Més motor

Arriba l’Esperit de Montjuïc a Montmeló

Motor. La vuitena edició del ‘revival’ de la competició del motor se celebra aquest cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb 250 vehicles clàssics de competició a la pista i un munt d’activitats al pàdoc

Arriba una de les dates que des­perta més expec­tació del calen­dari espor­tiu del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya; tal vegada la més espe­rada pels afi­ci­o­nats als motors gros­sos, les car­ros­se­ries sen­su­als i les cur­ses d’abans. Aquest cap de set­mana, del 5 al 7 d’abril, la ins­tal·lació de Mont­meló serà la seu de l’Espe­rit de Montjuïc, el revi­val mun­tat a l’entorn dels vehi­cles clàssics de com­pe­tició, que, a la pràctica, es des­do­bla en un autèntic fes­ti­val per a tota la família.

Orga­nit­zat per l’Escu­de­ria Targa Ibe­ria, l’Espe­rit de Montjuïc suma ja set edi­ci­ons cele­bra­des, i ofe­reix als afi­ci­o­nats l’opor­tu­ni­tat de reviure a Mont­meló l’ambi­ent de les cur­ses al cir­cuit urbà de la mun­ta­nya màgica bar­ce­lo­nina.

La clau de volta és l’acord del pro­mo­tor amb l’orga­nit­za­dor de les sèries Peter Auto, que per segon any con­se­cu­tiu por­tarà al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya una selecció espec­ta­cu­lar de vehi­cles clàssics de com­pe­tició, repar­tits en les següents cate­go­ries: Clas­sic Endu­rance Racing 1 (GT i Pro­to­tips de 1966 a 1974) i Clas­sic Endu­rance Racing 2 (1975 a 1981), que sumen 75 cot­xes, inclo­ent-hi Fer­rari 512, Ford GT40, Porsche 910 i 917, Shelby Cobra, etc.; Six­ties Endu­rance (Sport i GT fins a mit­jan anys 60), amb 40 cot­xes com ara Shelby Cobra, Jaguar E-Type, TVR, Lotus Elan, etc.; Heri­tage Tou­ring Cup, turis­mes de 1966 a 1984, domi­nats pels Ford Escort RS i Capri RS, BMW 3.0 CSL i 2002 Ti, Alfa Romeo GTA, etc.; el Gre­a­test’s Trophy, amb 17 GT dels anys 50 i 60, com ara Alfa Romeo Giu­lia TZ, Biz­zar­rini 5300 GT, Fer­rari 250 GTO i 275 GTB, Mase­rati 300S, Porsche RSK 718 i 904, etc.; també una cate­go­ria de Grup C, els pro­to­tips que van domi­nar Le Mans els anys 80 i prin­ci­pis dels 90, amb sis Porsche 962, dos Jaguar XJR9 i XJR11, un Peu­geot 905 i deu bipla­ces més; un apar­tat reser­vat als Porsche 911 2.0, la pri­mera versió de l’icònic model, amb 25 uni­tats d’abans del 1966, i l’Endu­rance Racing Legends, la cate­go­ria més moderna, amb 18 GT i Pro­to­tips de l’última dècada del segle XX i la pri­mera dècada del segle XXI, com el sen­sa­ci­o­nal Fer­rari 333 SP, l’últim pro­to­tip biplaça fabri­cat per la marca de Mara­ne­llo. Aquest bòlid ja va córrer –i gua­nyar– tres anys seguits al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, del 1999 al 2001, en la recta final del seu ús actiu en com­pe­tició. En aquesta cate­go­ria també s’hi podrà veure córrer el Bent­ley Speed 8, ven­ce­dor a Le Mans el 2003.

Per arro­do­nir el pro­grama espor­tiu, l’Espe­rit de Montjuïc també serà la pri­mera cita de l’Ibe­rian His­to­ric Endu­rance, amb 28 cot­xes més amb pedigrí. Totes aques­tes cate­go­ries sumen un total de 250 vehi­cles clàssics de com­pe­tició, que a par­tir del diven­dres faran 30 ses­si­ons a la pista, inclo­ent-hi tretze cur­ses el dis­sabte i el diu­menge. El gran al·lici­ent del revi­val català és que el pàdoc serà un espai total­ment obert, on els afi­ci­o­nats podran gau­dir de gust de la pro­xi­mi­tat amb els cot­xes i els seus pilots.

Tan­ma­teix, tot això és només la mei­tat de l’oferta de l’Espe­rit de Montjuïc. Com ja hem dit, el pàdoc es con­ver­tirà en un autèntic fes­ti­val d’ambi­ent retro. Hi haurà una expo­sició dels 50 anys de Rep­sol en com­pe­tició; una carpa on Seat Cot­xes Històrics cele­brarà el 50è ani­ver­sari del 1430 i el 850 Sport Spi­der; el con­curs d’elegància Art en Movi­ment, i també un mer­ca­det amb recan­vis, auto­mo­bi­lia, lli­bres, roba vin­tage, etc., a més de balls i música. I, per als més petits, espec­ta­cle de circ, tallers, cava­llets i cur­ses de cot­xes de pedals.

L’horari és inin­ter­rom­put, des de les nou del matí fins al ves­pre. Les entra­des són a la venda al web de l’Espe­rit de Montjuïc (www.​esp​irit​udem​ontj​uic.​com), al web del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya (www.​circuitcat.​cat) o a les taqui­lles del Cir­cuit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)