Dakar

La velocitat no ho és tot

Loeb torna a ser el més ràpid del dia, però perd temps per una pana elèctrica i cau del segon lloc al quart

Sunderland guanya en motos i Brabec lidera la general, amb un grup de cinc pilots en tot just deu minuts

No havia fet ni 50 quilòmetres de l’espe­cial del dia –un bucle de 331 al vol­tant de San Juan de Mar­cona, per on ja s’havia pas­sat la set­mana ante­rior– quan Sébas­tien Loeb es va aco­mi­a­dar de qual­se­vol pos­si­bi­li­tat rea­lista de fer pes­si­go­lles a Nas­ser al-Attiyah en la gene­ral del Dakar. El Peu­geot 3008 de l’equip PH Sport va tenir una pana elèctrica i el pilot alsacià s’hi va dei­xar 40 minuts. Un cop va repren­dre la marxa va tor­nar a ser el més ràpid per segon dia seguit i va entrar a menys de mitja hora de Stéphane Peter­han­sel, però en la gene­ral va tor­nar a caure al quart lloc, a gai­rebé una hora del líder, Al-Attiyah, que va pun­xar al final.

El francès de Mini va sumar la segona victòria del ral·li i va relle­var Loeb com a rival més imme­diat del qatarià, a menys de mitja hora, un marge prou con­sis­tent quan només fal­ten tres eta­pes. Peter­han­sel va avan­tat­jar Nani Roma i Àlex Haro de 4:33, i el de Fol­gue­ro­les va recu­pe­rar el ter­cer lloc de la gene­ral, a 38 minuts del Toyota cap­da­van­ter.

En motos la situ­ació no està ni de bon tros tan ben deli­ne­ada, ja que fins a cinc pilots estan en un marge de deu minu­tets en la gene­ral, i encara n’hi ha dos més a poc més d’un quart d’hora. Amb la par­ti­cu­lar vara de mesu­rar del Dakar, això i res és el mateix, si fa no fa. El ven­ce­dor del dia va ser Sam Sun­der­land, que la vigília havia per­dut vint minuts per un pro­blema amb el fre poste­rior. L’anglès va superar les Honda ofi­ci­als de Cor­nejo i Ricky Bra­bec, i el nord-ame­ricà va recu­pe­rar el pri­mer lloc que li havia pres Pablo Quin­ta­ni­lla diu­menge. Ahir el xilè d’Husq­varna no va estar fi obrint la pista i s’hi va dei­xar més de vint minuts. Va entrar catorzè, just dar­rere del millor català, Oriol Mena. El mares­menc d’Hero, amb el canell esquerre tocat, és tretzè de la gene­ral, tot i que lluny del top 10. Armand Monleón i Laia Sanz van tor­nar a sig­nar una bona etapa, al vol­tant del top 20, i són 15è i 16a, res­pec­ti­va­ment.

LA DADA

76
victòries
d’etapa acumula Peterhansel amb les dues del 2019 (43 en cotxe i 33 en moto), rècord absolut.

