Més motor

Timmy Hansen fa el ple al Circuit de Barcelona-Catalunya

Motor. El pilot suec domina les quatre classificatòries i la semifinal del World RX de Catalunya, i s’imposa en la final (davant 18.000 espectadors) al seu germà Kevin, que lidera el mundial de ral·licròs

Els germans Hansen han estat avui els reis del Circuit de Barcelona-Catalunya. Timmy ha guanyat les dues classificatòries matinals del World RX de Catalunya, i a primera hora de la tarda s’ha imposat en la primera semifinal. El seu germà Kevin ha vençut l’altra semifinal, de manera que els dos Peugeot del Team Hansen –els vehicles exoficials de l’any passat– han ocupat la primera línia de la graella de la final. Timmy s’ha escapolit al capdavant i Kevin ha sabut parar els peus a Niclas Grönholm (Hyundai) i Andreas Bakkerud (Audi), que han entrat enganxats a la cua del Peugeot groc.

Un total de 18.000 espectadors han saludat avui el triomf dels Hansen al traçat mixt dibuixat a la zona de l’Estadi, i 25.000 durant el cap de setmana. Avui el cel ha estat més tapat que no pas dissabte, però la pluja ha respectat el públic i amb prou feines han caigut quatre gotes al migdia.

En la general del campionat, un cop disputades dues de les deu cites, Kevin Hansen –el vencedor en la primera, a Abu Dhabi– manté la primera posició, amb 56 punts, seguit per Grönholm (48). Amb el ple de 30 punts aconseguit a Montmeló (primer en la classificació intermèdia, després de les quatre classificatòries; la semifinal, i la final), Timmy ja és tercer, amb 38 punts (a Abu Dhabi va quedar fora de joc per un fort accident en la Q3).

En la categoria RX2, Oliver Eriksson també ha fet el ple de 30 punts. Per la seva banda, l’andorrà Albert Llovera ha assolit el seu objectiu d’entrar entre els dotze primers de la classificació intermèdia i guanyar-se el pas a les semifinals. Ha sumat sis punts i és el dotzè de la general que encapçala Eriksson. En Super 1600, el vencedor ha estat Aydar Nuriev (Audi).

La categoria complementària RX Star, amb vehicles de Car Cross –motor de moto de 600 cc, uns 130 CV i 400 quilos de pes– també ha ofert unes mànegues ben mogudes i força accidentades. El vencedor de la final ha estat el madrileny Óscar Palomo, al davant dels pilots del RACC Dani Clos –aquest any competeix en l’European Le Mans Series de resistència, que farà parada i fonda al Circuit de Barcelona-Catalunya a mitjan juliol– i Pepe Arqué, que el 2019 competirà en el campionat RX Academy, a Escandinàvia, amb la vista posada en progressar cap al mundial de ral·licròs.

Per la seva banda, el pilot de Moto GP Pol Espargaró ha aconseguit classificar-se per a la final d’aquesta RX Star Race i ha estat setè.

Fins l’any que ve

El World RX de Catalunya tornarà l’any que ve a Montmeló, ja que a finals de l’any passat el promotor català SevenMila va prorrogar el contracte amb el mundial de ral·licròs fins l’any 2022 inclòs. Així doncs, el públic català podrà continuar gaudint els pròxims anys d’un esdeveniment espectacular i intens com pocs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)