La celebració ideal d’un títol és des del podi, però que Lewis Hamilton va guanyar la seva cinquena corona acabant quart a Mèxic en poc temps només se’n recordaran els anuaris. La inadaptació dels Mercedes als pneumàtics –tant se val el compost que fos– va ser tan evident que Hamilton mai va estar en situació real de podi. Max Verstappen va repetir victòria a Mèxic en una cursa que va dominar de manera insultant –líder des de la sortida– i si Red Bull no va fer doblet va ser perquè el propulsor de Daniel Ricciardo va dir prou quan l’australià –mala sortida– resistia com podia Vettel. Quedaven 10 voltes, Vettel muntava un compost més tou que previsiblement hauria decaigut i Ricciardo no s’esperava el vuitè –sí, 8 de 19– abandonament del curs.
Als costats de Verstappen (cinquè triomf) els dos Ferrari. Vettel va fer tot el que va poder i més. A diferència de Verstappen, només tenia un joc nou del compost supertou (el més dur en aquesta cursa) i en la seva segona aturada va haver de posar l’ultratou, amb una finestra de rendiment molt menor. A més, el ritme de l’holandès estava fora de l’abast de tothom.
Quan va plegar, Ricciardo resistia havent fet una sola aturada perquè no tenia cap joc nou de supertous. Räikkönen també va fer el mateix, premiat amb el podi.
Es temia la primera frenada, molt lluny de la sortida, però va ser prou neta, amb Ricciardo perdent dues posicions en benefici de Verstappen i Hamilton, i Sainz guanyant-ne dues. Però la sortida no va decidir res més que la retirada d’Alonso pel sobreescalfament del seu motor en quedar-li adherida una peça de la carrosseria d’Ocon. El factor decisiu de veritat va ser la degradació de les rodes, que va fer anar de bòlit molts equips. Descartat l’hipertou –el de qualificació– s’esperava que el supertou aguantés més però de seguida es deteriorava, tot i que mimant-lo era recuperable. D’aquesta manera, feia mitja pena veure un pentacampió com Hamilton conduint amb dos dits, frenant abans d’hora i evitant els pianos. Tant és així que van faltar dues voltes perquè Verstappen el doblés.
FERRARI COMPLEIX
Vettel completa una cursa plena de coratge i Räikkönen també fa podi
1r | Max Verstappen (Red-Bull-TAG) | 1h38:28.851 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 17.316 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 49.914 |
4t | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 1:18.738 |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 1 v. |
6è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 2 v. |
7è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | a2 v. |
8è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Ren.) | a 2 v. |
9è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 2 v. |
10è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | a 2 v. |
11è | Esteban Ocon (Force India-Merc.) | a 2 v. |
12è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 2 v. |
13è | Sergei Sirotkin (Williams-Merc.) | a 2 v. |
14è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | a 2 v. |
15è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 2 v. |
16è. | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 3 v. |
ret. | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG) | volta 68 |
ret | Sergio Pérez (Force India-Merc.) | volta 38 |
ret | Carlos Sainz (Renault) | volta 28 |
ret. | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | volta 3 |
|