Motociclisme

Lorenzo, de pega un altre cop

Motociclisme. El pilot mallorquí s’estimba en els entrenaments del Gran Premi de Tailàndia després de l’accident a Motorland i, tot i que no es trenca res, és dubte per disputar la prova

Jorge Lorenzo va ser tras­lla­dat a un hos­pi­tal de Buri Ram per ser explo­rat amb més detall després d’una cai­guda duríssima que va tenir en el segon entre­na­ment lliure del GP de Tailàndia. L’acci­dent va ser simi­lar al que va tenir en el pri­mer revolt a Motor­land però a més velo­ci­tat, en no poder domi­nar una llarga der­ra­pada en la fre­nada del revolt 3 per culpa d’una fallada en el motor, com van con­fir­mar el mateix equip Ducati i el pilot. Lorenzo ja va asse­nya­lar que pro­ba­ble­ment no podrà dis­pu­tar els entre­na­ments d’avui.

En prin­cipi no va tenir con­seqüències físiques greus (a la clínica del cir­cuit no li van detec­tar cap frac­tura evi­dent), però Lorenzo va dei­xar la moto molt mal­mesa. El metge Àngel Charte va deter­mi­nar que el tras­lla­des­sin a un cen­tre hos­pi­ta­lari. Lorenzo es quei­xava del tur­mell dret (el que es va lesi­o­nar a Motor­land) i el canell esquerre.

“Dins de la bru­ta­li­tat de la cai­guda, he tinc sort de no tren­car-me res; és cert que el canell esquerre em fa molt de mal i que m’he espan­tat molt; no crec que pugui pilo­tar més aquest cap de set­mana”, va expli­car Lorenzo als mit­jans al final de la sessió. La causa més pro­ba­ble de l’acci­dent és que el motor de la Ducati es va atu­rar de cop, segons se sent en algun vídeo de la cai­guda. “Ha estat una fallada tècnica; estic tran­quil perquè no ha estat culpa meva, sim­ple­ment ho hem d’arre­glar i no pas­sarà més.”

Andrea Dovi­zi­oso (Ducati) va ser el més ràpid en la suma de les dues ses­si­ons lliu­res del Gran Premi. Amb tot, no es pot des­triar el gra de la palla perquè el regis­tre de l’italià no és bo (1:31.090, quan Dani Pedrosa va fer 1:29.781 en pre­tem­po­rada) i perquè els deu pri­mers estan sepa­rats per tres dècimes.

Rere Dovi­zi­oso va aca­bar Mave­rick Viñales (Yamaha, 1:31.121), que va ser el més ràpid en la pri­mera sessió. La pri­mera Honda va ser l’LCR de Cal Crutch­low (1:31.164), ter­cer, davant de Marc Márquez (1:31.188) Entre els deu pri­mers es van situar Pedrosa (Honda, 1:31.385) i Rossi (Yamaha, 1:31.398), vuitè i novè. Àlex Rins (Suzuki, 1:31929) va ser quinzè. Àlex Márquez (Kalex) va ser ter­cer en la segona sessió de Moto2, la més ràpida.

PROTAGONISTA

La caiguda ha estat brutal i he tingut sort de no trencar-me res; però no ha estat culpa meva
Jorge Lorenzo
PILOT DE DUCATI
Moto GP
1r Andrea Iannone (Suzuki) 1:31:090
2n M. Viñales (Yamaha) 1:31.121
3r Cal Crutchlow (Honda) 1:31.164
4t Marc Márquez (Honda) 1:31.188
5è Danilo Petrucci (Ducati) 1:31.238
6è Andrea Iannone (Suzuki) 1:31.256
7è Álvaro Bautista (Ducati) 1:31.378
Dani Pedrosa (Honda) 1:31.386
9è Valentino Rossi (Yamaha) 1:31.398
10è J. Zarco (Yamaha) 1:31.421
11è Jack Miller (Ducati) 1:31.486
12è F. Morbidelli (Honda) 1:32.479
15è Àlex Rins (Suzuki) 1:31.929
17è A. Espargaró (Aprilia) 1:32.067
14è Pol Espargaró (KTM) 1:32.475
15è Àlex Rins (Suzuki) 1:31.929
24è Jordi Torres (Ducati) 1:33.306
Moto 2
1r M. Pasini (Kalex) 1:36.839
2n F. Bagnaia (Kalex) 1:36.981
3r Àlex Márquez (Kalex) 1:37.137
12è Xavi Vierge (Kalex) 1:37.539
25è Edgar Pons (Kalex) 1:38.203
30è Isaac Viñales (Suter) 1:39.089
Moto 3
1r J. Kornfeil (KTM) 1:43:415
2n A. Sasaki (Honda) 1:43.468
3r G. Rodrigo (KTM) 1:43:500
17è Albert Arenas (KTM) 1:44:030
25è J. Alcoba (Honda) 1:45.462

Maverick Viñales per fi aixeca el cap

Un dels pilots més satisfets al final de la sessió era el rosinc Maverick Viñales (Yamaha), segon al final dels entrenaments després d’una molt mala ratxa de resultats: “La moto ha millorat sobretot per la distribució de pesos ja que soc un pilot força lleuger i això ens ha ajudat.” Viñales també va parlar dels pneumàtics: “No són idèntics als d’Aragó, tenen molta més adherència i podem anar més ràpid.” Segons ell, la millora és qüestió exclusiva de la posada al punt de la moto, i els canvis el fan ser optimista amb vista a avui: “Toca estar al davant.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)