PROTAGONISTES

Estem contents d’haver arribat bé i sense errades, però en un forat hem rebut un fort cop a l’esquena
Nani Roma
Motos. 7a etapa
1r Sam Sunderland (KTM) 3h51:41
2n José Ignacio Cornejo (Honda) a 1:51
3r Ricky Brabec (Honda) a 6:30
4t Adrien van Beveren (Yamaha) a 9:40
5è Luciano Benavides(KTM) a 11:19
6è Andrew Short (Husqvarna) a 11:29
7è Xavier de Soultrait (Yamaha) a 12:12
8è Toby Price (KTM) a 12:46
9è Stefan Svitko (KTM) a 16:21
10è Matthias Walkner (KTM) a 16:38
13è Oriol Mena (Hero) a 20:25
17è Armand Monleón (KTM) a 24:22
22a Laia Sanz (KTM) a 30:44
25è Marc Solà (KTM) a 38:21
Motos. General
1r Ricky Brabec (Honda) 24h48:02
2n Toby Price (KTM) a 6:55
3r Adrien van Beveren (Yamaha) a 7:47
4t Sam Sunderland (KTM) a 9:58
5è Pablo Quintanilla (Husqvarna) a 9:59
6è Kevin Benavides (Honda) a 16:15
7è Matthias Walkner (KTM) a 16:16
8è Stefan Svitko (KTM) a 37:09
9è Xavier de Soultrait (Yamaha) a 39:08
10è Andrew Short (Husqvarna) a 39:17
13è Oriol Mena (Hero) a 1h34:54
15è Armand Monleón (KTM) a 2h16:24
16a Laia Sanz (KTM) a 2h29:33
23è Marc Solà (KTM) a 4h08:45
Quads. 7a etapa
1r Nicolás Cavigliasso (Yamaha) 5h04:48
2n Alexandre Giraud (Yamaha) a 4:10
3r Manuel Andújar (Yamaha) a 8:01
Quads. General
1r Nicolás Cavigliasso (Yamaha) 31h16:58
2n Jeremías González (Yamaha) a 1h15:36
3r Gustavo Gallego (Yamaha) a 1h38:39
Cotxes. 7a etapa
1r Peterhansel-Castera (Mini) 4h00:01
2n Roma-Haro (Mini 4x4) a 4:33
3r Sainz-Cruz (Mini) a 9:28
4t Al-Attiyah-Baumel (Toyota) a 11:58
5è Despres-Cottret (Mini) a 12:50
6è De Villiers-Von Zitzewitz (Toyota) a 16:31
7è Przygonski-Colsoul (Mini 4x4) a 20:50
8è Han-Liao (Geely) a 25:16
9è Ten Brinke-Panseri (Toyota) a 25:45
10è Prokop-Tománek (Ford) a 26:29
11è Loeb-Elena (Peugeot) a 28:27
Cotxes. General
1r Al-Attiyah-Baumel (Toyota) 25h13:30
2n Peterhansel-Castera (Mini) a 29:16
3r Roma-Haro (Mini 4x4) a 37:59
4t Loeb-Elena (Peugeot) a 54:12
5è Despres-Cottret (Mini) a 1h20:01
6è Przygonski-Colsoul (Mini 4x4) a 2h12:02
7è Prokop-Tománek (Ford) a 2h45:33
8è Al-Rajhi-Gottschalk (Mini 4x4) a 3h39:33
9è Ten Brinke-Panseri (Toyota) a 4h32:31
10è Sainz-Cruz (Mini) a 5h15:31
11è Vanagas-Rozwadowski (Toyota) a 5h46:22
SxS. 7a etapa
1r López-León (Can-Am) 4h30:08
2n Varela-Gugelmin (Can-Am) a 22:04
3r Moreno-Araya (Can-Am) a 23:08
7è Hinojo-Blanco (Can-Am) a 52:03
8è Currie-Tornabell (Can-Am) a 1h06:03
10è Farrés-Oliveras (Can-Am) a 1h56:48
SxS. General
1r Varela-Gugelmin (Can-Am) 31h33:41
2n López-León (Can-Am) a 4:03
3r Moreno-Araya (Can-Am) a 45:26
4t Farrés-Oliveras (Can-Am) a 1h02:08
5è Currie-Tornabell (Can-Am) a 1h52:58
8è Hinojo-Blanco (Can-Am) a 3h22:00
Camions. 7a etapa
1r De Rooy-Torrallardona-Rode. (Iveco) 4h47:27
2n Viazovich-Haranin-Zhyhulin (Maz) a 30:55
3r Nikolaev-Iakovlev-Ribakov (Kamaz) a 34:35
4t Villagra-Yacopini-Torlaschi (Iveco) a 43:02
Camions. General
1r Nikolaev-Iakovlev-Ribakov (Kamaz) 29h50:35
2n Sotnikov-Nikitin-Mustafin (Kamaz) a 32:54
3r De Rooy-Torrallardona-Rodew. (Iveco) a 1h15:28
4t Villagra-Yacopini-Torlaschi (Iveco) a 4h15:15
Pensava que seria un Dakar més adequat per als buguis que per als 4x4. Estic sorprès de ser el primer
Nasser al-Attiyah
No m’ha agradat gens l’especial perquè un 80% era repetit d’altres dies i el terreny estava molt trencat
Laia Sanz

Farrés i Oliveras lluitaran “fins al final”

Gerard Farrés i Dani Oliveras tenien clar el full de ruta cap a la victòria amb un bugui de la categoria SxS. Però ahir la parella catalana va bolcar i va perdre gairebé dues hores. Han caigut al quart lloc de la general, a una hora del líder, el seu company Varela. “Estàvem fent la nostra millor etapa fins a aquell punt, però he girat malament i hem bolcat”, va explicar el manresà a Teledeporte. Per acabar-ho d’adobar, la corretja de la transmissió lliscava perquè s’havia escalfat massa i, quan miraven de sortir després de redreçar el vehicle, van quedar enganxats. La pilot de Burgos Cristina Gutiérrez els va estirar per treure’ls de la sorra. Però Farreti no es rendeix: “No està res perdut, lluitarem fins al final.”

Fins aleshores, els catalans estaven fent un gran Dakar. Només havien guanyat una de les sis etapes disputades, però en les altres havien estat sempre entre els tres primers tret de la segona (quarts), i s’havien enlairat fins al primer lloc sense haver recuperat encara el temps que l’organització els havia afegit divendres, arran de la neutralització de l’etapa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)