Més motor

Toyota guanya a Le Mans i amb el cotxe que tocava

Motor. Sense més competència que l’altre cotxe de l’equip, Buemi, Nakajima i Alonso donen el primer triomf a la marca japonesa en les 24 hores, al setè intent

L’operació mediàtica de Toyota, que, sense competència en les 24 Hores de Le Mans va asseure un campió de F-1 en actiu com Fernando Alonso per buscar més repercussió, ha estat un èxit. Els japonesos han aconseguit el primer doblet en la gran cursa de resistència i, a més, amb l’ordre que els convenia: Sebastian Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso van acabar imposant-se a Mike Conway, Kamui Kobayashi i Pechito López amb dues voltes d’avantatge. La resta, a tot un món.

Toyota no es podia permetre cap altre resultat que la victòria. Sense competència efectiva, els pilots dels cotxes japonesos no van haver d’esprémer les mecàniques al límit i d’aquí en va sortir un doblet que premia la persistència de la fàbrica japonesa, que va debutar al traçat del nord-oest de França l’any 2012 i havia encadenat podis i decepcions.

Tot rodó

Per a més glòria del pilot asturià i millor impacte publicitari, Alonso va ser qui, de matinada, va remuntar un minut i mig en un sol relleu al Toyota líder, que en aquell moment pilotava el campió del món de turismes Pechito López. Kazuki Nakajima, més ràpid que Kamui Kobayashi, va completar la remuntada en el relleu següent. La primera meitat de la cursa havia estat una galopada dels dos cotxes japonesos, que s’anaven intercanviant el lideratge.

Per si encara eren massa els rivals, la meitat dels participants en la categoria reina (LMP1) va abandonar, de manera que els millors de la classe LMP2 van acabar cinquè, sisè i setè.

Fora de les categories de prototips, els Porsche 911 van arrasar en LM GTE Pro tot i l’oposició del potent equip Ford que, amb Sebastien Bourdais, va fer l’efecte que podria derrotar-los. El lloretenc Miquel Molina –segona participació– compartia volant d’un Ferrari oficial –menys competitiu que els Porsche i els Ford– amb Davide Rigon i Sam Bird. Va ser desè, a sis voltes. A Molina el van sancionar amb tres minuts ben aviat per haver-se saltat un semàfor en vermell durant la primera intervenció del cotxe de seguretat, però tampoc els va penalitzar gaire.

24 Hores de Le Mans 2018
1r Buemi-Nakajima-Alonso (Toyota TS050H, LMP1) 388 voltes
2n Conway-Kobayashi-López (Toyota TS050H, LMP1) a 2 voltes
3r Laurent-Beche-Menezes (Rebellion R13, LMP1) a 12 voltes
4t Lotterer-Jani-Senna (Rebellion R13, LMP1) a 13 voltes
5è Rusinov-Pizzitola-Vergne (Oreca 07, LMP2) a 19 voltes
6è Lapierre-Negrão-Thiriet (Alpine A470, LMP2) a 21 voltes
7è Capillaire-Hirschi-Gommendy (Oreca 07, LMP2) a 22 voltes
8è Perrodo-Vaxiviere-Duval (Oreca 07, LMP2) a 22 voltes
9è De Sadeleer-Owen-Montoya (Ligier JSP217, LMP2) a 23 voltes
10è Jaafar-Jeffri-Tan (Oreca 07, LMP2) a 27 voltes
17è Christensen-Estre-Vanthoor (Porsche 911 RSR, LM GTE Pro) a 44 voltes
18è Lietz-Bruni-Makowiecki (Porsche 911 RSR, LM GTE Pro) a 45 voltes
19è Hand-Müller-Bourdais (Ford GT, LM GTE Pro) a 45 voltes
27è Rigon-Bird-Molina (Ferrari 488 GTE Evo, LM GTE Pro) a 50 voltes
28è Campbell-Ried-Andlauer (Porsche 911 RSR, LM GTE Am) a 53 voltes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)