Ral·lis

Ni un pam de broma

Ogier, Neuville i Tänak, els tres aspirants al títol, rivalitzen en l’espectacular primer tram de Barcelona

Loeb falla a la primera però avui té una bona posició de sortida per remuntar

El 54è ral·li RACC Cata­lu­nya Costa Dau­rada va començar a Montjuïc però podria haver aca­bat al matí per a Thi­erry Neu­vi­lle, un dels aspi­rants al títol, que va bol­car el seu Hyun­dai en el tram d’entre­na­ment de Salou. Per sort, va ser a baixa velo­ci­tat i amb unes hores extra de l’equip l’i20 va que­dar tan bé que va per­me­tre que el belga fos segon a la tarda. Això sí, a més d’un segon per quilòmetre d’un hiper­mo­ti­vat Ogier, que vol sor­tir de Cata­lu­nya –on ja ha gua­nyat tres cops– havent recu­pe­rat el lide­ratge del cam­pi­o­nat. El ter­cer aspi­rant, l’estonià Ott Tänak, es va situar ter­cer i compta per al tri­omf. Abans del seu fiasco a Gal·les havia enllaçat tres victòries en ter­renys tan dife­rents com els rasants de Finlàndia, l’asfalt d’Ale­ma­nya i la terra de Tur­quia.

I Loeb? S’espera molt del nou cops campió del món però ahir es va envi­ro­llar en el pri­mer angle i va calar el cotxe. Deu segons per­duts que poden ser ben poca cosa perquè la seva posició de sor­tida d’avui li per­metrà tro­bar els trams de terra ja per­fec­ta­ment escom­brats.

Amb sus­pen­si­ons i rodes de terra, els temps de Montjuïc no són sig­ni­fi­ca­tius, però no es pot pas­sar per alt les pres­ta­ci­ons dels millors WRC2, el novíssim VW Polo d’Eric Cami­lli i els Skoda de Kalle Rovan­perä (el fill de l’expi­lot ofi­cial de Seat fa dues dècades) i Jan Kopecky, tots entre els deu pri­mers. Cami­lli fins i tot es va per­me­tre el luxe de superar Dani Sordo (que estrena ouv­rier en la pere­sona del català Xevi Pons). El millor català va ser Nil Solans, acom­pa­nyat per Marc Martí (25a par­ti­ci­pació seva en el Cata­lu­nya), 12è en la cate­go­ria WRC2.

1. Montjuïc (3,20 km)
1r Ogier-Ingrassia (Ford) 3:35.3
2n Neuville-Gilsoul (Hyundai) a 3.7
3r Tänak-Järveoja (Toyota) a 4.2
4t Mikkelsen-Jaeger (Hyundai) a 5.6
5è Evans-Barritt (Ford) a 6.0
6è Camilli-Veillas (VW Polo R5) a 7.4
7è Sordo-Del Barrio (Hyundai) a 7.5
8è Rovanperä-Halttunen (Skoda R5) a 8.6
9è Green-Martin (Citroën) a 8.7
10è Kopecky-Dresler (Skoda R5) a 9.0
11è Latvala-Anttila (Toyota) a 9.7
12è Lappi-Ferm (Toyota) a 9.8
13è Lefevbre-Moreau (Citroën R5) a 10.1
14è Sunninen-Markkula (Ford)) a 10.9
15è Solberg-Vengan (VW Polo R5) a 11.9
22è N. Solans-Martí (Ford R5) a 14.0
27è Loeb-Elena (Citroën) a 15.9
No serà fàcil. Hem fet una bona tria de rodes. Sortirem una mica perjudicats, però ja ens espavilarem
Sébastien Ogier
El cotxe està bé. Ogier ha escalfat bé les rodes i nosaltres no. Ha estat un error. No tinc cap pressió
Sébastien Ogier

Un bé que cal preservar

Molts pilots detesten trams com el de Montjuïc, però són plenament conscients que en una especialitat tan inestable com els ral·lis, tot acostament al gran públic i a les ciutats és poc. El RACC ha aconseguit recuperar el tram urbà per, d’entrada, fer-lo bianual, però enlloc està escrit que aquest acord no es pugui revisar amb el consistori que surti de les eleccions del pròxim maig. L’especial no es desenvolupa per una zona de gran densitat d’habitatges i l’afectació a la mobilitat no arriba a les 48 hores. Arguments suficients per convertir-lo en una prioritat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.