Motociclisme

El ‘Tro’ contra el poder roig

Motociclisme. Marc Márquez canvia de tàctica, munta un segon joc nou a la tarda i desbanca les Ducati de Lorenzo i Dovizioso al capdavant dels entrenaments lliures del GP d’Aragó

Marc Márquez va encapçalar ahir la com­bi­nada dels entre­na­ments lliu­res del GP d’Aragó al davant de les Ducati de Jorge Lorenzo i Andrea Dovi­zi­oso. Val a dir que el titu­lar no és gaire cri­da­ner, però tam­poc no és gens habi­tual. El cap de files d’Honda havia encapçalat la llista de temps d’un diven­dres per últim cop a l’Argen­tina, la segona prova del curs. Han hagut de pas­sar gai­rebé sis mesos i dotze cur­ses per retro­bar el cer­verí al cap­da­vant al final del pri­mer dia d’acti­vi­tat.

Márquez nor­mal­ment dedica el diven­dres a pre­pa­rar la cursa fent tira­des llar­gues amb rodes usa­des, però a Motor­land va fer una excepció. Va mun­tar un segon joc de rodes noves en la segona sessió, amb el com­post tou al dar­rere, igual que solen fer les Des­mo­se­dici de fàbrica. Segons el Tro, la raó del canvi de tàctica és que es va ado­nar que els temps millo­ra­ven força amb la goma tova. “No volia anar a dor­mir catorzè”, va reconèixer, tal vegada per no fer un lleig al cir­cuit que dijous va bate­jar el desè revolt amb el seu nom.

Yamaha pateix

Tan­ma­teix, Marc hau­ria tan­cat el dia desè amb el millor temps amb la roda dura (1:48.644), encara dins del pas directe a la Q2. En el top 10 pro­vi­si­o­nal també hi van entrar Dani Pedrosa i, a més d’un segon de Márquez, Valen­tino Rossi i Mave­rick Viñales. Les Yamaha patei­xen en aquest traçat i amb les ele­va­des tem­pe­ra­tu­res, i l’empor­danès va adme­tre que l’M1 no va anar igual de bé que en el test pri­vat a Alcanyís de fa tres set­ma­nes. “Tenim poca adherència al dar­rere i l’electrònica no dona potència”, va expli­car. Més satis­fet va aca­bar Pol Espar­garó, catorzè, rere el seu germà Aleix. El gra­no­llerí de KTM va començar a tro­bar el to en la segona cursa un cop recu­pe­rat de la lesió a Brno, fa un mes i mig. “Em trobo prou bé però encara em falta”, va dir.

En Moto 2, Àlex Márquez va ser ter­cer en la com­bi­nada; Xavi Vierge, dotzè; el pilot con­vi­dat Edgar Pons –doble ven­ce­dor en l’euro­peu de Moto 2 a Motor­land, fa dos mesos–, 26è, i Isaac Viñales, que va caure, 29è. En Moto 3, Albert Are­nas va ser quinzè i el con­vi­dat Jeremy Alcoba –ter­cer en la gene­ral del mun­dial júnior–, 25è.

PROTAGONISTA

Hem canviat l’estratègia perquè hem vist que amb el tou es podia millorar molt. No volia anar a dormir catorzè
Marc Márquez
Moto GP
1r Marc Márquez (Honda) 1:47.382
2n Jorge Lorenzo (Ducati) 1:47.520
3r Andrea Dovizioso (Ducati) 1:47.835
4t Cal Crutchlow (Honda) 1:47.862
5è Andrea Iannone (Suzuki) 1:47.919
6è Danilo Petrucci (Ducati) 1:48.134
Dani Pedrosa (Honda) 1:48.389
8è Álvaro Bautista (Ducati) 1:48.452
9è Valentino Rossi (Yamaha) 1:48.501
10è M. Viñales (Yamaha) 1:48.552
11è F. Morbidelli (Honda) 1:48.654
12è Jack Miller (Ducati) 1:48.680
13è A. Espargaró (Aprilia) 1:48.808
14è Pol Espargaró (KTM) 1:48.850
15è Bradley Smith (KTM) 1:48.861
16è Àlex Rins (Suzuki) 1:48.902
24è Jordi Torres (Ducati) 1:51.081
Moto 2
1r Marcel Schrötter (Kalex) 1:53.570
2n Pecco Bagnaia (Kalex) 1:53.754
3r Àlex Márquez (Kalex) 1:53.842
12è Xavi Vierge (Kalex) 1:54.161
26è Edgar Pons (Kalex) 1:55.098
29è Isaac Viñales (Suter) 1:55.203
Moto 3
1r Enea Bastianini (Honda) 1:58.418
2n Gabriel Rodrigo (KTM) 1:58.653
3r Nicolò Bulega (KTM) 1:58.798
15è Albert Arenas (KTM) 1:59.635
25è J. Alcoba (Honda) 2:00.534

Les “ganes” de Jordi Torres

Jordi Torres va tancar la seva estrena en Moto GP últim en les dues sessions, a 3.7 de Marc Márquez en la combinada. El pilot de Rubí substitueix el lesionat Tito Rabat en el Reale Avintia i va reconèixer que el que més li està costant és adaptar l’estil de conducció de superbike a Moto GP, amb uns pneumàtics i frens molt diferents. “Intento frenar tard i accelerar aviat i em complico la feina. La superbike requereix una conducció més agressiva; aquí has de ser fi i estable. El pitjor que faig és que hi poso massa ganes”, va raonar. Avui el seu objectiu és rodar en 1:50 baixos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.