Més motor

Èxit popular en el retorn de les European Le Mans Series

Motor. L’equip G-Drive s’imposa en les 4 Hores de Barcelona, la primera cursa de prototips al Circuit de Barcelona-Catalunya en deu anys, amb l’assistència de més de 10.000 espectadors

L’equip G-Drive (Rusinov, Vergne i Van Uitert) no va contradir el pronòstic i va refermar el lideratge en les European Le Mans Series amb la victòria en les 4 Hores de Barcelona, la tercera de les sis proves del curs. La cursa al Circuit de Barcelona-Catalunya va suposar el retorn dels prototips de resistència a Montmeló després de deu anys d’absència, i el públic no va fallar: més de 10.000 espectadors van gaudir de l’espectacle i de l’ambient, en una cursa que va començar a última hora de la tarda i va acabar de nit. El balanç va ser prou positiu, i fonts del Circuit van confirmar de forma extraoficial que les ELMS tornaran el 2020 a Catalunya.

Tanmateix, els catalans no van tenir sort a casa. L’equip de Montmeló High Class, que fa córrer els danesos Fjordbach i Andersen, va haver de plegar després d’una hora mitja, mentre que l’Inter Europol va quedar a l’estacada en la tercera, abans del torn de Dani Clos. L’equip polonès, però, es va rescabalar amb el triomf en LMP-3 (Hippe i Moore). En GTE, va guanyar l’equip semioficial de Ferrari Luzich (Pier Guidi, Nielsen i Lavergne).

En la cursa suport de la Michelin Le Mans Cup van vèncer Kirman i Hörr, amb victòria de Pianezzola –també va fer les 4 Hores– i Piccini (Ferrari) en GT. En la Clio Cup, el francès David Pouget es va endur les dues curses, amb el gironí Jordi Palomeras segon en totes dues.

El torn del WEC

L’activitat al Circuit de Barcelona-Catalunya no s’atura, perquè dimarts i dimecres arriba el torn del pròleg del mundial de resistència (WEC), les dues jornades de proves oficials abans del començament del curs 2019/2020, a Silverstone, l’1 de setembre. Hi participaran els 33 equips inscrits, incloent-hi els Toyota LMP-1 híbrids, de 1.000 CV, i els GTE Pro oficials de Ferrari –el lloretenc Miquel Molina en serà un dels pilots–, Porsche i Aston Martin. Igual que en les ELMS, l’accés és gratuït i per 10 euros es pot adquirir una entrada de pàdoc.

LA DADA

135
voltes
va fer l’equip vencedor en 4 hores, equivalents a 628 km, a una mitjana de 157 km/h.
4 Hores de Barcelona
1r G-Drive Racing (Aurus) 135 voltes
2n Graff (Oreca) a 1 volta
3r Cool Racing (Oreca) a 1 volta
4t Duqueine Eng. (Oreca) a 1 volta
5è Idec Sport (Oreca) a 1 volta
6è Algarve Pro R. (Oreca) a 2 voltes
7è United A’Sports (Ligier) a 2 voltes
8è United A’Sports (Ligier) a 2 voltes
9è Carlin (Dallara) a 2 voltes
16è I. Europol (Ligier, 1r P-3) a 10 voltes
17è Luzich (Ferrari, 1r GTE) a 10 voltes
fins a 36 classificats (41 en la sortida)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)