20è | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | s/temps** |
(*) Tres llocs de sanció per una penalització de la cursa anterior. | ||
(**) Autoritzat a prendre la sortida. | ||
‘Déjà-vu’ a can Red Bull
Un Red Bull al capdavant i l’altre amb el fanalet vermell. La fesomia de la graella del GP de Mònaco del 2018 és exactament la mateixa que la del 2016. Llavors, Ricciardo va guanyar la pole amb una volta de setanta-tres segons (2.8 més lent que ahir), però Verstappen va encastar l’RB12 contra les barreres sortint de la piscina en la Q1. Ahir, l’holandès va repetir l’error al mateix indret, en la tercera sessió lliure. En descàrrec seu, però, cal dir que Sainz l’havia descol·locat lleument. En aquell moment Max era el més ràpid (1:11.787) i estava rebaixant el seu registre. Per acabar-ho d’adobar, en l’últim minut Ricciardo va fer 1:11.786 i el va desbancar per una mil·lèsima, de manera que l’australià ha liderat totes les sessions.