Ral·lis

El Catalunya no puntuarà pel mundial 2020 i tornarà el 2021 i 2022

Ral·lis. La FIA s’ha vist obligada a implantar un sistema rotatiu per donar cabuda a més proves que volien entrar en el calendari i la cursa del RACC serà de les primeres afectades

El ral·li Cata­lu­nya dei­xarà de ser pun­tu­a­ble per al mun­dial de ral·lis del 2020 i hi tor­narà el 2021 i 2022. El RACC s’ha aco­llit al pri­mer torn del sis­tema rota­tiu que la FIA ha hagut d’implan­tar per poder aten­dre les peti­ci­ons de pun­tu­a­bi­li­tat d’altres ral·lis del món i la impos­si­bi­li­tat d’ela­bo­rar un calen­dari amb més de 14 cur­ses. L’edició del 2019 es dis­puta entre el 24 i el 27 d’octu­bre.

El RACC jus­ti­fica la decisió per poder aga­far aire i rene­go­ciar la impli­cació de les dife­rents admi­nis­tra­ci­ons en la prova i ampliar-ne el nom­bre de patro­ci­na­dors, ja que ara mateix és la mateixa enti­tat qui paga la major part del cost de la cursa amb càrrec als seus pres­su­pos­tos.

També està per veure quina con­fi­gu­ració té el ral·li quan, el 2021, torni al cam­pi­o­nat. El RACC va adme­tre durant la pre­sen­tació de la cursa del 2019 que la FIA no veu futur a la fórmula d’iti­ne­rari que com­bina una etapa de terra i dos d’asfalt, de la qual el Rally­RACC és l’únic defen­sor.

Els can­vis en el calen­dari són, a banda de l’entrada de l’antic ral·li Safari, a Kenya, i del Japó –en els llocs de Cata­lu­nya i del Tour de Còrsega), l’inter­canvi de la prova antípoda, fins ara a Austràlia i el 2020 a Nova Zelanda. Totes són pro­ves que en un moment o altre de la història han for­mat part del cam­pi­o­nat. del món.

El calen­dari del 2020 anun­ciat per la FIA el for­men Mon­te­carlo (23 al 26 de gener), Suècia (13-16 febrer), Mèxic (12-15 març), Xile (16-19 abril), l’Argen­tina (30 abril-2 maig), Por­tu­gal (21-24 maig), Sar­de­nya (4-7 juny), Kenya (16-19 juliol), Finlàndia (6-9 agost), Nova Zelanda (3-6 setem­bre), Tur­quia (24-27 setem­bre), Ale­ma­nya (15-18 octu­bre), Gal·les (29 octu­bre-1 novem­bre) i el Japó (19-22 novem­bre).

Aquest sis­tema rota­tiu no és una nove­tat. El ral·li Cata­lu­nya-Costa Brava ja el va patir en l’edició del 1994, poc després d’haver acce­dit a la pun­tu­a­bi­li­tat (1991). En aque­lla ocasió, però va ser pun­tu­a­ble per a la copa del món de la cate­go­ria 2 litres. En aquests moments, en canvi, tots els cam­pi­o­nats de rang menor que l’abso­lut es base en els ral·lis pun­tu­a­bles per al títol abso­lut.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.