Trial

Toni Bou aspira al 26è títol mundial, 13è a l’aire lliure

Motor. El pilot de Montesa serà campió del món diumenge, en la penúltima prova, a França si acaba classificat davant d’Adam Raga

Toni Bou pot acon­se­guir demà, diu­menge, el seu tretzè títol del mun­dial de trial a l’aire lliure. El pilot de Mon­tesa, ven­ce­dor de les cinc pri­me­res pro­ves del calen­dari, serà campió si acaba el Gran Premi de França davant d’Adam Raga (TRRS), a qui treu 22 punts en la clas­si­fi­cació gene­ral. La com­pe­tició tindrà lloc a la loca­li­tat alpina d’Auron, a 1.600 m d’alti­tud. “Estem fent un cam­pi­o­nat molt bo i con­fiem que con­tinuï així també aquest cap de set­mana, a França. Inten­ta­rem tro­bar-nos bé amb la moto a Auron, on l’alti­tud pot influir força”, valora Bou. “El pri­mer que volem és fer una bona cursa i que no passi res d’estrany per poder mar­xar tran­quils de vacan­ces”, hi afe­geix el pilot de Piera.

Bou ha acon­se­guit tots els seus títols mun­di­als de manera con­se­cu­tiva. Aquest seria el 26è del seu pal­marès si també es comp­ten els tretze que ha acon­se­guit en la moda­li­tat en pista coberta (deno­mi­nada ara X-Trial). Les seves xifres l’han dut a batre pràcti­ca­ment tot els rècords. És el pilot amb més títols i victòries de la història en els dos cam­pi­o­nats. Només li queda batre el rècord de podis de Doug Lampkin en els dos mun­di­als. El britànic en va acon­se­guir 170 a l’aire lliure i 80 en pista coberta. El català en té 155 i 75, res­pec­ti­va­ment, i sem­bla que només és qüestió de temps que superi Lampkin.

Any per emmar­car

Toni Bou està com­ple­tant una tem­po­rada estra­tosfèrica. A més d’haver gua­nyat totes les pro­ves, també ha acon­se­guit aca­bar-ne una sense cap pena­lit­zació per segon cop en la seva car­rera. Va ser el juny pas­sat en la segona jor­nada del Gran Premi del Japó. Ante­ri­or­ment només ho havia acon­se­guit en el Gran Premi de Por­tu­gal 2010.

En cas que no acon­seguís el títol, el desen­llaç del mun­dial es tras­lla­da­ria a l’última prova de la tem­po­rada, que es dis­pu­tarà a la Nucia (Marina Baixa) el 29 de setem­bre.

TONI BOU

Podem guanyar el títol, però el primer que volem és fer una bona cursa i que no passi res d’estrany per poder marxar tranquils de vacances
Estem fent un campionat molt bo i confiem que continuï així també aquest cap de setmana, a França. Intentarem trobar-nos bé amb la moto a Auron
1r Toni Bou (Montesa) 120
2n Adam Raga (TRRS) 98
3r Jeroni Fajardo (Gas Gas) 82
4t Takahisa Fujinami (Montesa) 77
5è James Dabill (Beta) 60
6è Jaime Busto (Vertigo) 60
7è Jorge Casales (Vertigo) 55
8è Franz Kadlec (TRSS) 47
9è Benoit Bincaz (Beta) 46
10è Miquel Gelabert (Sherco) 41
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)