Més motor

Oriol Servià, classificat per a Indianapolis

Motor. Amb una mitjana de 367 km/h, el pilot de Pals es col·loca en el dinovè lloc de la graella de les 500 Milles, que es disputarà el diumenge 26 de maig

Objec­tiu com­plert per a Oriol Servià en la seva dot­zena par­ti­ci­pació en les 500 Milles d’Indi­a­na­po­lis. En l’entre­na­ment cro­no­me­trat que ha aca­bat aquesta mit­ja­nit, hora cata­lana, el pilot gironí ha acon­se­guit un lloc en la gra­e­lla de la cursa, que es dis­pu­tarà el pròxim diu­menge 26 de maig.

Amb 36 pilots en lluita pels 33 llocs de la gra­e­lla (onze línies de tres pilots cadas­cuna), el pilot del Dallara-Honda número 77, del Moto­Ga­tor Team Stange Racing with Arrow Sch­midt Peter­son Motors­ports, ha fet una mit­jana de 366,9 km/h en el seu pri­mer intent de qua­li­fi­cació (qua­tre vol­tes llançades a l’oval de 2,5 milles o 4 quilòmetres). La pres­tació l’ha col·locat en el quinzè lloc pro­vi­si­o­nal i el dinovè final. Servià n’ha tin­gut prou amb aquest intent i no ha neces­si­tat tor­nar a la pista per inten­tar millo­rar la mit­jana i garan­tir-se un lloc a la gra­e­lla.

Tal com esti­pula el pecu­liar sis­tema qua­li­fi­ca­tiu d’Indi­a­na­po­lis, la jor­nada ha dei­xat defi­nits els llocs desè al trentè de la gra­e­lla, de manera que el veterà pilot de Pals prendrà la sor­tida des de l’inte­rior de la setena línia, amb el dinovè millor regis­tre. El trentè i últim pilot clas­si­fi­cat aquest dis­sabte ha estat l’anglesa Pippa Mann (Dallara-Chev­ro­let, Clau­son-Mars­hall Racing), amb 365,7 km/h, que ha dei­xat fora Fer­nando Alonso (Dallara-Chev­ro­let).

El pilot espa­nyol de McLa­ren Racing ha fet cinc intents de qua­li­fi­cació, però no ha pas­sat del 31è lloc (365,6 km/h), entor­pit per una pun­xada lenta en el seu pri­mer intent i l’acci­dent que va tenir els dies pre­vis, durant els entre­na­ments lliu­res. Els bicampió del món i els altres pilots clas­si­fi­cats a par­tir del 31è lloc hau­ran de dis­pu­tar diu­menge la repesca ano­me­nada Last Row, en la qual es juga­ran els tres llocs de l’onzena i última línia de la gra­e­lla. Els tres pilots més lents que­da­ran eli­mi­nats de la cursa.

El pilot més ràpid del dia ha estat Spen­cer Pigot (Dallara-Chev­ro­let, Ed Car­pen­ter Racing), amb 370,3 km/h, que lidera el grup dels nou pri­mers clas­si­fi­cats. Aquests pilots par­ti­ci­pa­ran diu­menge en la sessió Fast Nine, en què llui­ta­ran per les tres pri­me­res línies de la gra­e­lla i, de retruc, la posició pre­fe­rent. Els qua­tre pri­mers clas­si­fi­cats del dia mun­ta­ven motors Chev­ro­let, més com­pe­ti­tius que els Honda, l’altre proveïdor de mecàniques (els xas­sis­sos són tots Dallara i els pneumàtics, Fires­tone). El millor pilot d’Honda ha estat Col­ton Herta (Har­ding Stein­bren­ner Racing), cinquè, amb 369,3 km/h, que també és el pri­mer dels set debu­tants.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.