Fórmula 1

L’amenaça fantasma

Fórmula 1. Ferrari malmet la condició de favorita en el GP d’Alemanya després de sengles avaries de Vettel i Leclerc que obren la porta de la posició preferent i la glòria a Hamilton

“El cotxe va d’allò més bé aquí i hem per­dut una gran opor­tu­ni­tat.” Tal vegada sense voler-ho, Sebas­tian Vet­tel va fer el millor resum pos­si­ble de la jor­nada vis­cuda ahir a Hocken­heim. El pilot ale­many par­lava després de que­dar a l’esta­cada en la Q1 del GP d’Ale­ma­nya, per una fuita en l’inter­can­vi­a­dor de calor del turbo, però el drama de Fer­rari encara es va agreu­jar en la Q3, quan la bomba de com­bus­ti­ble de l’SF90 de Char­les Leclerc va fer figa i el pilot mone­gasc va que­dar rele­gat a la cua del top 10.

Per incom­pa­rei­xença dels rivals, un incrèdul Lewis Hamil­ton –s’havia lle­vat amb mal de coll– va donar una posició pre­fe­rent impre­vista a Mer­ce­des, el cap de set­mana en què la marca ale­ma­nya cele­bra els 125 anys en com­pe­tició i els 200 grans pre­mis en la cate­go­ria reina. Era la quarta pole del curs del vigent campió, i la vui­tena de l’equip pla­te­jat en les onze pro­ves dis­pu­ta­des.

“Neces­si­tem Fer­rari”

Fins i tot sem­blava que a can Mer­ce­des els sabés greu la dis­sort de l’etern anta­go­nista. “És una llàstima, perquè neces­si­tem una Fer­rari com­pe­ti­tiva per sal­pe­brar el cam­pi­o­nat”, va reconèixer el cap de l’estre­lla de tres pun­tes, Toto Wolff, dis­fres­sat –com la resta de mem­bres de l’equip– amb un acu­rat estil retro per fer una picada d’ullet als èxits pas­sats de les flet­xes de plata.

I és que Fer­rari sem­blava tenir la pae­lla pel mànec en el cir­cuit ale­many, si més no en la pres­tació abso­luta a una volta. Inclús ahir, quan la bai­xada de la tem­pe­ra­tura (38º diven­dres; 24º dis­sabte) va alte­rar les con­di­ci­ons de pista de la vigília. Leclerc va domi­nar l’entre­na­ment mati­nal i la Q1, quan Vet­tel va que­dar fora de com­bat. En la Q3 va ser el torn del KO de l’altre Fer­rari, men­tre Hamil­ton s’enduia la pole amb dues vol­tes excel­ses per sota d’1:12 (1:11.767 i 1:11.783). Al seu cos­tat en la pri­mera línia es va col·locar Max Vers­tap­pen, que es refer d’un pro­blema amb els modes del motor Honda en la Q2 i va batre Bot­tas en la Q3. Pot­ser Toto Wolff esta­ria més tran­quil amb un Fer­rari al cos­tat de Lewis en comp­tes del com­ba­tiu pilot holandès, però la pre­visió de pluja per avui també podria girar la cursa com un mitjó.

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:11.767 2n Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1:12.113 3r Valtteri Bottas (Mercedes) 1:12.129 4t Pierre Gasly (Red Bull-Honda) 1:12.522Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) 1:12.538Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:12.851Carlos Sainz (McLaren-Renault) 1:12.897Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) 1:13.065Nico Hülkenberg (Renault) 1:13.126 10è Charles Leclerc (Ferrari) s/temps 11è Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferrari) 1:12.786 12è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:12.789 13è Daniel Ricciardo (Renault) 1:12.799 14è Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) 1:13.135 15è Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) 1:13.450 16è Lando Norris (McLaren-Renault) 1:13.333 17è Alex Albon (Toro Rosso-Honda) 1:13.461 18è George Russell (Williams-Mercedes) 1:14.721 19è Robert Kubica (Williams-Mercedes) 1:14.839 20è Sebastian Vettel (Ferrari) s/temps

LA DADA

3
avaries
en l’entrenament cronometrat dels Ferrari en les últimes tres curses: 1 a Àustria (Vettel) i 2 ahir.
De la Q1 a la Q3 he perdut una mica d’adherència, però estic content de ser segon. En la cursa, tot és possible
Max Verstappen
M’hauria agradat sortir i divertir-me, simplement. El cotxe va d’allò més bé aquí i hem perdut una gran oportunitat
Sebastian Vettel
No sé com ho hem fet, però crec que érem prou ràpids. Hauria estat una lluita força ajustada amb Leclerc
Lewis Hamilton
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)