Més motor

Timmy Hansen fa el ple al Circuit de Barcelona-Catalunya

Motor. El pilot suec domina les quatre classificatòries i la semifinal del World RX de Catalunya, i s’imposa en la final (davant 18.000 espectadors) al seu germà Kevin, que lidera el mundial de ral·licròs

Els ger­mans Han­sen han estat avui els reis del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. Timmy ha gua­nyat les dues clas­si­fi­catòries mati­nals del World RX de Cata­lu­nya, i a pri­mera hora de la tarda s’ha impo­sat en la pri­mera semi­fi­nal. El seu germà Kevin ha vençut l’altra semi­fi­nal, de manera que els dos Peu­geot del Team Han­sen –els vehi­cles exo­fi­ci­als de l’any pas­sat– han ocu­pat la pri­mera línia de la gra­e­lla de la final. Timmy s’ha esca­po­lit al cap­da­vant i Kevin ha sabut parar els peus a Niclas Grönholm (Hyun­dai) i Andreas Bakke­rud (Audi), que han entrat engan­xats a la cua del Peu­geot groc.

Un total de 18.000 espec­ta­dors han salu­dat avui el tri­omf dels Han­sen al traçat mixt dibui­xat a la zona de l’Estadi, i 25.000 durant el cap de set­mana. Avui el cel ha estat més tapat que no pas dis­sabte, però la pluja ha res­pec­tat el públic i amb prou fei­nes han cai­gut qua­tre gotes al mig­dia.

En la gene­ral del cam­pi­o­nat, un cop dis­pu­ta­des dues de les deu cites, Kevin Han­sen –el ven­ce­dor en la pri­mera, a Abu Dhabi– manté la pri­mera posició, amb 56 punts, seguit per Grönholm (48). Amb el ple de 30 punts acon­se­guit a Mont­meló (pri­mer en la clas­si­fi­cació intermèdia, després de les qua­tre clas­si­fi­catòries; la semi­fi­nal, i la final), Timmy ja és ter­cer, amb 38 punts (a Abu Dhabi va que­dar fora de joc per un fort acci­dent en la Q3).

En la cate­go­ria RX2, Oli­ver Eriks­son també ha fet el ple de 30 punts. Per la seva banda, l’andorrà Albert Llo­vera ha asso­lit el seu objec­tiu d’entrar entre els dotze pri­mers de la clas­si­fi­cació intermèdia i gua­nyar-se el pas a les semi­fi­nals. Ha sumat sis punts i és el dotzè de la gene­ral que encapçala Eriks­son. En Super 1600, el ven­ce­dor ha estat Aydar Nuriev (Audi).

La cate­go­ria com­ple­mentària RX Star, amb vehi­cles de Car Cross –motor de moto de 600 cc, uns 130 CV i 400 qui­los de pes– també ha ofert unes mànegues ben mogu­des i força acci­den­ta­des. El ven­ce­dor de la final ha estat el madri­leny Óscar Palomo, al davant dels pilots del RACC Dani Clos –aquest any com­pe­teix en l’Euro­pean Le Mans Series de resistència, que farà parada i fonda al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya a mit­jan juliol– i Pepe Arqué, que el 2019 com­pe­tirà en el cam­pi­o­nat RX Aca­demy, a Escan­dinàvia, amb la vista posada en pro­gres­sar cap al mun­dial de ral·licròs.

Per la seva banda, el pilot de Moto GP Pol Espar­garó ha acon­se­guit clas­si­fi­car-se per a la final d’aquesta RX Star Race i ha estat setè.

Fins l’any que ve

El World RX de Cata­lu­nya tor­narà l’any que ve a Mont­meló, ja que a finals de l’any pas­sat el pro­mo­tor català Seven­Mila va pror­ro­gar el con­tracte amb el mun­dial de ral·licròs fins l’any 2022 inclòs. Així doncs, el públic català podrà con­ti­nuar gau­dint els pròxims anys d’un esde­ve­ni­ment espec­ta­cu­lar i intens com pocs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.