Fórmula 1

Bottas fa de Hamilton

Fórmula 1. El pilot finlandès s’endú el ple de punts després de dominar el GP d’Austràlia de punta a punta i fer la millor volta en el penúltim gir. Ferrari decep i ni tan sols puja al podi

La nova norma que pre­mia amb un punt la millor volta de la cursa va per­me­tre cop­sar la supe­ri­o­ri­tat de Valt­teri Bot­tas en el GP d’Austràlia, la pri­mera cita del mun­dial. El pilot fin­landès de Mer­ce­des va ser l’amo del pun­tet extra durant bona part de la prova, de l’1:28.641 en la quarta volta a l’1:26.739 en la 42a. Lla­vors avan­tat­java el seu com­pany Lewis Hamil­ton de 24 segons, sufi­ci­ents per atu­rar-se a boxs, mun­tar pneumàtics fres­cos i tor­nar a la pista encara pri­mer i ben calçat per des­tros­sar el cronòmetre. Però l’equip pla­te­jat no va voler córrer cap risc i el va dei­xar amb les rodes usa­des. “Molt bé, però us aviso que vull aquest punt!”, va reblar el líder, amb la con­fiança que acos­tuma a tras­puar el seu llo­re­jat com­pany d’equip.

Lla­vors, en la volta 54, quan només en fal­ta­ven qua­tre, Max Vers­tap­pen va fer 1:26.540 en l’encalç al cap­da­vall infructuós de Hamil­ton. Sem­blava que el 77 s’hau­ria de con­for­mar a gua­nyar sense el punt. I ara! En el penúltim gir, amb les bate­ries del sis­tema híbrid ple­nes i rodes del com­post mitjà amb 34 vol­tes al damunt, el rellotge va mar­car 1:25.580, un segon més ràpid que Vers­tap­pen. No és gens ago­sa­rat dir que, si li hagues­sin permès can­viar les rodes, hau­ria tron­to­llat el rècord en cursa de Mel­bourne (1:24.125, en poder de Mic­hael Schu­mac­her des del 2004).

Red Bull i Honda, al podi

Per com­ple­tar el pano­rama, cal dir que, en la mateixa volta 57, Hamil­ton va fer la seva millor volta en 1:26.057 (mig segon més lent) i Vers­tap­pen encara va rebai­xar el regis­tre ante­rior amb 1:26.256. I els Fer­rari? Char­les Leclerc va haver d’espe­rar a l’últim gir per bai­xar d’1:27, a 1.3 de Bot­tas, però un segon més ràpid que la millor volta de Sebas­tian Vet­tel, que va patir una dava­llada de ritme espec­ta­cu­lar en la segona mei­tat de la cursa, fins al punt que, en la volta 31, Max el va superar per fora en el ter­cer revolt i en els últims girs Fer­rari va haver de parar els peus a Leclerc perquè no l’avancés.

Els SF90 no només no van pujar al podi, sinó que van cre­uar la meta a gai­rebé un minut de Bot­tas. Després d’un any en blanc, el fin­landès va acon­se­guir el quart tri­omf de la seva car­rera. En canvi, Hamil­ton sor­tia des de la posició pre­fe­rent a Austràlia per sisè any seguit, però hi va sumar el quart segon lloc con­se­cu­tiu, batut suc­ces­si­va­ment pel seu antic com­pany Nico Ros­berg, dos cops per Vet­tel i, ahir, per Bot­tas, que lidera el mun­dial per pri­mer cop.

La mani­o­bra que va deci­dir la cursa entre els dos W10 que ocu­pa­ven la pri­mera línia de la gra­e­lla va ser la sor­tida. Bot­tas es va crus­pir Hamil­ton en els escas­sos 258 metres d’acce­le­ració fins al pri­mer revolt i es va col·locar pri­mer sense opo­sició. El duel va que­dar dat i beneït quan Mer­ce­des va haver de cri­dar Lewis a boxs en la volta 15, per reac­ci­o­nar davant la pri­me­renca atu­rada de Vet­tel en el gir ante­rior. Això va com­pro­me­tre l’estratègia del campió, que fins i tot va dub­tar que pogués esti­rar el segon joc de rodes fins al final. Per aca­bar-ho d’ado­bar, Mer­ce­des va reve­lar que el fons pla del cotxe de Hamil­ton s’havia malmès, cosa que encara va agreu­jar els pro­ble­mes d’equi­li­bri del W10 número 44.

Tot ple­gat va fer que el seu segon lloc arribés a peri­llar davant l’esco­mesa de Vers­tap­pen. L’holandès es va atu­rar deu vol­tes més tard que Hamil­ton i, amb rodes més fres­ques, el va encalçar després de des­em­pa­lle­gar-se de Vet­tel. S’hi va acos­tar a només un segon, però en la volta 50 va anar llarg en el pri­mer revolt i va per­dre un segon i mig de cop. Amb tot, el podi de Red Bull en la pri­mera cursa amb Honda va ser gai­rebé tan sen­sa­ci­o­nal com la caval­cada de Bot­tas al cap­da­vant.

LA DADA

1r
podi
d’Honda d’ençà del seu retorn a la F-1 el 2015. En tres anys amb McLaren no havia passat del 5è lloc.
1rValtteri Bottas (Mercedes)1h25:27.325
2nLewis Hamilton (Mercedes)a 20.886
3rMax Verstappen (Red-Bull-Honda)a 22.520
4tSebastian Vettel (Ferrari)a 57.109
Charles Leclerc (Ferrari)a 58.230
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1:27.156
Nico Hülkenberg (Renault)a 1 volta
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)a 1 volta
Lance Stroll (Racing Point-Mercedes)a 1 volta
10èDaniïl Kviat (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
11èPierre Gasly (Red Bull-Honda)a 1 volta
12èLando Norris (McLaren-Renault)a 1 volta
13èSergio Pérez (Racing Point-Merc.)a 1 volta
14èAlex Albon (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
15èAntonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferr.)a 1 volta
16èGeorge Russell (Williams-Mercedes)a 2 voltes
17èRobert Kubica (Williams-Mercedes)a 2 voltes
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)29 voltes
ret.Daniel Ricciardo (Renault)28 voltes
ret.Carlos Sainz (McLaren-Renault)9 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Bottas, v. 1 a 22, Verstappen, v. 23 a 24,
Bottas, v. 25 a 58
VOLTA RÀPIDA
V. Bottas (1:25.580, a 223.075 km/h)v. 57
CAMPIONAT DE PILOTS
1rValtteri Bottas (Mercedes)26
2nLewis Hamilton (Mercedes)18
3rMax Verstappen (Red-Bull-Honda)15
4tSebastian Vettel (Ferrari)12
Charles Leclerc (Ferrari)10
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)8
Nico Hülkenberg (Renault)6
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)4
Lance Stroll (Racing Point-Mercedes)2
10èDaniïl Kviat (Toro Rosso-Honda)1
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes44
2nFerrari22
3rRed Bull-Honda15
4tHaas-Ferrari8
Renault6
Alfa Romeo-Ferrari4
Racing Point-Mercedes2
Toro Rosso-Honda1
Estic força satisfet; almenys tenia prou velocitat per intentar-ho. Però Valtteri era molt lluny i hem de treballar
Max Verstappen
Després d’un any sense victòries, sense aconseguir el resultat que volia, això serà tot un estímul per a aquest any
Valtteri Bottas
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.