Toyota guanya a Le Mans i amb el cotxe que tocava
Motor. Sense més competència que l’altre cotxe de l’equip, Buemi, Nakajima i Alonso donen el primer triomf a la marca japonesa en les 24 hores, al setè intent
L’operació mediàtica de Toyota, que, sense competència en les 24 Hores de Le Mans va asseure un campió de F-1 en actiu com Fernando Alonso per buscar més repercussió, ha estat un èxit. Els japonesos han aconseguit el primer doblet en la gran cursa de resistència i, a més, amb l’ordre que els convenia: Sebastian Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso van acabar imposant-se a Mike Conway, Kamui Kobayashi i Pechito López amb dues voltes d’avantatge. La resta, a tot un món.
Toyota no es podia permetre cap altre resultat que la victòria. Sense competència efectiva, els pilots dels cotxes japonesos no van haver d’esprémer les mecàniques al límit i d’aquí en va sortir un doblet que premia la persistència de la fàbrica japonesa, que va debutar al traçat del nord-oest de França l’any 2012 i havia encadenat podis i decepcions.
Tot rodó
Per a més glòria del pilot asturià i millor impacte publicitari, Alonso va ser qui, de matinada, va remuntar un minut i mig en un sol relleu al Toyota líder, que en aquell moment pilotava el campió del món de turismes Pechito López. Kazuki Nakajima, més ràpid que Kamui Kobayashi, va completar la remuntada en el relleu següent. La primera meitat de la cursa havia estat una galopada dels dos cotxes japonesos, que s’anaven intercanviant el lideratge.
Per si encara eren massa els rivals, la meitat dels participants en la categoria reina (LMP1) va abandonar, de manera que els millors de la classe LMP2 van acabar cinquè, sisè i setè.
Fora de les categories de prototips, els Porsche 911 van arrasar en LM GTE Pro tot i l’oposició del potent equip Ford que, amb Sebastien Bourdais, va fer l’efecte que podria derrotar-los. El lloretenc Miquel Molina –segona participació– compartia volant d’un Ferrari oficial –menys competitiu que els Porsche i els Ford– amb Davide Rigon i Sam Bird. Va ser desè, a sis voltes. A Molina el van sancionar amb tres minuts ben aviat per haver-se saltat un semàfor en vermell durant la primera intervenció del cotxe de seguretat, però tampoc els va penalitzar gaire.
Notícies
Dijous,14 novembre 2024