Ral·lis

Novetats d’alta volada

Motor. La participació dels excampions Loeb i Solberg, el retorn del tram de Montjuïc i l’enduriment de l’etapa de terra, al·licients del ral·li Catalunya

Emoció espor­tiva, recor­re­gut selec­tiu i ins­cripció de luxe són els grans eixos de la 54a edició del ral·li Cata­lu­nya-Costa Dau­rada, que es va pre­sen­tar ahir al ves­pre a la seu bar­ce­lo­nina del RACC, l’orga­nit­za­dor. La prova cata­lana del mun­dial es dis­pu­tarà la set­mana que ve, del 25 al 28 d’octu­bre, i serà la penúltima cita del curs.

En l’àmbit espor­tiu, la cursa serà deter­mi­nant en la lluita pel títol entre Thi­erry Neu­vi­lle (Hyun­dai) i Sébas­tien Ogier (Ford), sepa­rats per només set punts al cap­da­vant de la gene­ral, amb Ott Tänak (Toyota) com a ter­cer en discòrdia. Per si no fos prou, la prova comp­tarà amb el con­curs del nou cops campió del món Sébas­tien Loeb, que a Salou dis­pu­tarà el ter­cer i últim ral·li del seu mini-pro­grama del 2018 en el WRC. Un altre excampió pre­sent a Cata­lu­nya serà el carismàtic Pet­ter Sol­berg, que estre­narà en primícia mun­dial el Volkswa­gen Polo R5 de WRC2.

La terra, més dura

El Cata­lu­nya-Costa Dau­rada tor­narà a dis­pu­tar-se a la demar­cació tar­ra­go­nina, amb el parc d’assistència a Port Aven­tura World. El seu recor­re­gut mixt –una carac­terística que fa única la cursa cata­lana en el calen­dari del mun­dial– podria donar ales a Loeb en l’etapa de terra, el diven­dres dia 26, perquè, si no plou, tro­barà les pis­tes de les Ter­res de l’Ebre més netes i ràpides perquè sor­tità més endar­re­rit. Pre­ci­sa­ment l’endu­ri­ment de l’etapa de terra és una de les nove­tats de l’iti­ne­rari d’enguany. Serà la més llarga del ral·li, amb 145 km cro­no­me­trats (el 2017 van ser 116), i inclourà dues pas­sa­des pels dos trams més llargs, La Fata­re­lla-Vilalba, de 39 km (el clàssic Terra Alta, mixt d’asfalt i terra, en sen­tit con­trari i amb 12 km nous fins a Vilalba dels Arcs), i Pesells, de 26,6, que no es feia des del 2014.

L’altra gran nove­tat és el retorn del tram urbà de Montjuïc, després d’un any d’absència. Es dis­pu­tarà el dijous dia 25 a la tarda, després del tram de pro­ves que s’haurà fet a Salou al matí. Així, doncs, la com­pe­tició enge­garà en ple cor de Bar­ce­lona, i posarà l’espec­ta­cle també a l’abast del públic gene­ra­lista.

No serà l’únic tram urbà, perquè al final de l’etapa d’asfalt de dis­sabte es farà el popu­lar tram pel pas­seig Marítim de Salou, la seu del ral·li per catorzè any con­se­cu­tiu. Final­ment, diu­menge al mig­dia es dis­pu­tarà el divuitè i últim tram, Santa Marina, també deci­siu perquè repar­tirà punts extres per als cinc pilots més ràpids. En total, s’hau­ran fet 331,6 km cro­no­me­trats (312 el 2017).

Entre els 76 ins­crits (qua­tre més que l’any pas­sat), l’equip català amb més pos­si­bi­li­tats és el for­mat per Nil Solans i Marc Martí, amb un Ford R5 de la com­pe­tida cate­go­ria WRC2. Amb un Skoda R5 cor­rerà el campió català Albert Orri­ols, men­tre que entre els R2 els més des­ta­cats són Jan Solans, Pep Bas­sas i el veterà Oriol Gómez, que torna a fer un ral·li del mun­dial després de més de deu anys.

El ral·li és un gran exemple de com pot funcionar la col·laboració pública i privada
Josep Mateu
PRESIDENT DEL RACC
Arribo amb moltes ganes; la terra fa molt bona pinta i a l’asfalt tenim nivell per ser davant
Nil Solans
Pilot de RACC WRC2

Catalunya es manté ferma en el WRC

El ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada continuarà formant part del mundial de ral·lis el 2019, amb la peculiaritat de ser-ne l’única prova mixta d’asfalt i terra. La cursa de Salou es farà en les mateixes dates, del 24 al 27 d’octubre del 2019, i tornarà a ser la penúltima cita d’un campionat amb catorze ral·lis, un més que el 2018, doncs s’hi afegirà Xile, al maig. Serà el 29è any consecutiu de Catalunya en el WRC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.