Motociclisme

‘Déjà-vu’ a Losail

Andrea Dovizioso i Marc Márquez protagonitzen un final de cursa clavat al de l’any passat en l’arrencada del curs, amb victòria de l’italià

Àlex Rins es fica de ple en la lluita pel triomf i entra quart

L’arren­cada del mun­dial de velo­ci­tat a Qatar va ofe­rir ahir tres cur­ses emo­ci­o­nants resol­tes per un gra­pat de mil·lèsimes sobre la línia de meta. Cin­quanta-tres en Moto3; vint-i-sis en Moto2, i tot just vint-i-tres en MotoGP. La cursa de la cate­go­ria reina va cloure la jor­nada en plena nit a Losail amb un enfron­ta­ment d’alta volada entre el campió, Marc Márquez, i el sub­campió, Andrea Dovi­zi­oso, al cap­da­vant d’un grup frenètic de sis actors secun­da­ris més que a l’hora de la veri­tat no es van inter­po­sar en el duel pel tri­omf. Igual que l’any pas­sat a Qatar, el Tro de Cer­vera va començar l’última volta segon rere Des­mo­dovi i, en l’últim revolt, va llançar un atac a caixa o faixa. En una repe­tició de la mani­o­bra del 2018, l’Honda del 93 va sor­tir llarga i la Ducati del 4 va recu­pe­rar el lloc per dins. En l’acce­le­ració de 700 metres fins a la línia de meta, Dovi­zi­oso va acon­se­guir man­te­nir la posició per un sos­pir, mal­grat que aquest any la marca japo­nesa sem­bla que ha des­ban­cat la ita­li­ana en la jerar­quia de la velo­ci­tat punta (345 km/h la RC213V, 340 la Des­mo­se­dici). Per dei­xar-ne constància, el marge de la victòria l’any pas­sat va ser de vint-i-set mil·lèsimes.

Viñales perd pis­to­nada

Tan­ma­teix, el 93 i el 4 no esta­ven sols. A menys de tres dècimes de Dovi, va entrar Cal Crutch­low (Honda), i a una dècima de l’anglès –podi fantàstic per a ell després de per­dre’s la recta final del curs pas­sat per lesió–, Àlex Rins. El pilot bar­ce­loní de Suzuki va ser una de les sor­pre­ses posi­ti­ves del començament del curs, a pesar que dis­sabte va caure dos cops. Rins va pro­ta­go­nit­zar avançaments espec­ta­cu­lars sobre Márquez i Dovi­zi­oso, entre d’altres, i va lide­rar la cursa dos cops en la pri­mera mei­tat, havent arren­cat desè. A la Suzuki li falta una mica de velo­ci­tat, però el xassís és excels, com va con­fir­mar l’actu­ació del debu­tant balear Joan Mir, vuitè al final i molt actiu en les pri­me­res vol­tes, amb el pneumàtic tou al dar­rere –tret de Petrucci (dos de tous), la resta de pilots pun­ters mun­ta­ven dos pneumàtics mit­jans–. Quan fal­ta­ven menys de qua­tre vol­tes, Márquez va superar defi­ni­ti­va­ment Rins i va encalçar Dovi­zi­oso, però al començament del gir següent el 42 va anar llarg en el pri­mer revolt i Crutch­low li va pis­par el lloc al podi.

En canvi, la decepció va ser l’actu­ació gene­ral de les Yamaha. Al final, la millor M1 a la meta va ser la de Valen­tino Rossi, que havia arren­cat catorzè en la gra­e­lla, però, com de cos­tum, va revi­far en la cursa. Per con­tra, el fla­mant inquilí de la posició pre­fe­rent, Mave­rick Viñales, va arren­car mala­ment i en el pri­mer revolt va per­dre un gra­pat de llocs. Enmig del grup com­pacte de vuit pilots que com­pe­tien per les posi­ci­ons d’honor, l’empor­danès no tenia prou adherència a la roda poste­rior i no se’n sor­tia en la lluita cos a cos. Va entrar setè, a 2.4, rere l’altra Ducati de Petrux i al davant de Mir. Un altre pilot de Yamaha, el debu­tant Fabio Quar­ta­raro, va calar la moto en la pre­gra­e­lla i va per­dre el cinquè lloc que hi ocu­pava. Des del car­rer de boxs, va fer la millor volta de la cursa (1:55.039, per 1:55.069 de Rins), però va aca­bar fora dels punts.

Pel que fa a Jorge Lorenzo, el seu debut amb Honda va ser ben dis­cret, ado­lo­rit per la forta cai­guda que va tenir dis­sabte. El mallorquí va entrar tretzè. També van pun­tuar Aleix Espar­garó (Apri­lia), desè, i el seu germà Pol (KTM), dotzè. Per la seva banda, Tito Rabat (Avin­tia Ducati) va ser dinovè, fora dels punts.

Necessiten millorar

Àlex Márquez i Xavi Vierge van ser setè i desè, respectivament, en la cursa de Moto2, en la qual el de Castellbisbal va ser el primer líder abans que el futur vencedor, Baldassarri, de l’equip de Sito Pons, l’avancés en el segon gir. Tots dos van lamentar la falta d’adherència. “Acabar era el primer objectiu, però és clar que esperàvem més”, va dir el cerverí Márquez. En Moto3, el gironí Albert Arenas va signar un bon sisè lloc dins del grup d’onze pilots que van entrar a menys d’un segon del vencedor, Toba.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)