Fórmula 1

Els galons del campió

Mercedes treu suc de l’estratègia i fa possible que Hamilton avanci Verstappen per guanyar el GP d’Hongria

Els Ferrari entren a més d’un minut del vencedor, la diferència més àmplia del curs

El xam­pany del podi sem­pre té un gust espe­cial. Però quan és el premi per una victòria sege­llada amb una ele­vada dosi de risc –i sabent que avui comen­cen tres set­ma­nes de vacan­ces abans d’empren­dre la recta final del curs–, l’estat d’embri­a­guesa no el dona el grau etílic de l’escumós sinó la descàrrega d’adre­na­lina. Lewis Hamil­ton va assa­bo­rir ahir aquesta sen­sació al final del GP d’Hon­gria. El líder del mun­dial va treure suc d’una estratègia audaç de Mer­ce­des per avançar Max Vers­tap­pen quan només fal­ta­ven qua­tre vol­tes (de 70). Va ser la vui­tena victòria del curs de Hamil­ton, en dotze cur­ses, i la setena que obté a Hun­ga­ro­ring (iguala les set que també acu­mula al Que­bec). Per la seva banda, Vers­tap­pen va sumar el ter­cer podi en les últi­mes qua­tre cur­ses, i la segona millor volta de la cursa seguida. Ja empaita el segon lloc en la gene­ral que ocupa l’altre pilot de Mer­ce­des, Valt­teri Bot­tas, només vuitè ahir, després d’haver tren­cat l’aleró davan­ter en la pri­mera volta.

Max i Lewis, empa­re­llats

Val a dir que Hamil­ton va mirar de des­ban­car Vers­tap­pen en una lluita directa a la pista. Després de la pri­mera tanda d’atu­ra­des a boxs, el W10 va encalçar l’RB15 fins que els dos cot­xes van traçar empa­re­llats els dos pri­mers revolts de la volta 39. Tot seguit Hamil­ton va ata­car Vers­tap­pen per fora en el rapidíssim quart revolt (240 km/h de velo­ci­tat en el vèrtex). El va avançar... però va anar llarg i va haver de cedir la posició. Sem­blava que l’estira-i-arronsa con­ti­nu­a­ria durant les trenta vol­tes que encara fal­ta­ven, però el mur de Mer­ce­des va deci­dir aga­far el bou per les banyes i for­jar la victòria a còpia d’estratègia.

Dit i fet, en la volta 48 Hamil­ton va enfi­lar cap al box pla­te­jat per fer un segon canvi de rodes. El ritme ben galdós dels Fer­rari –van cre­uar la meta a més d’un minut, la diferència més àmplia del curs– va fer pos­si­ble que el Mer­ce­des man­tingués el segon lloc, però ara a vint segons del Red Bull cap­da­van­ter. Al prin­cipi, Lewis no les tenia totes, però el seu engi­nyer li va asse­gu­rar que, amb un joc nou de rodes del com­post mitjà, tin­dria prou ritme per crus­pir-se l’avan­tatge de Max, que havia d’arri­bar fins al final fent durar el joc de pneumàtics durs que havia mun­tat en la volta 25. La remun­tada va cul­mi­nar en la volta 67, quan Hamil­ton va avançar el líder com si no hi fos. Vers­tap­pen va fer lla­vors una segona atu­rada a boxs per mun­tar les rodes toves i, si més no, endur-se el premi de con­so­lació de la millor volta de la cursa (un pun­tet).

Rere els pun­ters, el millor dels altres va tor­nar a ser Car­los Sainz, que va parar els peus al segon Red Bull, de Pierre Gasly, i també l’empaita en la gene­ral d’un cam­pi­o­nat que ara se’n va de vacan­ces.

LA DADA

81
punts
de Verstappen en les últimes quatre curses. Hamilton n’ha sumat 63; els Ferrari, 45, i Bottas, 37.

PROTAGONISTES

No podem estar contents, hem perdut moltíssims segons en poques voltes. El tercer lloc és un magre consol
Sebastian Vettel
Ho hem intentat, però no teníem el ritme dels Mercedes. No hem guanyat, però ha estat un bon cap de setmana
Max Verstappen
Sempre has de confiar al 100% en l’equip, però no ho veia clar amb un desavantatge de vint segons
Lewis Hamilton
1rLewis Hamilton (Mercedes)1h35:03.796
2nMax Verstappen (Red-Bull-Honda)a 17.796
3rSebastian Vettel (Ferrari)a 1:01.433
4tCharles Leclerc (Ferrari)a 1:05.250
Carlos Sainz (McLaren-Renault)a 1 volta
Pierre Gasly (Red Bull-Honda)a 1 volta
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)a 1 volta
Valtteri Bottas (Mercedes)a 1 volta
Lando Norris (McLaren-Renault)a 1 volta
10èAlex Albon (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
11èSergio Pérez (Racing Point-Mercedes)a 1 volta
12èNico Hülkenberg (Renault)a 1 volta
13èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1 volta
14èDaniel Ricciardo (Renault)a 1 volta
15èDaniil Kviat (Toro Rosso-Honda)a 2 voltes
16èGeorge Russell (Williams-Merc.)a 2 voltes
17èLance Stroll (Racing Point-Mercedes)a 2 voltes
18èAntonio Giovinazzi (Alfa-Ferrari)a 2 voltes
19èRobert Kubica (Williams-Mercedes)a 3 voltes
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)49 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Verstappen, v. 1 a 24, Hamilton, v. 25 a 31, Verstappen, v. 32 a 66, Hamilton, v. 67 a 70
MILLOR VOLTA
Verstappen (1:17.103, a 204,552 km/h)v. 69
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)250
2nValtteri Bottas (Mercedes)188
3rMax Verstappen (Red-Bull-Honda)181
4tSebastian Vettel (Ferrari)156
Charles Leclerc (Ferrari)132
Pierre Gasly (Red-Bull-Honda)63
Carlos Sainz (McLaren-Renault)58
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)31
Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda)27
10èLando Norris (McLaren-Renault)24
11èDaniel Ricciardo (Renault)22
12èLance Stroll (Racing Point-Mercedes)18
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes438
2nFerrari288
3rRed Bull-Honda244
4tMcLaren-Renault82
Toro Rosso-Honda43
Renault39
Alfa Romeo-Ferrari32
Racing Point-Mercedes31
Haas-Ferrari26
PRÒXIMA CURSA
GP de Bèlgica, 1 de setembre

Per emmarcar

Sainz va sumar el segon cinquè lloc seguit amb el McLaren, deixant enrere un Red Bull i un Mercedes.

Per oblidar

Per segona cursa seguida, un Mercedes va acabar en la part baixa del top 10. Bottas ja té Verstappen al clatell.

Sí unànime al GP de Catalunya

Encara falta la confirmació oficial i conèixer-ne la data, però la inclusió del GP de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya en el calendari del 2020 ja és un mer tràmit. L’últim escull era el vistiplau dels equips a l’expansió del mundial, de les 21 curses actuals a les 22, la qual cosa va quedar resolta en una reunió al pàdoc d’Hungaroring entre els directius i el promotor del campionat, Chase Carey. En la reunió també es va acordar que la cursa extra es farà amb la mateixa quota de tres motors per cotxe i curs que ara.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)