Més motor

Torna el ral·licròs al Circuit de Barcelona-Catalunya

Motor. La cinquena edició del World RX de Catalunya se celebra aquest cap de setmana a Montmeló. Es tracta d’un esdeveniment únic curull d’espectacle a la pista i al·licients en un pàdoc totalment obert

L’espec­ta­cle del cam­pi­o­nat del món de ral·licròs torna aquest cap de set­mana al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. Per cinquè any con­se­cu­tiu, la pista mixta –60% d’asfalt, 40% de terra, inclo­ent-hi un salt espec­ta­cu­lar al bell mig del traçat– dibui­xada a la zona de l’Estadi serà l’esce­nari de fins a 80 mànegues entre totes les cate­go­ries, que con­for­ma­ran un xou pràcti­ca­ment inin­ter­rom­put, ama­nit, a més, amb exhi­bi­ci­ons de cot­xes clàssics de grup B i un munt d’al·lici­ents al pàdoc (karts elèctrics, pista Hot Whe­els, simu­la­dors, sig­na­tura d’autògrafs...), total­ment obert al públic.

El pro­grama del World RX de Cata­lu­nya inclou la cate­go­ria reina del mun­dial, World RX –amb els espec­ta­cu­lars Super­car de 600 CV, que acce­le­ren més ràpid que un fórmula 1–; la cate­go­ria RX2, en què com­pe­teix el pilot andorrà Albert Llo­vera; la Super 1600, i l’RX Stars Race, prova suport per a vehi­cles de Car Cross que comp­tarà amb el con­curs del pilot de Moto GP Pol Espar­garó, al cos­tat, entre d’altres, de Dani Clos i els pilots del Dakar Gerard Farrés i Cris­tina Gutiérrez.

És el cinquè any seguit que el Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya –de bra­cet amb el pro­mo­tor català Seven­Mila i el RACC– orga­nitza una prova del mun­dial més jove de la FIA, esta­blert el 2014 i que fa parada i fonda a Mont­meló d’ençà del 2015. A les aca­ba­lles de l’any pas­sat, el pro­mo­tor va reno­var el con­tracte per con­ti­nuar orga­nit­zant l’esde­ve­ni­ment qua­tre anys més, fins al 2022. La ins­tal·lació valle­sana, doncs, és seu de tres pro­ves dels cam­pi­o­nats del món: F-1, Moto GP i ral·licròs.

Més igual­tat

En l’àmbit pura­ment espor­tiu, el World RX de Cata­lu­nya és la segona de les deu cites del curs. El mun­dial va enge­gar fa tres set­ma­nes, a Abu Dhabi, amb la victòria de Kevin Han­sen (Peu­geot) –el 2016 es va pro­cla­mar campió euro­peu pre­ci­sa­ment al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya–, al davant de Niclas Grönholm (Hyun­dai) –fill del campió del món de ral·lis del 2000 i el 2002, Mar­cus Grönholm– i Liam Doran (Audi).

Val a dir que aquest és un any de tran­sició en el mun­dial de ral·licròs, arran de la reti­rada com a equips ofi­ci­als de les mar­ques Volkswa­gen, Audi i Peu­geot. Aquest fet ha com­por­tat l’absència dels grans noms de l’espe­ci­a­li­tat, com ara Pet­ter Sol­berg –s’ha reti­rat de la com­pe­tició–, Johan Kris­tof­fers­son –domi­na­dor abso­lut els últims dos anys, ara pilot de WTCR–, Mat­tias Ekström –també s’ha reti­rat– i Sébas­tien Loeb, que ha tor­nat al mun­dial de ral·lis.

Para­do­xal­ment, però, l’absència dels equips de fàbrica ha fet que hi hagi força més igual­tat entre els equips semi­o­fi­ci­als i pri­vats pun­ters, cosa que fa que la suc­cessió de mànegues sigui encara més vibrant, si fos pos­si­ble. A més, els antics Peu­geot i Audi ofi­ci­als con­ti­nuen en actiu; els pri­mers, amb l’equip dels ger­mans Timmy i Kevin Han­sen, i els segons, en mans d’Andreas Bakke­rud, Liam Doram i Krisztián Szabó, campió de Super 1600 el 2016 i el 2017, i quart en la final d’Abu Dhabi.

Els altres equips pun­ters són el GRX Taneco, diri­git per Mar­cus Grönholm, que fa córrer els Hyun­dai del seu fill i l’espec­ta­cu­lar pilot rus Timur Timer­zi­a­nov; el GC Com­pe­ti­tion, amb els Renault Mégane de Guer­lain Chic­he­rit –el patró– i Anton Mark­lund, i Münnich Motors­port, que ali­nea l’espec­ta­cu­lar Seat Ibiza de l’expi­lot del DTM Timo Schei­der, fina­lista a Abu Dhabi.

Les pri­me­res mànegues clas­si­fi­catòries de totes les cate­go­ries del World RX de Cata­lu­nya es dis­pu­ta­ran dis­sabte, des de les nou del matí fins a dos quarts de cinc de la tarda. La resta de clas­si­fi­catòries es faran diu­menge al matí, i les semi­fi­nals i la final de World RX, i la final de RX2, a par­tir de les tres de la tarda. Els dos dies, un cop hagi fina­lit­zat el ral·licròs, a la zona sud de Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya se cele­brarà el tro­feu esta­tal de Drift (der­ra­patge con­tro­lat).

Les entra­des per al World RX de Cata­lu­nya són a la venda a www.​circuitcat.​cat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.