Motociclisme

Márquez, en terreny hostil

Motor. El mundial desembarca al circuit italià de Mugello, on Honda, l’equip del català, només ha aconseguit dues victòries en quinze anys

Muge­llo. Ter­ri­tori italià. Ter­ri­tori poc pro­pici per a Honda. La marca japo­nesa només hi ha acon­se­guit dues victòries en els últims quinze anys (Pedrosa el 2010 i Márquez el 2014). És per això que Andrea Dovi­zi­oso deu espe­rar amb can­de­le­tes la prova de casa seva per con­ti­nuar asset­jant Marc Márquez, de qui només el sepa­ren vuit punts. Encara més tenint en compte que Ducati hi ha gua­nyat els dos últims anys (ell, el 2017). Sens dubte, la llarguíssima recta de Muge­llo és favo­ra­ble a la moto ita­li­ana, tot i que Márquez, que jus­ta­ment aquí va gua­nyar la seva pri­mera cursa (2010, 125 cc), asse­gura que el traçat italià també li plau: “M’agrada, encara que no sem­pre hi hagi acon­se­guit el millo resul­tat.” El campió del món, ahir amb una mica de febre, haurà d’estar atent a tots els atacs per con­ser­var el lide­ratge. No només Dovi­zi­oso –que asse­gura que té “mol­tes expec­ta­ti­ves” en el seu 300è gran premi con­se­cu­tiu sense cap absència– és un perill a Muge­llo; Viñales, tot i els mals resul­tats fins ara, asse­gura que la pista és “per­fecta” per als seus interes­sos i que hi pot treure el màxim poten­cial a la Yamaha. També Rins ha demos­trat que pot ser al davant en qual­se­vol cursa i fins i tot Lorenzo, que no acaba d’arren­car amb Honda, creu que té coses a dir-hi. Si més no, con­fia que pot fer pro­gres­sar la seva Honda. I tam­poc es pot excloure, és clar, Valen­tino Rossi, que pilo­tarà davant la seva afició.

A Moto 2, cate­go­ria lide­rada per Lorenzo Bal­das­sarri, tot i la cai­guda que va tenir a Le Mans, Àlex Márquez tindrà l’objec­tiu de repe­tir la victòria de França. Moto 3, amb cinc ven­ce­dors en cinc cur­ses, s’entre­veu com la cilin­drada més oberta.

REACCIONS

Crec que aquest any arribem a aquesta cursa més forts que mai, tot i que la Ducati és molt forta aquí
Marc Márquez
Crec que aquest any la lluita serà més igualada que l’any passat i que serem uns quants lluitant pel podi
Andrea Dovizioso
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.