Dakar

Isidre Esteve, més competitiu i ambiciós

Motor. El pilot de Lleida presenta l’equip Repsol Rally Team, amb el qual disputarà l’edició 2019 del Dakar, amb l’objectiu de “córrer de veritat”

“Anem de cur­ses! Hi ha alguna cosa millor?” Isi­dre Esteve tras­pu­ava entu­si­asme i moti­vació en la pre­sen­tació de l’equip amb el qual dis­pu­tarà la pròxima edició del Dakar, a par­tir del 6 de gener, al Perú. Serà la segona par­ti­ci­pació del Rep­sol Rally Team –l’equip pri­vat que s’ha bas­tit al seu vol­tant– en la prova més dura del motor, la ter­cera con­se­cu­tiva del pilot llei­datà i la quarta amb cotxe. Ja n’havia fet deu amb moto –totes a l’Àfrica–, abans de tenir una lesió medul·lar en un raid a Alme­ria.

Havent fet el canvi obli­gat per les cir­cumstàncies a les qua­tre rodes, Esteve ha anat fent pas­sos amb la dosi justa de mètode i ambició per tal de sen­tir-se tan com­pe­ti­tiu al Dakar amb un cotxe com se sen­tia amb la moto. “Hem d’estar con­tents perquè tenim un equipàs. Fem el que ens agrada i pot­ser no som prou cons­ci­ents del que ha cos­tat. Ha cos­tat molt, però ara comença el millor, la cursa”, va dir durant la pre­sen­tació al Cam­pus Rep­sol de Madrid, la seu del patro­ci­na­dor prin­ci­pal de l’aven­tura. A can Rep­sol estan encan­tats amb Isi­dre Esteve i el Dakar: el pilot és un dels seus ambai­xa­dors –a l’altura de Marc Márquez en Moto GP i Toni Bou en el trial– i la prova sud-ame­ri­cana és un banc de pro­ves immi­llo­ra­ble per al desen­vo­lu­pa­ment dels lubri­cants de la marca.

Bones sen­sa­ci­ons

“Rep­sol és com­pe­tició, és sinònim de cur­ses; s’han gua­nyat aquesta imatge”, va dir el pilot d’Oli­ana, de 46 anys, per agrair el suport de la petro­li­era i també el dels altres patro­ci­na­dors –fa sis mesos s’hi va afe­gir la tec­nològica Voda­fone– que fan pos­si­ble aquest exem­ple d’esport inclu­siu d’alta com­pe­tició. “No anem al Dakar a par­ti­ci­par; anem a com­pe­tir, a córrer de veri­tat”, va asse­gu­rar Esteve, que va ser novè (segon en la cate­go­ria T1.2) en el ral·li del Mar­roc, fa dos mesos, en l’últim assaig del pro­to­tip Sodi­cars BV6, amb el qual va aca­bar 21è en l’últim Dakar. “Ens hem de que­dar amb les sen­sa­ci­ons. Al Mar­roc vam veure que podíem ser just dar­rere dels cot­xes ofi­ci­als; és allà on hem d’estar”, va valo­rar.

Aquesta història de superació per­so­nal l’ha fet pos­si­ble en bona mesura el desen­vo­lu­pa­ment del coixí intel·ligent –una ini­ci­a­tiva del seu patro­ci­na­dor KH-7, que ja es comer­ci­a­litza amb el nom de Nubolo–, que li per­met com­pe­tir havent de pen­sar només en els rep­tes de la com­pe­tició i no en les temu­des nafres per pressió.

Uns rep­tes que en aquest Dakar tin­dran un deno­mi­na­dor comú: la sorra, ja que un 70% dels 3.000 quilòmetres d’espe­ci­als es faran sobre les dunes del desert del Perú.

LES FRASES D’ESTEVE

Amb l’ajuda de la tecnologia, la meva discapacitat no és cap problema per poder estar ben amunt
Serà un Dakar intens, complicat des del primer quilòmetre i, alhora, excitant. El Perú té dificultat extremes

ADN gironí

El cotxe d’Isidre Esteve és el mateix Sodicars BV6 del 2018, però evolucionat. “Ara podrem treure tot el rendiment del cotxe que tenim; és a dir, mantenir un ritme superior sense haver d’arriscar-nos més”, va resumir el pilot. L’evolució (més recorregut de suspensions, frens més grans, angle d’atac reduït per afrontar les dunes) s’ha posat a punt a Mecatech, el taller de Calonge, a l’Empordà, propietat de Txema Villalobos, el copilot d’Esteve. De l’assistència del Repsol Rally Team al Perú se n’encarregaran dos mecànics també gironins, David Pigem i Carles Méndez.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)