Fórmula 1

Catalunya vol guanyar temps per assegurar la F-1

Motor. El Circuit ha proposat una solució basada en una pròrroga del contracte per a l’any 2020 per poder negociar sense la pressió del temps un nou acord fins al 2025

La F-1 con­ti­nuarà a Cata­lu­nya l’any 2020 quan Liberty Media faci ofi­cial que accepta la pro­posta que li ha fet el cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya de pror­ro­gar un any el con­tracte que va expi­rar amb el GP del maig pas­sat. Hoha publi­cat l’Ara. Hores més tard, el mateix cir­cuit ha emès un comu­ni­cat en el qual asse­gura que no hi ha cap acord tan­cat i que les nego­ci­a­ci­ons con­ti­nuen el seu curs.

La clau de volta de tot ple­gat és que el Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya ha dei­xat de banda la nego­ci­ació per l’ampli­ació de con­tracte per cinc anys i de moment només ha pro­po­sat la pròrroga per al 2020, una pro­posta que a Liberty li va bé perquè la intenció del pro­mo­tor del cam­pi­o­nat és incre­men­tar els ingres­sos aug­men­tant el nom­bre de grans pre­mis. Aquesta estratègia topa amb l’opo­sició dels equips, però, si fos per sal­var Cata­lu­nya, podrien accep­tar ara un calen­dari ampliat perquè no volen dei­xar de com­pe­tir-hi pel valor tècnic que els aporta la pista de Mont­meló. De fet, sigui quin sigui el desen­llaç, els test de pre­tem­po­rada s’hi con­ti­nu­a­ran fent.

Aquest canvi d’estratègia tam­poc va mala­ment a la part cata­lana per acla­rir quin és el con­text polític i si, per exem­ple, la Gene­ra­li­tat acon­se­gueix pre­sen­tar i apro­var un pres­su­post per al 2020 i si, de manera més immi­nent, l’Estat espa­nyol té govern o va a noves elec­ci­ons. Alhora, també cal­dria defi­nir el paper del nou Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona.

L’encaix al 2020

Liberty s’havia com­promès amb els equips a un calen­dari de 21 cur­ses, amb l’entrada d’Holanda i Viet­nam i la baixa de dos dels tres següents GP: Ale­ma­nya, Mèxic –la ini­ci­a­tiva pri­vada pugna per sal­var-lo– i Cata­lu­nya.

Del GP d’Holanda vin­dria l’altre pro­blema: la data. El cam­pi­o­nat començarà el 15 de març a Austràlia, i tot fa pen­sar que Viet­nam, Bah­rain i la Xina serien les següents. La pri­mera cursa euro­pea (3 o 10 de maig) seria Holanda, però endar­re­rir-la podria donar aire a les obres de Zand­vo­ort i obri­ria un forat perquè la F-1 con­tinués entrant a Europa per Cata­lu­nya. Les alter­na­ti­ves de juliol (en lloc d’Hocken­heim) o setem­bre no són ben vis­tes pel Cir­cuit, per raons climàtiques, excés de calor i risc de pluja, res­pec­ti­va­ment.

NI SÍ, NI NO

El circuit català assegura que no hi ha res tancat i que la negociació continua oberta

LA DADA

22
grans premis
tindrà el campionat del 2020 si el gran premi català es manté en el calendari.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.