Més motor

Campionat Electric GT

Amb accent català

Neix un nou campionat de turismes elèctrics

Agustí Payà n’és l’impulsor i els Tesla de curses els prepara QEV Technologies a Montmeló

Electric GT serà com el ‘revival’ Esperit de Montjuïc però al voltant de la tecnologia del futur

El Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya va ser la seu recent­ment de l’entrega del pri­mer Tesla P100D de cur­ses, el vehi­cle que a par­tir de finals d’any donarà vida al cam­pi­o­nat EPCS (Elec­tric Pro­duc­tion Car Series) dins de l’esde­ve­ni­ment Elec­tric GT (EGT), que inclou cur­ses de karts elèctrics, eSports (ges­ti­o­nats per Medi­a­pro) i múlti­ples acti­vi­tats al pàdoc. “Serà com el revi­val Espe­rit de Montjuïc però al vol­tant de la tec­no­lo­gia del futur”, il·lus­tra el bar­ce­loní Agustí Payà, un dels socis fun­da­dors d’EGT, al cos­tat de Mark Gem­mell.

L’elecció de l’esce­nari no va ser casual. Per bé que EGT no farà parada i fonda al cir­cuit vallesà durant el pri­mer curs del 2019, és aquí on nei­xen els cot­xes. Més ben dit, al polígon veí de Mont­meló on té la seu QEV Tech­no­lo­gies, el proveïdor de tec­no­lo­gia d’EGT. Ras i curt, “nosal­tres proveïm els Tesla de car­rer i QEV els trans­forma en cot­xes de cur­ses, amb totes les nor­mes FIA de segu­re­tat i el kit de com­pe­tició”. QEV Tech és l’antiga divisió cata­lana de Cam­pos Racing, diri­gida per l’engi­nyer Joan Orús i ara espe­ci­a­lit­zada en el sec­tor elèctric. Sense anar gaire lluny, des de Mont­meló també es ges­ti­ona l’equip Mahin­dra de fórmula E. El pro­jecte motors­port2020.cat –cen­trat en l’impuls de la indústria de l’esport del motor a Cata­lu­nya– també hi ha apor­tat el seu gra de sorra, atès que QEV, EGT i el Cir­cuit es van posar en con­tacte mit­jançant la seva medi­ació.

Tot i que els tres pri­mers anys s’usarà el Tesla, EPCS no és una copa mono­marca. “A par­tir del quart any volem que entrin més mar­ques. Els equips com­par­ti­ran un xassís i les bate­ries, i podran tenir el seu motor i trans­missió”, explica Payà. Ara com ara, però, “Tesla és l’única marca amb prou capa­ci­tat per fer un cam­pi­o­nat”. La gra­e­lla la for­ma­ran deu equips amb dos cot­xes de 785 CV i 1.800 qui­los (550 de bate­ries) cadas­cun. Tots pen­sats, desen­vo­lu­pats i fets a Mont­meló.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.